Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

ELKÉPZELÉSEK ÉS VALÓSÁG a 2007. évi forgalmi adatfelvételek tükrében Albert Gábor tagozatvezető-helyettes 2008. március 12. Közlekedésszervezési és Hálózatfejlesztési.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "ELKÉPZELÉSEK ÉS VALÓSÁG a 2007. évi forgalmi adatfelvételek tükrében Albert Gábor tagozatvezető-helyettes 2008. március 12. Közlekedésszervezési és Hálózatfejlesztési."— Előadás másolata:

1 ELKÉPZELÉSEK ÉS VALÓSÁG a 2007. évi forgalmi adatfelvételek tükrében Albert Gábor tagozatvezető-helyettes 2008. március 12. Közlekedésszervezési és Hálózatfejlesztési Tagozat

2 TEVÉKENYSÉGI TERÜLETEK Közút, vasút, vízi- és légi közlekedés szervezése, fejlesztése Hálózattervezés, regionális tervezés, forgalom modellezés Személyközlekedés, városi közlekedés Logisztika, áruszállítás ITS Intelligent Transport Systems, KKK (Közlekedési KártyaKözpont) Közút, vasút, vízi- és légi közlekedés szervezése, fejlesztése Hálózattervezés, regionális tervezés, forgalom modellezés Személyközlekedés, városi közlekedés Logisztika, áruszállítás ITS Intelligent Transport Systems, KKK (Közlekedési KártyaKözpont) A 16 fős csapat képzettsége 13 fő egyetemi, főiskolai végzettségű 1 fő MTA doktor 1 fő tud. kandidátusa, 2 fő egyetemi doktor 2008. március 12.

3 TEVÉKENYSÉGI TERÜLETEK - Személyközlekedés 2008. március 12.

4 - Áruszállítás, Kombinált szállítás, Logisztika - Áruszállítás, Kombinált szállítás, Logisztika TEVÉKENYSÉGI TERÜLETEK 2008. március 12.

5 TEVÉKENYSÉGI TERÜLETEK - Hálózatfejlesztés, Területi tervezés, Ágazati fejlesztések 2008. március 12.

6  2007. január 1-től Románia és Bulgária EU belépése.  Eddig alkalmazott korlátok megszűnése.  Tranzit kamionforgalom megduplázódása.  A megnövekedő forgalomra hazánk közúti infrastruktúrája nem felel meg. AZ EU BŐVÍTÉSÉNEK VÁRHATÓ HATÁSAI A HAZAI TRANZIT FORGALOMRA A hazai RO-LA vonatokat igénybe vevő kamionok száma nem fogja elérni a RO-LA fuvarozás gazdaságosságához szükséges mennyiséget. A tanulmány célja: Milyen hatással lesz Románia és Bulgária EU taggá válása a hazai vasúti kamionszállításra? Milyen intézkedések szükségesek a drasztikus visszaesés elkerüléséhez? 2008. március 12.

7 A RO-LA FORGALOM ALAKULÁSA RO-LA export-import forgalom 1992-2005 [db] 2008. március 12.

8 KONKRÉT RELÁCIÓK ÖSSZEVETÉSE  Jelenleg még kompenzál az engedélykötelezettség  EU-bővítéssel ez a tényező kiesik  A RO-LA fuvarozást gazdaságosság szempontjából attraktívvá kell tenni. RO-LA jegyárak   közúti szakasz változó költségei + autópálya-, ill. úthasználati díjak Kompenzáció:  Úthasználati díj  Törvényes vezetési idők ellenőrzése  RO-LA üzemeltetési támogatás 2008. március 12.

9 A ROLA KÖZLEKEDÉS MOTIVÁCIÓJÁNAK ALAKULÁSA ÉS BEFOLYÁSOLÁSA 2008. március 12.

10 JAVASLAT Javaslatunk: Az EU bővítés időpontjától kezdve 3-4 év átmeneti időre, a piaci feltételek helyreállásáig a RO-LA fuvarozást évente csökkenő mértékű üzemeltetési állami támogatásban kell részesíteni. Ennek engedélyezése az EU részéről alkalmazott gyakorlat. Nem szabad veszni hagyni a kiépült vasúti kamion szállítási rendszert, mert azt később újra felépíteni sokszorosába kerülne !  Ezt a vasúti és kombi szállítás jelenlegi hátrányos helyzete indokolja.  A közúti szállítás externális költségei még nem jelennek meg a vállalkozások szintjén, a vasút esetében viszont igen.  A piac által elfogadható RO-LA díjakat az EU bővülés napján be kell vezetni a forgalom megtartás érdekében. 2008. március 12.

11  1.)  1.) EU konform üzemeltetési támogatás.  2.)  2.) Optimális költségviszonyok kialakítása, a kamionok vasúti szállítása ne  legyen drágább, mint a közúton történő árufuvarozás változó költsége.  3.)  3.) Szomszédos országokkal összehangolt intézkedések.  4.)  4.) Törekedni kell arra, hogy a vasúti pályahasználati díjból a RoLa szállítás minél nagyobb kedvezményt kapjon  5.)  5.) Az állami támogatásért cserébe a vasút javítsa szolgáltatása minőségét  6.)  6.) A tehergépkocsik vezetési és pihenő idejére vonatkozó és egyéb  korlátozásokat következetesen ellenőrizni kell.  8.)  8.) A kombinált fuvarozást ösztönző kedvezményeket át kell tekinteni, és az  igényekhez igazítani.  9.)  9.) A hétvégi korlátozások alóli mentesség igazodjon a RO-LA közlekedési sajátosságaihoz.  10.) A RoLa szállítás támogatása a költségvetésre egyértelműleg pozitív hatással van,  11.)  11.) Össztársadalmi véleményformálás, szervezett és professzionális felvilágosítás. ÁTFOGÓ INTÉZKEDÉSEK RENDSZERE 2008. március 12.

12 A 2007. augusztusi kézi forgalomszámlálás helyszínei 2008. március 12.

13

14

15

16 KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET ! 2008. március 12.


Letölteni ppt "ELKÉPZELÉSEK ÉS VALÓSÁG a 2007. évi forgalmi adatfelvételek tükrében Albert Gábor tagozatvezető-helyettes 2008. március 12. Közlekedésszervezési és Hálózatfejlesztési."

Hasonló előadás


Google Hirdetések