Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaNándor Balla Megváltozta több, mint 9 éve
1
Költségszemlélet és a kontrolling szükségessége a márkakereskedésekben HOGYAN TOVÁBB a magyarországi autópiacon? GÉMOSZ Közgyűlés Szerviz szekció Ivanics Lajos 2010 május 20.
2
Negatív múlt – bizonytalan jövőbeni kilátások Objektív külső körülmények –Eltűnt az autópiac Autópiac 2009/2008 59 % Autópiac 2010 I n.év / 2009 I. n.év55 % –Eltűnt a finanszírozási piac Devizahitel korlátozások Szigorúbb ügynöki működési szabályok –Megszűnő pénzügyi források, bizalmatlanná váló banki partnerek Szűkülő hitelkeretek, akadozó kerethosszabbítások, kivonuló bankok Megszűnő előfinanszírozások, jutalékelőlegek ... és belső működési következmények –Csökkenő forgalom –Csökkenő nyereségesség –Csökkenő napi likviditás –Finanszírozhatatlan hitel- és készletállományok –Erősödő verseny –Küzdelem a napi túlélésért…
3
Hogyan tovább? A márkakereskedők (mint KKV-k) lehetőségei a piacon XKivonulás a piacról – cég eladás XForgalomnövelés XFúzió és felvásárlás XForrásbővítés (hitelek…) Eredményjavítás, költségcsökkentés Eredményjavítás, költségcsökkentés A szakmai feladatokkal szemben megnőtt a tudatos pénzügyi gazdálkodás jelentősége
4
Válságkezelés helyett válságmegelőzés Bevétel - Kiadás = Eredmény A külső gazdasági körülmények miatt a bevétel növelése ma erősen korlátozott! Az állandó költségek és a minimálisan elvárt üzemméret miatt a a kiadás forgalommal együtt a végtelenségig nem csökkenthető! A túlélés alapszabálya a költség –ár egyensúlya: csak az költhető el, amit megkerestünk. A kiadások, költségek előre, pontosan kalkulálható. Ehhez kell mérni az árakat.
5
Az évközi (havi, negyedéves) eredmény ellenőrzés ma létfeltétel! Példa: a bevétel – kiadás egészséges arányai egy márkakereskedői évközi számviteli beszámolóban Tétel megnevezése2009 Tény 2010 I- III.terv 2010 I- III.tény 01. Belföldi értékesítés nettó árbevétele2 267 9621 099 763961 196 02. Exportértékesítés nettó árbevétele I. Értékesítés nettó árbevétele (01+02)2 267 9621 099 763961 196 100% II. Aktivált saját teljesítmények értéke (+03+04)79100 III. Egyéb bevételek340 055145 213129 988 08. Eladott áruk beszerzési értéke 1 837 146844 148808 618 09. Eladott (közvetített) szolgáltatások értéke 1 894150849 IV. Anyagjellegű ráfordítások (05+06+07+08+09)2 104 014982 584893 978 89% 10. Bérköltség84 16952 20150 191 11. Személyi jellegű egyéb kifizetések4 9645 1501 711 12. Bérjárulékok31 13518 15316 759 V. Személyi jellegű ráfordítások (10+11+12)120 26875 50468 661 6% VI. Értékcsökkenési leírás24 65818 14413 080 1% A.Üzemi (üzleti) tevékenység eredménye (I+II+III-IV-V-VI-VII)77 17359 5615 334 4% 18. Befektetett pénzügyi eszközök árfolyamvesztesége 19. Fizetendő kamatok és kamatjellegű ráfordítások62 64132 39727 759 21. Pénzügyi műveletek egyéb ráfordításai IX. Pénzügyi műveletek ráfordításai (18+19+20+21)62 64132 3972 6662% X. Rendkívüli bevételek00 XI. Rendkívüli ráfordítások29 4856 156 E.Adózás előtti eredmény (+C+D)35 35927 1642 4172% XII. Adófizetési kötelezettség10 703 5 4330 F.Adózott eredmény (+E-XII)24 65621 7312 417 22. Eredménytartalék igénybevétele osztalékra, részesedésre 23. Jóváhagyott osztalék, részesedés G.Mérleg szerinti eredmény (+F+22-23)24 65621 7312 4172%
6
Vannak arányszámok, amikre mindenkinek figyelni kell! A márkakereskedői működés gazdaságosságának sarokszámai iparági célmutató (best practice) A te céged mutatója? Anyagi jellegű ráfordítások a bevétel %-ban 90 - 92 % Személyi jellegű ráfordítás a bevétel %-ban 2 - 5 % Bérköltség a nettó árrés %-ban 25 - 40% Üzemi eredmény a bevétel %-ban 2 -4 % Adózás előtti eredmény a bevétel %-ban 1 - 3 % Mérlegfőösszeg / forgalom aránya 35 % alatt Készletszint (készletforgási sebesség) 60 nap alatt A bevétel és költség oldalnak együtt kell mozognia! Ennek szem előtt tartása segíthet a válság megelőzésében!
7
MEGÉRI? Az átgondolatlan önköltség alatti árversennyel ma nem csak a piacot romboljuk, de saját túlélésünket / bukásunkat is kockáztatjuk!
8
Köszönöm megtisztelő figyelmeteket!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.