Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaIrén Barnané Megváltozta több, mint 10 éve
1
„Légy optimista ha citrommal kínál meg az élet kérj hozzá martinit.”
Mottó „Légy optimista ha citrommal kínál meg az élet kérj hozzá martinit.”
3
Aktuális TISZK-adatok
84 regisztrált TISZK 694 iskola tanuló 7316 hallgató Összesen fő tanul TISZK-ben A nappali tagozatos szakképző iskolai tanulók 90,49%-a tanul TISZK-ben
5
A TISZK tagintézményei, tanulói létszámai a szakképzésben
Kaposvár: Eötvös Loránd Műszaki Középiskola Rippl-Rónai József Közlekedési Szakképző Iskola Építőipari, Faipari Szakképző Iskola Noszlopy Gáspár Közgazdasági Szakközépiskola Kinizsi Pál Élelmiszeripari Szakképző Iskola Széchenyi István Kereskedelmi Szakképző Iskola Zichy Mihály Iparművészeti, Ruhaipari Szakképző Iskola Szigeti-Gyula János Egészségügyi Szakképző Iskola Szigetvár: Zrínyi Miklós Gimnázium, Szakközépiskola Dombóvár: 516. sz. Ipari Szakképző Iskola és Kollégium Apáczai Csere János Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium Illyés Gyula Gimnázium, Szakközépiskola Összesen: kb 8000 tanuló
7
INFRASTRUKTÚRA A fejlesztett gyakorlatorientált képzési helyek száma
400 db Kialakított közösségi terek alapterülete 1758 m2 Kialakított nagysebességű hálózati végpontok száma 178 db Felújított vagy épített alapterület 3350 m2 Hallgatók száma az intézményekben kb fő Infrastruktúra értéke(épület, berendezés, bútor) Ft
9
Funkciók Műhelycsarnok az alábbi funkciókkal: CNC tanműhely;
digitális méréstechnika műhely; épületgépészeti (víz, gáz, klíma, tüzeléstechnika)műhely; élelmiszeripari gépszerelő-műhely; faipari CNC gépműhely; villamossági mérőműhely; villanyszerelő műhelyterem; mechanikai anyagvizsgáló mérőterem; egyéb kiszolgáló termek. Kereskedelem-marketing gyakorlótermek /6.emelet/: pénztár kabinet; élelmiszeripari kabinet; ruházati kabinet; műszaki kabinet; taniroda; tanári szobák, raktár, öltözők stb.
11
Szakképesítések kínálata a TISZK-nél a gépiparban
szerszámkészítő műanyag-feldolgozó szerkezetlakatos géplakatos hegesztő karosszérialakatos villanyszerelő fényező-mázoló fémforgácsoló autószerelő autóelektronikai műszerész vízvezeték-és központifűtés-szerelő, szellőző-és klímaberendezés szerelő gázvezeték-és gázkészülék szerelő, CNC gépkezelő gépipari számítástechnikai technikus mezőgazdasági gépész gépgyártástechnológiai technikus ipari informatikai technikus gépipari mérnökasszisztens elektrotechnikai technikus háztartásgép-szerelő
13
A szakképző intézmények problémái
Fogyó gyereklétszám Torzult iskolaszerkezet Szétforgácsolt erőforrások Jogszabályi környezet állandó változása Romló finanszírozási helyzet A szakképzés vonzerejének,társadalmi megbecsülésének csökkenése Leromlott ingatlan és eszközállomány Demográfiai adatok romlása Továbbtanulási struktúra 51% gim 29% szki 20% szakk. Érettségi utáni szakképzésre nem marad értelmes gyerek
15
CÉLOK Új hatékony szervezeti és működési modell kidolgozása
A szakképzési rendszer intézményeinek integrációja Korszerű tananyagok és pedagógiai módszerek biztosítása, A munkaerő-piaci igényeket rugalmasan követni tudó szakképzés folytatása A szakképzés infrastrukturális feltételeinek javítása Csúcstechnológia alkalmazása A moduláris és gyakorlatorientált szakképzés bázisaként működni Szakképzési rendszer intézményi környezetének továbbfejlesztése Szakképző intézmények együttműködésének fejlesztése A szakképzés és a gazdaság kapcsolatának erősítése Modulrendszerű oktatás bevezetése Tanárok és oktatók kompetenciaalapú továbbképzése Pályakezdő fiatalok munkanélküliségének megelőzése Az oktatás, képzés minőségének javítása a gyakorlat arányát növelni Összehangolt erőforrás kihasználás Lemorzsolódás lényeges csökkentése Hátrányos helyzetű csoportok beilleszkedésének segítése Élethosszig való tanulás alapképességeinek megszerzése Mesterképzésben való részvétel
17
FELADATOK A MEGVALÓSÍTÁS SORÁN
Párhuzamos kapacitások racionalizálása, összehangolása Helyi igények figyelembevétele (régiós együttműködés) Partnerintézmények közötti versenyhelyzet kezelése Összehangolt marketingtevékenység Humánerőforrás összehangolása Felnőttképzés!!!!! (kollégium) Pedagógiai programok összehangolása A helyi igényekhez jobban igazodó tantervi modulok kidolgozása Kapacitások jobb kihasználása(humán,eszköz),átjárhatóság biztosítása Modul rendszerű szakképzés bevezetése, kipróbálása Koncentrált erőforrások = iskolák esélyegyenlősége nő (mit fejlesztek???) Kényszerű iskolai integráció RFKB, kamara, minisztériumok, NSZFI, ASZI, önkormányzat, OH, Munk. Közp. Központi korszerű e-tananyag hozzáférés biztosítása Pályakövetés, minőségbiztosítás, vizsgaközpont
19
Hogyan tovább???? Szakmák szerint differenciált iskolai normatív finanszírozási rendszert és tanulói ösztöndíj rendszer kialakítása, a felnőttképzésben is alkalmazva (Kamara és RFKB döntések alapján) A hároméves, 9. évfolyamtól kezdődő szakiskolai képzési rendszer fokozatos és egyre meghatározóbb bevezetése a gyakorlati készségekre épülő szakmáknál, amennyiben a tapasztalatok ebben a tanévben pozitívak lesznek A szakmai vizsga letétele után egyfajta gyakornoki rendszerben történő továbbfoglalkoztatás rendszerének a kidolgozása Pályakövetési rendszer kialakítását is előkészítése TISZK-ek működését egyszerűsíteni, oktatási intézményi formát a gazdasági helyett
21
Tervezett megoldási koncepciók
A képzések szakmai tartalmát fokozatosan át kell dolgozni, gyakorlat-centrikussá kell tenni (szakképesítéstől függően %-ban gyakorlati részeket tervezünk beépíteni az új központi programokba) A szakmai és vizsgakövetelményeket feltétlenül egyszerűsíteni, rövid, maximum 3 napos záróvizsgák, jóval kevesebb adminisztrációval és kisebb vizsgaköltséggel Újra megszervezni a képzés felügyeleti rendszerét, mely a gyakorlati és az elméleti oktatásra egyaránt vonatkozik A szintvizsgák minél szélesebb körben történő bevezetését, a tapasztalatok szerint nagyon jó minőségellenőrzési módszerként működik
24
KAPOSVÁR TISZK Kft. Kaposvár Virág u. 32 Tel/Fax: 82 312 204 www
KAPOSVÁR TISZK Kft. Kaposvár Virág u. 32 Tel/Fax:
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.