Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Költségszemlélet és a kontrolling szükségessége a márkakereskedésekben HOGYAN TOVÁBB a magyarországi autópiacon? GÉMOSZ Közgyűlés Szerviz szekció Ivanics.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Költségszemlélet és a kontrolling szükségessége a márkakereskedésekben HOGYAN TOVÁBB a magyarországi autópiacon? GÉMOSZ Közgyűlés Szerviz szekció Ivanics."— Előadás másolata:

1 Költségszemlélet és a kontrolling szükségessége a márkakereskedésekben HOGYAN TOVÁBB a magyarországi autópiacon? GÉMOSZ Közgyűlés Szerviz szekció Ivanics Lajos 2010 május 20.

2 Negatív múlt – bizonytalan jövőbeni kilátások  Objektív külső körülmények –Eltűnt az autópiac  Autópiac 2009/2008 59 %  Autópiac 2010 I n.év / 2009 I. n.év55 % –Eltűnt a finanszírozási piac  Devizahitel korlátozások  Szigorúbb ügynöki működési szabályok –Megszűnő pénzügyi források, bizalmatlanná váló banki partnerek  Szűkülő hitelkeretek, akadozó kerethosszabbítások, kivonuló bankok  Megszűnő előfinanszírozások, jutalékelőlegek ... és belső működési következmények –Csökkenő forgalom –Csökkenő nyereségesség –Csökkenő napi likviditás –Finanszírozhatatlan hitel- és készletállományok –Erősödő verseny –Küzdelem a napi túlélésért…

3 Hogyan tovább? A márkakereskedők (mint KKV-k) lehetőségei a piacon XKivonulás a piacról – cég eladás XForgalomnövelés XFúzió és felvásárlás XForrásbővítés (hitelek…) Eredményjavítás, költségcsökkentés Eredményjavítás, költségcsökkentés A szakmai feladatokkal szemben megnőtt a tudatos pénzügyi gazdálkodás jelentősége

4 Válságkezelés helyett válságmegelőzés Bevétel - Kiadás = Eredmény A külső gazdasági körülmények miatt a bevétel növelése ma erősen korlátozott! Az állandó költségek és a minimálisan elvárt üzemméret miatt a a kiadás forgalommal együtt a végtelenségig nem csökkenthető! A túlélés alapszabálya a költség –ár egyensúlya: csak az költhető el, amit megkerestünk. A kiadások, költségek előre, pontosan kalkulálható. Ehhez kell mérni az árakat.

5 Az évközi (havi, negyedéves) eredmény ellenőrzés ma létfeltétel! Példa: a bevétel – kiadás egészséges arányai egy márkakereskedői évközi számviteli beszámolóban Tétel megnevezése2009 Tény 2010 I- III.terv 2010 I- III.tény 01. Belföldi értékesítés nettó árbevétele2 267 9621 099 763961 196 02. Exportértékesítés nettó árbevétele I. Értékesítés nettó árbevétele (01+02)2 267 9621 099 763961 196 100% II. Aktivált saját teljesítmények értéke (+03+04)79100 III. Egyéb bevételek340 055145 213129 988 08. Eladott áruk beszerzési értéke 1 837 146844 148808 618 09. Eladott (közvetített) szolgáltatások értéke 1 894150849 IV. Anyagjellegű ráfordítások (05+06+07+08+09)2 104 014982 584893 978 89% 10. Bérköltség84 16952 20150 191 11. Személyi jellegű egyéb kifizetések4 9645 1501 711 12. Bérjárulékok31 13518 15316 759 V. Személyi jellegű ráfordítások (10+11+12)120 26875 50468 661 6% VI. Értékcsökkenési leírás24 65818 14413 080 1% A.Üzemi (üzleti) tevékenység eredménye (I+II+III-IV-V-VI-VII)77 17359 5615 334 4% 18. Befektetett pénzügyi eszközök árfolyamvesztesége 19. Fizetendő kamatok és kamatjellegű ráfordítások62 64132 39727 759 21. Pénzügyi műveletek egyéb ráfordításai IX. Pénzügyi műveletek ráfordításai (18+19+20+21)62 64132 3972 6662% X. Rendkívüli bevételek00 XI. Rendkívüli ráfordítások29 4856 156 E.Adózás előtti eredmény (+C+D)35 35927 1642 4172% XII. Adófizetési kötelezettség10 703 5 4330 F.Adózott eredmény (+E-XII)24 65621 7312 417 22. Eredménytartalék igénybevétele osztalékra, részesedésre 23. Jóváhagyott osztalék, részesedés G.Mérleg szerinti eredmény (+F+22-23)24 65621 7312 4172%

6 Vannak arányszámok, amikre mindenkinek figyelni kell! A márkakereskedői működés gazdaságosságának sarokszámai iparági célmutató (best practice) A te céged mutatója? Anyagi jellegű ráfordítások a bevétel %-ban 90 - 92 % Személyi jellegű ráfordítás a bevétel %-ban 2 - 5 % Bérköltség a nettó árrés %-ban 25 - 40% Üzemi eredmény a bevétel %-ban 2 -4 % Adózás előtti eredmény a bevétel %-ban 1 - 3 % Mérlegfőösszeg / forgalom aránya 35 % alatt Készletszint (készletforgási sebesség) 60 nap alatt A bevétel és költség oldalnak együtt kell mozognia! Ennek szem előtt tartása segíthet a válság megelőzésében!

7 MEGÉRI? Az átgondolatlan önköltség alatti árversennyel ma nem csak a piacot romboljuk, de saját túlélésünket / bukásunkat is kockáztatjuk!

8 Köszönöm megtisztelő figyelmeteket!


Letölteni ppt "Költségszemlélet és a kontrolling szükségessége a márkakereskedésekben HOGYAN TOVÁBB a magyarországi autópiacon? GÉMOSZ Közgyűlés Szerviz szekció Ivanics."

Hasonló előadás


Google Hirdetések