Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

1. Gyakorlat - Alapok 1. Írjon konzolprogramot, amely kiírja a “Hello ELTE” üzenetet! Használja a System.out.println() -t! 2. Írjon konzolprogramot, amely.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "1. Gyakorlat - Alapok 1. Írjon konzolprogramot, amely kiírja a “Hello ELTE” üzenetet! Használja a System.out.println() -t! 2. Írjon konzolprogramot, amely."— Előadás másolata:

1 1. Gyakorlat - Alapok 1. Írjon konzolprogramot, amely kiírja a “Hello ELTE” üzenetet! Használja a System.out.println() -t! 2. Írjon konzolprogramot, amely kiírja a az első tíz természetes számot! 3. Írjon konzolprogramot, amely kiírja a az első tíz természetes számot és összegüket!

2 1. Gyakorlat 4. Tárolja az első tíz természetes számot tömbben, majd írja ki őket fordított sorrendben. 5. Készítsen programot Pascal-háromszög számolására! 6. Írjon programot x - sin(x) értékpárok kiíratására! Használja a Math.sin(double x) metódust!

3 1. Gyakorlat - bevitel 7. Készítsen programot, ami a konzolról karaktereket olvas be és kiírja őket a képernyőre! Használja az int i= System.in.read(); metódust és a try - catch struktúrát.

4 1. Gyakorlat - elágazás 8. Tesztelje az if - else if - else struktúrát a konzolról bevitt karakterek segítségével! 9. Tesztelje a switch - case - default struktúrát a konzolról bevitt karakterek segítségével!

5 1. Gyakorlat - ciklusszervezés 10. Írjon ciklust a while struktúrával, a konzolról bevitt karakterek segítségével! 11. Tesztelje a do cilust a konzolról bevitt karakterek segítségével! 12. Tesztelje a for ciklust!

6 1. Gyakorlat - String Tesztelje a String objektum metódusait! String s = new String ("abc");s = "ABC"; char charAt(0); int lenght(); int indexOf("BC"); int lastIndexOf("BC"); boolean startsWith("AB"); boolean equalsIgnoreCase("abc"); String substring(int beginIndex, int endIndex); String toLowerCase(); String trim(); byte [] getBytes();

7 2. gyakorlat 1. Konvertáljon számjegyekből álló sztringeket számokká! Használja a Double objektum static double parseDouble(String); static Double valueOf(String); és double doubleValue(); metódusait! 2. Készítsen különböző szám- és sztring-tömböket! Készítsen többdimenziós tömböket! Készítsen változó elemszámú, többdimenziós tömböket! Töltse fel az elemeket értékekkel, majd olvassa ki őket! 3. Másoljon át tömböket! Bizonyosodjon meg arról, hogy valóban másolatot készített-e!

8 2. gyakorlat 4. Készítsen egy egyszerű objektumot! (Kör, négyzet, kémiai elem, vegyület, gyümölcs, stb.) Legyen példány és osztályszintű változója és metódusa is! 5. Készítsen példányokat az előzőleg megírt objektumból! Tesztelje a példányváltozók tartalmát! Tesztelje az osztályváltozók tartalmát! Tesztelje a példány- és osztálymetódusokat! Próbálja ki a this kulcsszót is! 6. Írjon a meglevő objektumhoz újabb konstruktor metódust! Tesztelje!

9 2. gyakorlat 7. Írjon statikus és példányszintű iníciálóblokkot! Teztelje az eredményét kiíratással! 8. Írjon újabb metódusokat már szereplő metódusnévvel! (Ügyeljen a különböző szignatúrára!) Tesztelje az azonos nevű metódusokat! 9. Írjon újabb konstruktorokat! Tesztelje!


Letölteni ppt "1. Gyakorlat - Alapok 1. Írjon konzolprogramot, amely kiírja a “Hello ELTE” üzenetet! Használja a System.out.println() -t! 2. Írjon konzolprogramot, amely."

Hasonló előadás


Google Hirdetések