Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaJenő Borbély Megváltozta több, mint 10 éve
1
„X. Vasútgépész Napok” konferencia Budapest, 2009. október 6-7.
A regionális együttműködés lehetőségeinek megteremtése a vasúti fuvarpiaci résztvevők igényei alapján Szécsey István üzletág vezető Siemens Zrt. IMO Vasúti Járművek Copyright © Siemens Zrt Minden jog fenntartva.
2
Mi a régió ? „A régió olyan terület, amelynek tanulmányozására a regionális gazdaságtannal foglalkozó kutatók kutatási támogatást kapnak” (Hoover) A regionális vasúti szolgáltatás olyan szolgáltatási terület, …..?
3
Mi a régió ? A régió egy vagy több megyére (fővárosra), vagy azok meghatározott területére kiterjedő társadalmi, gazdasági vagy környezeti szempontból együtt kezelendő területi egység, amely egy kezdeményezés eredményeként meghatározott célra jött létre „A régió olyan entitást alkotó földrajzi terület, amely egyszerre teszi lehetővé az emberi és a természeti jelenségek leírását, társadalmi gazdasági adatok elemzését és közös politika alkalmazását. Homogenitás és funkcionális integráció, szolidaritás érzése jellemzi, továbbá más régiókkal való kölcsönhatás”
4
Kik a versenytársaink, és miért ?
A közúti szállítás egész Európában egyre jelentősebb. Jelenleg már nagy nyomást tesznek a megatruck-ok bevezetése miatt. Emiatt az Európai Bizottság fontolgatja a törvények megváltoztatását és a megatruck-ok engedélyezését. Ezek a giga kamionok 20, 25 m hosszúak és 60 tonnásak lehetnek. A jelenlegi szabályozás szerint méretük nem haladhatja meg a 18,75 m-t és a 44 tonnát.
5
Kik a versenytársaink, és miért ?
A kedvezőtlen folyamatokat meg kell állítani ! Hogyan ? Ahogy a képen látható ! A mérleg nyelve a vasút felé kell billenjen !
6
Cél: versenyképes áruszállítás és több országban is közlekedni képes mozdonyok. Egy korai példa
7
A Siemens műszaki javaslata: több országban közlekedni képes villamos és dízel mozdonyok
MIREL VZ1 vonatbefolyásoló berendezés csehországi, szlovákiai és magyarországi forgalomra, átmeneti megoldásként Az utóbbi években megvalósult, jelenlegi és tervezett projektek, a Siemens Zrt részvételével: Slovenske Zeleznice (SZ) sorozatú ES64U4 villamos mozdony 23 db ÖBB Afmpz sorozatú Railjet vezérlőkocsi MRCE Dispolok 189 sorozatú ES64F4 típusú villamos mozdony SAG ER pályaszámú ER20 típusú dízelmozdony RCA pályaszámú ES64U2 típusú villamos mozdony ben további RCA 1116-os ES64U2 villamos mozdonyok 2010-ben 9 db MRCE Dispolok 189-es ES64F4 villamos mozdony
8
A Siemens műszaki javaslata: több országban közlekedni képes villamos és dízel mozdonyok
EVM120 és ETCS Siemens L1+EVM120 vonatbefolyásoló berendezés, átmeneti megoldásként, csak hazai, illetve európai közlekedési követelmények alapján Az utóbbi években megvalósult, jelenlegi és tervezett projektek, a Siemens Zrt részvételével: 25 db ÖBB 1116 sorozatú ES64U2 típusú villamos mozdony 13 db ÖBB 1116 sor. ES64U2 villamos mozdony ETCS L1+EVM120 23 db ÖBB 1116 sorozatú ES64U2 típusú Railjet villamos mozdony 15 db MRCE Dispolok ES64U2 típusú villamos mozdony 2010-ben 5 db MRCE Dispolok ES64U2 típusú villamos mozdony
9
További lehetőségek, figyelembe véve az EU előírásait
A Siemens műszaki javaslata: több országban közlekedni képes villamos és dízel mozdonyok További lehetőségek, figyelembe véve az EU előírásait Tervezett projekt, a Siemens Zrt részvételével: ETCS L2, MIREL, mint STM különböző ETCS konfigurációkhoz
