Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Gyógyszer(nagy)kereskedelem – Gyógyszer(nagy)kereskedelmi logisztika

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Gyógyszer(nagy)kereskedelem – Gyógyszer(nagy)kereskedelmi logisztika"— Előadás másolata:

1 Gyógyszer(nagy)kereskedelem – Gyógyszer(nagy)kereskedelmi logisztika
Vadász Zoltán kereskedelmi igazgató TEVA Magyarország zRt. Humantrade Divízió Budapest

2 A gyógyszer, mint termék I.
Szigorúan szabályozott és rendkívül költséges kutatási folyamat Szigorúan szabályozott engedélyeztetési eljárás (OGYI) Szigorúan szabályozott értékesítési csatornák A fogyasztása engedélyhez kötött (10-12 % OTC) Szigorúan szabályozott promóciós eszköztár „Gyártóbarát” piac - szabadalmak

3 A gyógyszer, mint termék II.
I. (VN) Vény nélkül is kiadható II/1. (V) Orvosi rendelvényre kiadható II/2a. (KP) Kábítószerként és pszichotróp (II) anyagként minősített II/2b. (H) Hozzászokás kockázatával járó II/3a. (J) Járóbeteg-ellátásban kiadható II/3b. (Sz) Szakorvosi ellenőrzés mellett kiadható II/3c. (I) Egészségügyi intézmények számára rendelhető/kiadható

4 A gyógyszer, mint termék III. néhány szakkifejezés
Originális készítmények Generikus verseny Biotechnológiai készítmények Bioszimiláris készítmények OTC – vény nélkül is kapható készítmények Paramedicinális szerek Gyógyászati segédeszközök

5 Néhány statisztikai adat
348 gyártó 123 kiszerelési forma 1663 hatóanyag 3516 márka Kb kiszerelés

6 A gyógyszer útja a fogyasztóig
Gyártó Nagykereskedő Orvos Kórház Gyógyszertár Fogyasztó

7 A magyar gyógyszerpiac forgalmának alakulása termelői áron e Ft-ban 2000 és 2007 között
Forrás: IMS Health

8 A magyar gyógyszerpiac forgalmának alakulása fogyasztó áron e Ft-ban 2000 és 2007 között
Forrás: IMS Health

9 A magyar gyógyszerpiac forgalmának alakulása dobozban 2000 és 2007 között
Forrás: IMS Health

10 „A hadviselők” Hungaropharma erős kórházi és patikai jelenlét, magas service level, (termékválaszték + lokális logisztika + évtizedes tapasztalat, gyártói kapcsolatok) „A legjobb hagyományokat folytatjuk!” Phoenix erős patikai jelenlét, magas service level (termékválaszték + lokális logisztika) „Német minőség” Medimpex ???????????????????? Euromedic erős kórházi jelenlét, non-core business „A kicsik” (Viridis, Csanád, Prompt, Pap, W-Pharma, Auri, Házi, Pannonmedicina)

11 Az értékesítési helyek

12 A magyarországi gyógyszerpiac forgalmának változása 2004. 04. -08
A magyarországi gyógyszerpiac forgalmának változása és között (dobozban és nagykereskedelmi áron) Forrás: IMS Health

13 A magyarországi gyógyszerforgalom változása 2006. 04. -08. és 2007. 04
A magyarországi gyógyszerforgalom változása és között Dobozforgalom Forgalom nagykereskedelmi értékben Forgalom fogyasztói áron 2006. április- augusztus 2007. Változás Forrás: IMS Health

14 A forgalommal súlyozott bruttó árrés-tömeg alakulása 2004. 04. -08
A forgalommal súlyozott bruttó árrés-tömeg alakulása és között Átlag árrés 6,15 % Forrás: IMS Health

15 Vevők számának növekedése
Új gyógyszertárak megjelenése (engedélyezett és kérelmezett gyógyszertárak száma kb ) Gyógyszertáron kívüli gyógyszerforgalmazás kereskedelmi egységeinek megjelenése a piacon (engedélyezett és kérelmezett forgalmazó helyek száma kb. 270 – 300) Állatpatikák Élelmiszer-kereskedelmi egységek Gyógynövényüzletek, drogériák GYSE boltok Benzinkutak Gyógyszerautomaták???

16 Vevői szerkezet átalakulása
Az új gyógyszertárak megjelenése megváltoztatja az eddig kialakult piaci viszonyokat A gyógyszertár környezetének változása kihatással van annak sikerességére (kórházak – járóbeteg-szakrendelők)

17 Mi a nagykereskedelem? Mindazon tevékenységek összessége, melyek során olyanoknak adunk el termékeket, vagy szolgáltatásokat, akik ezt továbbértékesítésre vásárolják meg. A gyártók azért használnak nagykereskedőket, mert egyes funkciókat hatékonyabban tudnak ellátni, mint ők.

18 A nagykereskedelmi tevékenység főbb funkciói
Értékesítés és ösztönzés (aktív kapcsolat a kiskereskedelemmel) A beszerzés és a választék kialakítása (a nagykereskedő a fogyasztók igényei alapján fejlesztik a választékot) A nagy tételek lebontása (a nagykereskedő pénzt takarít meg vevőinek azzal, hogy a nagy tételeket kisebb egységekre bontja le) Raktározás (a készletek tárolásával a nagykereskedők csökkentik beszállítóik és vevőik készletezési költségeit) Szállítás Finanszírozás (a vevőket hitelnyújtással, a beszállítókat korai megrendeléssel illetve időben történő fizetéssel finanszírozzák) Kockázatviselés (a nagykereskedők átvállalják a lopás, a rongálás, a sérülés és a lejárat kockázatát)

19 Fenyegetettségek, veszélyek
piacrészesedés növelési kényszer + forgalomnövekedési kényszer Minőségi szolgáltatások fejlesztése Finanszírozási kockázatok növekedése Termékválaszték bővítés kényszere Készletezési kockázatok


Letölteni ppt "Gyógyszer(nagy)kereskedelem – Gyógyszer(nagy)kereskedelmi logisztika"

Hasonló előadás


Google Hirdetések