Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaGyörgy Fodor Megváltozta több, mint 10 éve
1
Agy-számítógép interfész Önálló laboratórium Konzulens: Mészáros Tamás Készítette: Bartók Ferenc 2012 tavaszi félév
2
Tartalom Feladat, célkitűzés Készülék megismerése Lehetséges felhasználások LEGO NXT robot X10 rendszer Alkalmazás leírása További munka
3
Feladat, célkitűzés Emotiv EPOC Neuroheadset beviteli dimenzióinak a megismerése Felhasználási lehetőségeinek a kiaknázása a fogyatékossággal rendelkezők körében Létező rendszerekkel való összeköttetés vizsgálata Headsettel vezérelhető alkalmazás kifejlesztése
4
A készülék megismerése Használat Különféle tanítási módszerek Beviteli dimenziók feltérképezése – Giroszkóp (4 parancs) – Fizikai viselkedés, arcmimika (5-6 parancs) – Mentális viselkedés, agyhullámok (~4 parancs)
5
Lehetséges felhasználások Létező rendszerekkel való összekapcsolás részletes vizsgálata – Elektromos kerekesszék – Hangfelismerő szoftver – „intelligens” lakás vezérlése TV Lámpa Telefon Ablakok, ajtók Stb.
6
Lehetséges felhasználások 2. Ezeknél a különböző fogyatékosságok figyelembevétele – Pl. Vakok esetén: Tárgyak elhelyezkedése Tömegközlekedés könnyítése Egyéb felhasználások – Intelligens szövegbeviteli program – Számítógép kezelése
7
LEGO Mindstorm NXT robot Összeköttetés a headset és a robot között – LeJOS JAVA környezet JAVA program az EmoKey által kapott parancsok végrehajtására USB és Bluetooth kapcsolat a robottal
8
X10 rendszer Automatizált otthon, elektronikus eszközök irányítása Sikeres összeköttetés a számítógép, majd a headset és az X10 rendszer között ActiveHome Pro SDK command line JAVA program batch fájlok meghívásával
9
Alkalmazás fejlesztése Elektronikus eszközök vezérlése (TV, lámpa, egyebek) Több megközelítés a fogyatékossággal rendelkezőknek – Giroszkópos kurzorirányítás, majd a lehetséges parancsok kiadása – Csak arcmimikával, „gondolatokkal” történő parancsküldés
10
Alkalmazás további leírása Utóbbi esetben bináris/ternáris parancs alkalmazása Könyvtárstruktúra szerű vezérlés Kognitív paranccsal kevésbé megbízható, lassabb
11
További munka Az összegyűjtött ötletekből egy, vagy több megvalósítása Az alkalmazás továbbfejlesztése Új ötletek kitalálása
12
Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.