Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az AutoCarma Zrt. megalakulása avagy a koncentráció megállíthatatlan… Gémosz konferencia 2008. november 20.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az AutoCarma Zrt. megalakulása avagy a koncentráció megállíthatatlan… Gémosz konferencia 2008. november 20."— Előadás másolata:

1 Az AutoCarma Zrt. megalakulása avagy a koncentráció megállíthatatlan… Gémosz konferencia 2008. november 20.

2 Az autóipar helyzete a világban Globalizálódó gazdaság A gépjárműipar már nemcsak a helyi piacokra termel A verseny fokozódik (termelési költségek, hatékonyság, innováció) A tradicionális gyártók helyzete egyre nehezebb, mert költségeik bebetonozottak Következmény: piacok újraelosztása

3 Az autóipar helyzete Európában Az európai gyártók versenyhátrányban (drága munkaerő, gyenge hatékonyság,lassú alkalmazkodás,túltermelés) Csökkenő EU piac Lehetőségek: EU bővítése, más kontinensek piacain való megjelenés, termelésracionalizálás, költségcsökkentés

4 EU-i autókereskedelem helyzete Vészhelyzet: Pénzügyi válság Piac drámai mértékben csökken Túltermelés készletek kiárusítása, árréscsökkenés Csoportmentességi rendelet 2010-ben megszűnik – bizonytalanság Gyártók érdeke a kereskedelmi költségek csökkentése - koncentráció

5 Magyarországi gépjármű kereskedelem helyzete A piac évek óta csökken 208 e db- ról – 160 e db-ra Pénzügyi válság következményei: banki finanszírozás szűkülése, piac várható további csökkenése A kereskedők 25-30%-a várhatóan ellehetetlenül 2009-ben a szerződések felmondása – bizonytalanság Piac újrafelosztása

6 Lehetőségek - kényszerek Szükséges elérni a minimálisan szükséges üzemi méretet, ami az EU átlagában 6-9 m EUR Ennek elérésének módja: - multibrand kereskedések - felvásárlások - fúziók

7 Fúzió motivációi A szükséges méretgazdaságosság hiánya Anyagi és humán erőforrás hiánya A tulajdonos utódlási gondjai A tulajdonos méltó módon szeretné visszavonulását biztosítani Növekedési ambíciók Kiszolgáltatottság csökkentése Piacon elfoglalt helyzet stabilizálása

8 Fúzió előnyei és hátrányai Előnyök Méretgazdaságos működés Közös beszerzések Általános költségcsökkentés Közös marketing Szinergiák 1+1>2 Erőforrások optimalizálása Kockázatközösség Méltó kiszállás lehetősége Hátrányok Önállóság feladása Nehézkes egyeztetések sokasága Emberi tényezők Kockázatok A személyes viszony szűkülése

9 Fúziók lehetséges módjai Egyesülés Új közös társaság alakítása Holding társaság létrehozása

10 Hogyan csináltuk Mi?

11 Az AutoCarma Zrt. megalakulása Az öt társaság elhatározta a fúziót A hozzá szükséges okiratok elkészítése, importőri támogatás megszerzése A céget a cégbíróság 2008.május 22.-én 2008.április 30.-i hatállyal bejegyezte Alaptőkéje: 3,087 mrd Ft Alkalmazottak száma: 146 fő Ebből VSZ munkatársak: 93 fő értékesítés: 24 fő adminisztratív: 19 fő Tervezett nettó árbevétele: 6 mrd Ft

12 Telephelyeink: Debrecen: 2000. májusában nyílt meg a Debreceni Seat Tipp Autó Kft. A cég azóta folyamatosan az ország egyik legeredményesebb SEAT kereskedője, több alkalommal nyerte el az év márkakereskedője díjat, ill. a WELTAUTO kereskedőként is kiemelkedőt nyújtott. Szervizében hivatalos VW; SKODA; SEAT vevőszolgálati tevékenységet lát el. A cég éves árbevétele stabilan 1,5 – 2 mrd Ft közötti.

13 Telephelyeink: Kaposvár 1993 óta működik SEAT márkakereskedésként és szervizként a kaposvári kereskedés, amelyik többször elnyerte a gyár által alapított Golden Dealer díjat valamint vevőszolgálati tevékenységét is többször ismerték el a legkülönbözőbb fórumokon. Szervizében hivatalos VW; SKODA; SEAT vevőszolgálati tevékenységet lát el. A cég éves árbevétele stabilan 1,0 – 1,25 mrd Ft közötti.

14 Telephelyeink: Miskolc 1998 óta működik a SEAT márkakereskedés és szerviz Miskolcon, amely kereskedés stabilan az ország első 5 kereskedése között szerepelt az értékesített új autók számát tekintve. 2004 óta SUBARU márkakereskedés és szervizként is működik. WELTAUTO kereskedése folyamatosan az országos hálózat élvonalában szerepelt. Szervizében hivatalos VW; SKODA; SEAT; SUBARU vevőszolgálati tevékenységet lát el. A cég éves árbevétele stabilan 1,0 – 1,5 mrd Ft közötti.

15 Telephelyeink: Székesfehérvár 1992 óta képviseli a cég a SEAT márkát Székesfehérváron együtt fejlődve azzal, külső megjelenésében, szolgáltatásainak színvonalával megelőzve a hazai átlagot. Szervizében hivatalos AUDI; VW; SKODA; SEAT ; CITROEN Vevőszolgálati tevékenységet lát el. A cég éves árbevétele stabilan 1,0 mrd Ft körüli.

16 Telephelyeink: Szigetszentmiklós 2001-től SEAT márkakereskedőként ésszervizként, valamint 2005-től hivatalos Weltauto kereskedőként áll a cég Szigetszentmiklóson az ügyfelek rendelkezésére. Szervizében hivatalos VW; SKODA; SEAT vevőszolgálati tevékenységet lát el. A cég éves árbevétele stabilan 1,0 – 1,25 mrd Ft közötti.

17 Megoldandó feladatok Telephelyengedélyek, működési engedélyek ingatlanok átírása, beszerzése Banki hitelszerződések átszerződése Pályázatok átszerződése - tanulóképzéssel összefüggő - GOP (EU-s források) Informatikai rendszer felállítása Pénzügyi rendszer felállítása, személyi feltételek megteremtése

18 Eredmények Intézkedés Központi cégvezetés kialakítása - pénzügy, számvitel, könyvvizsgálat, jog, - marketing, VSZ és értékesítési vezetés Telephelyek működésének átszervezése Szerződések felülvizsgálata Beszerzések központosítása Következmény Költségcsökkenés Szervezettebb, hatékonyabb működés, szinergiák Költségcsökkentés

19 Köszönöm megtisztelő figyelmüket!


Letölteni ppt "Az AutoCarma Zrt. megalakulása avagy a koncentráció megállíthatatlan… Gémosz konferencia 2008. november 20."

Hasonló előadás


Google Hirdetések