Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A „Sorsfordító – sorsformáló”munkaerő- piaci program keretében bonyolított képzések bemutatása Dömötör Csaba főigazgató, FVM Dunántúli Agrár-szakképző.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A „Sorsfordító – sorsformáló”munkaerő- piaci program keretében bonyolított képzések bemutatása Dömötör Csaba főigazgató, FVM Dunántúli Agrár-szakképző."— Előadás másolata:

1 A „Sorsfordító – sorsformáló”munkaerő- piaci program keretében bonyolított képzések bemutatása Dömötör Csaba főigazgató, FVM Dunántúli Agrár-szakképző Központ

2 Sorsfordító program Modell értékű, képzési-foglalkoztatási projekt a Dél-dunántúli régióban. Célja: helyi igényekre alapulóan, elsősorban a mezőgazdasági ágazatban a megélhetési lehetőségek bővítése, valamint a foglalkoztatás növelése.

3 A képzés célja A program keretében végzendő képzés révén a hallgatók hozzájutnak a szükséges ismeretekhez és megszerzik a szükséges gyakorlatot ahhoz, hogy hosszú távon képessé váljanak arra, hogy a mezőgazdaságból és a termékek feldolgozásából képesek legyenek biztosítani megélhetésüket.

4 Hogyan érjük el a kitűzött célt? Nem elméleti tudás, hanem gyakorlatban hasznosítható ismeretek átadása történik. Termelő iskola –20% elmélet (200 óra) –80% gyakorlat (800 óra)

5 A program település csoportokat érint. 10 település csoport – 28 település 214 fő programba vont személy 33 fő gyakorlati oktató

6 A képzések témakörei Gyümölcs termesztés Zöldség termesztés Gyógynövény termesztés Szőlő termesztés Zöldség feldolgozás Gyümölcs feldolgozás Baromfi tenyésztés

7 Mire törekedtünk a képzés szervezése során? A képzés helyszíne a későbbi foglalkoztatás helyén legyen. Az elméleti képzés egy helyen, úgy kiválasztva a helyszínt, hogy a lehető legkevesebb utazás legyen szükséges. A gyakorlati képzés a későbbi foglalkoztatóknál. Az órarend az aktuális munkafolyamatokhoz igazodik.

8 Gyakorlati oktatók Cél: lehetőséget biztosítani a későbbi foglalkoztatók számára, hogy oktatóként a program foglalkoztatási szakaszában „brigádvezetőként” szerepet vállaló munkatársaik vegyenek részt.

9 Oktatókkal szembeni elvárások Szakképzettség. Munkáltatók általi elfogadás. Feladat végrehajtásához szükséges személyes kompetenciák megléte. A hallgatók folyamatos értékelése a képzési időszak alatt.

10 Hallgatók kiválasztása A kiválasztást megelőzi egy tájékoztató (DDRMK kirendeltség, képző, pszicho-szociális támogató, önkormányzat) Együttműködés –a pszicho-szociális támogatókkal, –önkormányzatokkal, –későbbi foglalkoztatókkal.

11 A tananyagról 200 óra elmélet –50 óra önismeret, tanulás módszertan, –150 óra szakmai modul. 800 óra gyakorlat –Munkáltató gyakorlat.

12 Amire ügyelni kell –A közmunkában résztvevőktől elkülönített területen kell végezni a gyakorlatot. –Eszköz állomány megléte szükséges. –Teljesítmény elvárások. –Oktató ≠ brigádvezető. –Folyamatos együttműködés a programban résztvevőkkel. Pszicho-szociális támogatók! –Rugalmasság.

13

14

15 Köszönöm a megtisztelő figyelmüket!


Letölteni ppt "A „Sorsfordító – sorsformáló”munkaerő- piaci program keretében bonyolított képzések bemutatása Dömötör Csaba főigazgató, FVM Dunántúli Agrár-szakképző."

Hasonló előadás


Google Hirdetések