10
A Siemens ES64U4 négyáramnemű (15 kV 16,7 Hz és 25 kV 50 Hz AC, 3 kV és 1,5 kV DC) villamos mozdonyai
11
A Siemens ES64U4 típusú villamos mozdonyai
12
A Siemens ES64U4 típusú villamos mozdonyai
hatékony műszaki megoldások csereszabatos egységek négyáramnem (15 kV 16,7 Hz és 25 kV 50 Hz AC, 3 kV és 1,5 kV DC) A, CH, CZ, D, CRO, H, I, NL, PL, SK, SL INDUSI, MIREL VZ1
13
Slovenske Zeleznice 541.1 sorozatú ES64U4 villamos mozdony
Cél: 10 db SZ és MIREL berendezése magyarországi engedélyeztetése Projektcsapat: SAG, SZrt, BMGE, MÁV TEB TK, NKH Projektvezetés: SAG megbízás szerint SZrt 5000 km-es próbaút GySEV Zrt-nél Eredmény: mozdonytípus és MIREL berendezése 120 km/h-ra engedélyezve
14
Dispolok ES64F4 – 001 villamos mozdony
15
ES64F4 típusú villamos mozdonyok
A 189 sorozatú négyáramnemű mozdonyokat európai univerzális használatra tervezték, nehéz teher- és személyszállításra. Valamennyi típus megkapta a DB hálózatán történő közlekedésre az engedélyt. Ezen kívül a mozdonyok elő vannak készítve a Hollandiában, Belgiumban, Luxemburgban, Franciaországban, Svájcban, Ausztriában, Olasuországban, Magyarországon, Csehországban, Szlovákiában, Lengyelországban, Dániában, Svédország és Norvégia déli részén, valamint Szlovéniában való közlekedésre. Ennek során a mozdonyok 15 kV 16,7 Hz és 25 kV 50 Hz váltakozó feszültséggel, illetve 3 kV és 1,5 kV egyenfeszültséggel üzemeltethetők.
16
ES64F4 típusú villamos mozdonyok
17
MRCE Dispolok 189-150 ES64F4 típusú villamos mozdony
18
MRCE Dispolok 189-150 ES64F4 villamos mozdony. Jellegrajz
19
MRCE Dispolok. 189-150 ES64F4 mozdony. MIREL vevőantenna
20
A magyarországi „ES64F4+MIREL VZ1” projekt. Mérföldkövek
Cél: ES64F4 típus+ beépített MIREL engedélyeztetése Projekt indítás: augusztus Projektcsapat: SAG IMO, SZrt, MÁV TEB K, BMGE, NKH Funkcionális és zavartatás mérés (MIREL nélkül): szeptember 15-25 Berendezés beépítése: november Funkcionális és zavartatás mérés: április 21-26 Előzetes Alkalmassági Tanúsítvány: július 22 NKH típusengedély: november (terv szerint) Projekt folytatás: További 9 db mozdony
21
Rh1116-Railjet mozdony módosítások
22
Rh1116-Railjet mozdony módosítások
ZUB-INTEGRA vezérlő egység
23
Rh1116-Railjet mozdony módosítások
Hátfal szekrény az 1. vezetőállásban. EVM120 beépítés
24
Rh1116-Railjet mozdony módosítások
ZUB / INTEGRA antenna
25
Rh1116-Railjet mozdony módosítások
Eurobalíz-egység modul
26
Rh1116-Railjet mozdony módosítások
EVM120 antenna
27
Rh1116-Railjet mozdony módosítások
EVM120 kezelő a vezetőpulton
28
Rh1116-Railjet mozdony módosítások
ZUB adat-terminal
29
Rh1116-Railjet mozdony módosítások
LED beépítés + svájci jelzéskép
30
Rh1116-Railjet mozdony módosítások
Harmadik áramszedő 1450mm Svájc
31
ÖBB Rh 1116 villamos mozdonyok hazai mérési próbán. Hegyeshalom, 2009
ÖBB Rh 1116 villamos mozdonyok hazai mérési próbán. Hegyeshalom, május 28 Teljes tanúsítói és hatósági ügyintézés SAG és Szrt által. Eredmény: 23 db hazai forgalomra alkalmas Railjet mozdony
32
ÖBB RailJet szerelvény. Hazai próbaút, 2008.11.24
Cél: Railjet hazai tanúsítás és engedélyeztetés ig. Eszköz: EBA, BMVIT, BAV és NKH közötti Cross Acceptance Projektcsapat: 4 hatóság, SAG, SAGÖ, Szrt, HMH, MÁV TEB, BMGE Magyarországi projektvezetés: SAGÖ megbízásra Szrt Eredmény: december 14-én négy szerelvénnyel forgalom indítás. Mai napig 16 vonat kész
