Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Agy-számítógép interfész Önálló laboratórium Konzulens: Mészáros Tamás Készítette: Bartók Ferenc 2012 tavaszi félév.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Agy-számítógép interfész Önálló laboratórium Konzulens: Mészáros Tamás Készítette: Bartók Ferenc 2012 tavaszi félév."— Előadás másolata:

1 Agy-számítógép interfész Önálló laboratórium Konzulens: Mészáros Tamás Készítette: Bartók Ferenc 2012 tavaszi félév

2 Tartalom Feladat, célkitűzés Készülék megismerése Lehetséges felhasználások LEGO NXT robot X10 rendszer Alkalmazás leírása További munka

3 Feladat, célkitűzés Emotiv EPOC Neuroheadset beviteli dimenzióinak a megismerése Felhasználási lehetőségeinek a kiaknázása a fogyatékossággal rendelkezők körében Létező rendszerekkel való összeköttetés vizsgálata Headsettel vezérelhető alkalmazás kifejlesztése

4 A készülék megismerése Használat Különféle tanítási módszerek Beviteli dimenziók feltérképezése – Giroszkóp (4 parancs) – Fizikai viselkedés, arcmimika (5-6 parancs) – Mentális viselkedés, agyhullámok (~4 parancs)

5 Lehetséges felhasználások Létező rendszerekkel való összekapcsolás részletes vizsgálata – Elektromos kerekesszék – Hangfelismerő szoftver – „intelligens” lakás vezérlése TV Lámpa Telefon Ablakok, ajtók Stb.

6 Lehetséges felhasználások 2. Ezeknél a különböző fogyatékosságok figyelembevétele – Pl. Vakok esetén: Tárgyak elhelyezkedése Tömegközlekedés könnyítése Egyéb felhasználások – Intelligens szövegbeviteli program – Számítógép kezelése

7 LEGO Mindstorm NXT robot Összeköttetés a headset és a robot között – LeJOS JAVA környezet JAVA program az EmoKey által kapott parancsok végrehajtására USB és Bluetooth kapcsolat a robottal

8 X10 rendszer Automatizált otthon, elektronikus eszközök irányítása Sikeres összeköttetés a számítógép, majd a headset és az X10 rendszer között ActiveHome Pro SDK command line JAVA program batch fájlok meghívásával

9 Alkalmazás fejlesztése Elektronikus eszközök vezérlése (TV, lámpa, egyebek) Több megközelítés a fogyatékossággal rendelkezőknek – Giroszkópos kurzorirányítás, majd a lehetséges parancsok kiadása – Csak arcmimikával, „gondolatokkal” történő parancsküldés

10 Alkalmazás további leírása Utóbbi esetben bináris/ternáris parancs alkalmazása Könyvtárstruktúra szerű vezérlés Kognitív paranccsal kevésbé megbízható, lassabb

11 További munka Az összegyűjtött ötletekből egy, vagy több megvalósítása Az alkalmazás továbbfejlesztése Új ötletek kitalálása

12 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Agy-számítógép interfész Önálló laboratórium Konzulens: Mészáros Tamás Készítette: Bartók Ferenc 2012 tavaszi félév."

Hasonló előadás


Google Hirdetések