Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A válság is lehetőség Kovács Imre elnök - vezérigazgató MÁV Cargo Zrt.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A válság is lehetőség Kovács Imre elnök - vezérigazgató MÁV Cargo Zrt."— Előadás másolata:

1 A válság is lehetőség Kovács Imre elnök - vezérigazgató MÁV Cargo Zrt.

2 Tartalom Piaci környezet Elemzői vélemények (iparági áttekintés)
Piaci szereplők (nemzetközi kitekintés, versenytársak, MÁV Cargo) A válság is lehetőség RCA – MC együttműködés, MCG potenciál MÁV Cargo projektek (önálló vontatási képesség)

3 Piaci környezet

4 Elemzők - „behind the desk” - Wálság!?
Ön itt áll Nemzetközi elemzők (City, JP Morgan, Barclay Capital, Ecostat) szerint enyhül a válság. USA kereskedelmi pozíciója javul erősödik a gazdaság, 2010-re 3,5-5% reálnövekedés Hazai elemzők (Ecostat, GKI, Tárki) szerint visszafogott az enyhülés. javuló GDP prognózisok ipari és mezőgazdasági termelés visszaesésének üteme csökken

5 Iparági áttekintés Mezőgazdaság Építőipar Acélipar Gépipar Vegyipar
Európa többi országában rekord gabonatermés volt, a II. félév forgalmát negatívan befolyásolhatja a világpiaci ár. A fa piacot érzékenyen érintette a recesszió. Mezőgazdaság Állami támogatással ösztönözik a beruházásokat; Nagy anyag-igényű útépítések kezdődtek és 2010-ben továbbiak várhatóak. A hitelezések újraindultak, új típusú hitelekkel támogatják a befektetőket. Építőipar Az Európai Unió tagországainak acélfelhasználása előreláthatólag 28,8%-kal csökken évben; a kereslet várhatóan 2010-ben stabilizálódik. Acélipar Autóipari termelésben 2010 őszén várható fellendülés; elsősorban gyors és olcsó logisztikai szolgáltatásokra lesz igény. Rövid határidejű tenderek → gyors reagálás. Gépipar Vegyipar 30%-os visszaesés az autóipar és építőipar gyártásban használt kemikáliák mennyiségében; a gázok és üzemanyagok piaca stabil.

6 Nemzetközi kitekintés a CEE régióban
53,4 millió $ veszteség 2008-ban Költségcsökkentés Dolgozók elbocsátása (7300 fő) 8%-os tarifa emelés 1,3 milliárd eurós veszteség 40%-os visszaesés Fő profiljukban történő (acél és autóipar) visszaesés Ukrán acél és szén piac 50%-os visszaesés 20000 vagon kihasználatlan 2008 kormányváltás hatásai 10-25%-os forgalomcsökkenés A közúti árak 30-40%-kal csökkentek Válságenyhítő intézkedések költségcsökkentés agresszív sales tevékenység beruházások visszafogása újfajta finanszírozási formák Vegyipar és Kohászat esett vissza legjobban Erős közúti forgalom Dolgozók elbocsátása (7000 fő) 32%-os visszaesés Erős szakszervezet

7 Kisebb tortából igyekszik mindenki nagyobbat harapni.
Piaci szereplők (közút & magánvasutak) Közút Jelentős átrendeződés a közúti árufuvarozásban Kiélezettebb az árverseny Nemzetközi fuvarozásban résztvevő hazai fuvarozók tömeges csődje Erőteljes lobby (napidíj adómentes, a gépjárműadó nem emelkedik) Magánvasutak 20%-os piaci részesedést értek el Kiélezettebb az árverseny Komoly harc a fuvarokért, bérelt állomány kapacitás-lekötése Lehetséges fúziók Hosszú távú szerződések felülviszgálata Eszközfejlesztések, beruházások visszafogása Kisebb tortából igyekszik mindenki nagyobbat harapni.

