Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
2
Egy 14 éve működő egyesület
1996. Soros Önfejlesztő Iskolai Program I. 1996. Az Önfejlesztő Iskolák Egyesülete megalakulása 1997. Soros Önfejlesztő Iskolai Program II. 1998. Soros Önfejlesztő Szakértői Képzés 1999. Soros Önfejlesztő Kollégiumok Program 2002. Soros Roma Önfejlesztő Program 2003. SZAKMA Szakiskolai Fejl. Program 2003. JÖN – Junior Önfejlesztő Program 2007. „Kritikus barát” státus elérése 2009. Mozaikszavak bűvöletében (HEFOP, TÁMOP…)
3
Az egyesület 46 alapító intézmény
Ma 61 intézmény (2500 pedagógus, tanuló) az ország lefedése területileg intézménytípus szempontjából Óvoda: 4% Ált. iskola: 56% Szakközépiskola és szakiskola: 17% Gimnázium: 13% Kollégium: 10% településszerkezet szempontjából Főváros: 14% Megyeszékhely: 28% Város: 34% Község: 24%
4
Az egyesület Szervezeti felépítés: közgyűlés (vezetőség)
régióközpontok (szakmai és területi elvek alapján) PÁGISZ (Fekete I. Ált. Isk.) Győr 2. Sz. Általános Iskola és Diákotthon Szekszárd Ady Endre Gimnázium Debrecen Hétszínvirág Általános Iskola Marcali Illyés Gyula Gimnázium és KSZKI Budaörs Jannus Pannonius Gimn. és Szakközépiskola Pécs József Attila Középiskolai Kollégium Székesfehérvár Rózsahegyi Kálmán Ált. Isk. és Diákotthon Gyomaendrőd Széchenyi Körúti Általános Iskola Szolnok Csokonai 12 évf. Iskola (Bőrfestő) Budapest Irinyi J. Általános Iskola Balatonfűzfő Fekete István Ált. Iskola és Gimnázium Ajka intézmények
5
Az egyesület erősségei – kompetencia térkép
Az Önfejlesztő szemlélet és módszertan Működő kommunikációs csatornák Szakmai (sokszor hiánypótló) tanácskozások, fórumok szervezése aktuális közoktatási kérdésekről Az intézményeinkben folyó pedagógiai innováció eredményeinek megismertetése egymással, a szakmai közvéleménnyel Integráció, inklúzió – fogyatékkal élők képzése – egészségesek képzése Óvoda, iskola és kollégium kooperációjának elmélyítése Fogadókész gyakorló terep a tanárképzésben A magyar nyelvű közoktatás megismerése a Kárpát-medencében, kapcsolatépítés, kultúrák közvetítése Folyamatos fejlesztés, gyors reagálás oktatáspolitikai kérdésekre
6
Az egyesület tevékenysége (A konferenciatémák tükrében)
I. Intézményértékelés, iskolai minőségbiztosítás 1998., Balatonszéplak-felső (résztvevők: 189 fő) II. Hátrányos helyzet(ek) (SNI) az iskolában – megoldási lehetőségek 1998., Nyíregyháza (résztvevők: 139 fő) III. Jog a pedagógiában 1999., Aggtelek-Izsófalva (résztvevők: 124 fő) IV. Iskola és globalizáció; innováció az iskolában 2000., Budaörs (résztvevők: 143 fő) V. Közoktatás az ezredforduló Magyarországán, globalizáció és iskola 2001., Szekszárd (résztvevők: 119 fő)
7
Az egyesület tevékenysége (A konferencia témák tükrében)
VI. A XXI. század kultúrája, iskolája – félelmek, remények 2001., Székesfehérvár (résztvevők: 125 fő) VII. Az Európai Unió és a magyar közoktatás” 2002., Paks (résztvevők: 129 fő) VIII. Magyar nyelvű közoktatás a Kárpát-medencében 2002., Sepsiszentgyörgy (résztvevők: 97 fő) IX. Konferencia az Önfejlesztő Iskolák Egyesületéről 2003., Pécs (résztvevők: 112) X. Európából Európába – Szolnok és Brüsszel között félúton 2004., Szolnok (résztvevők: 123 fő)
8
Az egyesület tevékenysége (A konferencia témák tükrében)
XI. Egyéni fejlesztés - iskolafejlesztés 2004., Gyomaendrőd (résztvevők: 113 fő) XII. Magyar közoktatás az alapfoktól az egyetemig 2005., Siklós-Harkány (résztvevők: 107 fő) XIII. Közösen a közoktatásban (+Csapatépítés, csapatmunka képzés) 2005., Budapest – CEU (résztvevők: 112) XIV. 10 éves az Önfejlesztő Iskolák Egyesülete 2006., Sopron (résztvevők: 105 fő) XV. Közoktatási reform és az önfejlesztők 2007., Balatonföldvár (résztvevők: 89 fő) XVI. Iskola a (tűrés)határon 2008., Budaörs (résztvevők: 97 fő)
9
Az egyesület tevékenysége (A konferencia témák tükrében)
XVII. Ilyen NAT kell Magyarországnak! 2010. nov , Budapest Tervezett előadók: Hoffmann Rózsa, Pokorni Zoltán, Gloviczki Zoltán Hiller István, Magyar Bálint, Mihály Ottó Csapó Benő, Halász Gábor, Vass Vilmos NAT(ok) és tankönyvek, NAT(ok) és tankönyvkiadók, Egy-egy új NAT hatása az iskolára Alternatíva: („Mindig mindent elölről kezdünk”: A magyar közoktatás megújításáért (Zöld könyv – 2008.) Ajánlás a nevelés-oktatás rendszerének újjáépítésére (Szárny és teher – 2009.) Szakmai konferencia a szerzőkkel, szakértőkkel
10
A jövő – tervek, célok Az oktatási ágazat egyik innovációs tényezőjének maradni tétre menő (jelentős) közös innovációkban való részvétel felülről lefelé: pl. országos innovációk gyakorlati kipróbálása, visszacsatolás alulról felfelé: pl. a szabályozás, a finanszírozás kaotikus rendszerének tisztítása
11
A jövő – tervek, célok az egymástól való tanulás intézményesítése
az intézményvezetők elkötelezettségének erősítése, támogatása a hálózati kapcsolatok erősítése részvétel a tanár(tovább)képzésben konkrét képzések gyakorlóhelyek a hatásátviteli sebesség és minőség javítása
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.