33
ÖBB RailJet szerelvény. Menetrendi üzem kezdete. Budapest Keleti pu
ÖBB RailJet szerelvény. Menetrendi üzem kezdete. Budapest Keleti pu december 14
34
ÖBB Railjet szerelvény. Vonatösszeállítás és vezérlőkocsi
35
ÖBB Railjet szerelvény. 11. és 12. vonatok hazai mérési próbája
ÖBB Railjet szerelvény. 11. és 12. vonatok hazai mérési próbája. Hegyeshalom, május 19 A vonatok próbaüzemben járnak. Négyféle kocsi sorozat NKH típusengedélye kész. A vezérlőkocsi szoftvermódosítása miatt a típusengedély csak ezután várható. Hazai ügyek intézője: Szrt Mai napig 16 vonat közlekedhet Magyarországon. Rendszeres projekt értekezletek MÁV-START és MÁV-TRAKCIÓ szakemberei bevonásával. Az új menetrendtől a zürichi járat is beindul
36
Eurorunner ER20 mozdonyok Európának
37
Eurorunner ER20 mozdonyok Európának
38
ÖBB Rh 2016 sorozatú ER20 dízelmozdonyok forgalma Magyarországon
39
Eurorunner ER20 mozdonyok Európának
40
Eurorunner ER20 Célkitűzés. Megszerzendő engedélyek
Ausztria/Németország 2002 óta van engedély 2009/2010 engedély Mirel-lel együtt Csehország Korlátozott engedély Mirel nélkül Pilzen-ig Szlovénia Románia Engedély megszorításokkal Szlovákia Engedély megszerzése 2009/2010-ben Magyarország Engedély megszerzése Mirel-lel 2009-ben
41
„ER20+MIREL VZ1 projekt” Főegységek és a MIREL berendezések beépítése
42
A magyarországi „ER20+MIREL VZ1” projekt. Mérföldkövek
Cél: ER20 típus+ beépített MIREL engedélyeztetése Projekt indítás: január Projektcsapat: SAG IMO, SAGÖ, SZrt, MÁV TEB K, BMGE, NKH Berendezés beépítése: Neumark, június Előzetes Alkalmassági Tanúsítvány: augusztus 25 Funkcionális és zavartatás mérés: szeptember 1 NKH Előzetes Engedély: szeptember 2 MIREL oktatás: Sopron, szeptember 3 Próbaüzem GySEV Zrt: szeptember 2-18 NKH típusengedély: október 5 Első új üzemeltető: RTS
43
ER20-2007. Próbaüzem a GySEV Zrt vonalain 2009. szeptember 2-18
44
Taurus ES64U2 Jellegrajz
45
EVM120 berendezések beépítése az MRCE Dispolok ES64U2 villamos mozdonyaiba
46
Az ÖBB 13 db Rh 1116 sorozatú ES64U2 villamos mozdonya ETCS L1- EVM120 illesztővel
Projektindítás: március Projektcsapat: SAG, SAGÖ, BMVIT, EBA, MÁV TEB TK, BMGE, NKH Hatósági ügyintézés kezdete: május 22 Első hazai tesztmenetek ŐBB Rh mozdonnyal: 2007 szeptember 6-18 NKH „Határozat” un. classic üzemre: október 18. NKH „Határozat” ETCS-re: június 16.
47
A MÁV- TRAKCIÓ Zrt 1047 sorozatú ES64U2 villamos mozdonyai
48
A MÁV-CARGO Zrt Rh 1116 villamos mozdonyai
Miért
49
Taurus ES64U2 MIREL VZ1 beépítés
50
Taurus ES64U2 MIREL VZ1 beépítés
51
Taurus ES64U2 és ES64U4 Célkitűzés. Megszerzendő engedélyek
Ausztria/Németország 2002 óta van engedély 2009/2010 engedély Mirel-lel együtt Csehország Korlátozott engedély Mirel nélkül Pilzen-ig Szlovénia 2004 óta van engedély Románia Engedély megszorításokkal Szlovákia Engedély megszerzése 2010-ben Magyarország Engedély megszerzése Mirel-lel 2008-ben
52
Kontakt partner elérhetőség
Szécsey István üzletág vezető Vasúti gördülőanyag Siemens Zrt. IMO H-1143 Budapest, Gizella út 51-57 Tel.: (1) Fax: (1) , -1742 Mobil: (30)
53
Köszönöm a figyelmüket!
Copyright © Siemens Zrt Minden jog fenntartva.
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.