8 MÁV Cargóra ható külső tényezők
ALKALMAZKODÁS A piaci igények diktálnak: költséghatékony működés gyors és megbízható szolgáltatási színvonal biztosítása trakciós szolgáltatások gépészeti szolgáltatások pályahasználat csökkenő fuvarigény offenzív piaci viselkedés kevés EU támogatás biztos befektetői háttér új stratégia kialakítása együttműködés gazdasági környezet privatizáció MÁV Kapcsolat

9 A válság is lehetőség!

10 Közös stratégiafejlesztés RCA - MC
ügyfélorientált szolgáltatások válságkezelés költséghatékony működés folyamatoptimalizálás RZD DB 10.30 – 11.00: Rahmenbedingungen : Konzernstrategie Mittag ( ?) : Strategien der einzelnen Teilkonzerne I: PV, RCA 15.00 – 16.30: Strategien der einzelnen Teilkonzerne II: Betrieb, Bau SNCF ? RCA

11 MÁV Cargo Group - potenciálok
kereskedelmi offenzíva Raabersped céggel fúzió új szolgáltatási profil kialakítása Railport Arad megnyitása dél-kelet európai piaci orientáció ÖBB Technische Service 100% tulajdon megszerzése szolgáltatási színvonal megtartása Elképzelések a leányvállalatokkal (MÁV-Tiszavas eladás, BILK 100%,

12 Kiemelt projektjeink a hatékonyság érdekében
Új cargós folyamatok Trakció IT alkalmazások szolgáltatásorientált, rugalmasan működő szervezet kialakítása önálló vontatási szolgáltatás IT fejlesztések (alkalmazásmigrációs program)

13 Önálló vontatási képesség kialakítása
2009 december 18 saját mozdony szervezeti változás Üzemeltetés/Vontatás- menedzsment 2010 mozdony beszerzése, mozdonyvezetők alkalmazása rövid táv 2012 december végéig aláírt teljesítményszereződés a MÁV TRAKCIÓ-val saját kapacitások fokozatos növelése szakszemélyzet kibővítése közép táv Európában csak a MÁV Cargo és az RCA nem rendelkezik önálló vontatással (RCA – ÖBB TR 70%); nem engedhetjük meg, hogy fuvart veszítsünk; rugalmasabbá kell váljunk, mint szolgáltató; közvetlen tudjuk befolyásolni a minőségi paramétereket; MÁV-TRAKCIÓ-tól igényelt szolgáltatások: vontatási és tolatási szolgáltatások

14 Amikor az ügyfél elégedett…
Sikertörténetek saját irányítási kapacitással és jó együttműködéssel (MÁV-TRAKCIÓ) Szabadegyházi gabonavonatok Debrecen Tócóvölgy/ Hajdúnánás/ Berettyóújfalu – Szabadegyháza vontatás személyzet MÁV Cargo mozdony MÁV-TRAKCIÓ MÁV-TRAKCIÓ mozdony + MÁV-TRAKCIÓ Konténervonatok BILK Kombiterminál – Wien Donaukai vontatás személyzet MÁV Cargo mozdony + MÁV-TRAKCIÓ Kőszállítmányok (autópálya építés) Szob – Pusztaszabolcs/Székesfehérvár vontatás személyzet MÁV-TRAKCIÓ mozdony + MÁV-TRAKCIÓ „logisztikai szemlélet a minőségben”: megfelelő időben, megfelelő helyen álljon rendelkezésre a megfelelő erőforrás, így jól tervezhető a szolgáltatás

15 Vagonparkunk Joining Forces projekt (költséghatékonyság)
MÁV-GÉPÉSZET-től igényelt szolgáltatások: javítási szolgáltatás, mosás, takarítás, kisebb eseti munkák karbantartás teherkocsipark - gördülőállomány megoszlása Joining Forces projekt (költséghatékonyság) gördülőállomány közös tervezése közös eszközgazdálkodás kialakítása optimalizált karbantartás

16 Vagonparkunk optimális kihasználása
Jelenlegi törekvéseink: Piaci igényekhez szabott üzemi működés (30%-kal kevesebb kocsi igény) Költségcsökkentés (teherkocsi futójavítások újra tendereztetése, bérelt kocsik szerződéseinek felülvizsgálata Kapacitás optimalizálás (virtuális kocsipark kialakítása az RCA-val) A vagonrevitalizációs program sikeresen lezárult.

17 Köszönöm a figyelmet! 1133 Budapest, Váci út 92. cargo@mavcargo.hu


Letölteni ppt "A válság is lehetőség Kovács Imre elnök - vezérigazgató MÁV Cargo Zrt."

Hasonló előadás


Google Hirdetések