Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Impact of Metro construction on the long term sustainability of a Metropolitan city: The case of Thessaloniki Szigetvári Andrea2014. április 7.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Impact of Metro construction on the long term sustainability of a Metropolitan city: The case of Thessaloniki Szigetvári Andrea2014. április 7."— Előadás másolata:

1 Impact of Metro construction on the long term sustainability of a Metropolitan city: The case of Thessaloniki Szigetvári Andrea2014. április 7.

2 Budapest – Thessaloniki 1000 km Busz: 16,5 óra Budapest – Novi Sad – Belgrád – Nis – Thessaloniki – (Athén) Repülő: közvetlen járat csak áprilistól októberig

3 Thessaloniki Második legnagyobb város Görögországban Kb. 1,1 millió lakos Súlyos közlekedési és kapcsolódó környezeti problémák Az egyik leg-légszennyezettebb város az EU-ban (Talán) az egyetlen 1 millió fölötti lakosszámú város az EU- ban, ahol nincs kötöttpályás közlekedés Kb. 400.000 autó, 1870 taxi, 656 busz (76 viszonylat) 60% egyéni, 23% közösségi közlekedés Vonaljegy: 0,80 euro (diák 0,40 euro)

4 Hegy Tenger Central District Area

5 Thessaloniki Metro 2 különálló alagút 5,30 m átmérővel; 6,35-27,85 m mélységben Hossz: 9,5 km (ebből 7,7 km fúrt) 13 állomás (500-600 m távolságra, középperonos, peronkapuval) 18 db 60 m-es, teljesen automata vezérlésű szerelvény 450 fő/vonat kapacitással Kapacitás: 18.000 fő/óra/irány Áramellátás: 3. sín Összes költség (tervezett): 1,052 milliárd euro További tervezett vonalak: Stavroupoli (5,8 km, 5 állomás) Kalamaria (5,0 km, 5 állomás)

6

7 Időrend 2003. 12.: Az ATTICO METRO mint lebonyolító szervezet kijelölése 2003. 12. - 2004. 11.: Az előminősítési folyamat lefolytatása 2005. 01.: Tendereztetési eljárás második fázisának lefolytatása 2005. 05.: Műszaki és pénzügyi ajánlatok benyújtása 2005. 07.: Ajánlatok műszaki értékelése 2006. 04.: Szerződéskötés 2007. 01.: Az építési munka kezdete 2007. 11. és 2008. 04.: A fúrópajzsok megérkeznek Thessalonikibe 2009 01. és 2009. 03.: A fúrópajzsok indítása 2010. 10.: A fúrópajzsok féltávnál… 2012. 12.: 11.300 m alagút kifúrva (10. állomás) Állomások építése folyamatos, de sok a probléma…

8 Venizelon állomás https://www.youtube.com/watch?v=aAI4xRgOvEU


Letölteni ppt "Impact of Metro construction on the long term sustainability of a Metropolitan city: The case of Thessaloniki Szigetvári Andrea2014. április 7."

Hasonló előadás


Google Hirdetések