Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Közlekedésmodellezés Készítette: Láng Péter Konzulens: Mészáros Tamás.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Közlekedésmodellezés Készítette: Láng Péter Konzulens: Mészáros Tamás."— Előadás másolata:

1 Közlekedésmodellezés Készítette: Láng Péter Konzulens: Mészáros Tamás

2 Feladat Szakdolgozathoz már elkészített közlekedés szimuláció kiegészítése további lehetőségekkel A feladat megtervezése a következő félévekhez A tervezésben hozott döntések indoklása Kiegészítések elkezdése:.osm térkép fájlok támogatása

3 Cél Valósághű autóforgalom szimuláció városi környezetben Szimulált forgalom segítségével tervezési döntések támogatása Tervezési folyamatok támogatása további MI módszerekkel: – Kereszteződési lámpák beállítása – Hálózati struktúra átalakítása

4 A kiegészítendő szoftver Közlekedési hálózat modellezése: – Kereszteződések – Utak – Sávok Autósok modellezése: – Útkeresés: specializált A* algoritmus – Sebesség meghatározás: megerősítéses tanulás neurális hálóval – Sávváltás

5 Tervek - hálózat Kereszteződések kiegészítése: – Forgalmi lámpákkal – Térbeli dimenzióval: Jelenleg pontszerű, nem képes a kereszteződésben álló autók miatti fennakadás modellezésére Térképformátumok támogatása: – Jelenleg néhány topológia generálására és saját.xml alapú formátum támogatására képes – Létező térképformátumokkal valódi városokon, városrészeken is lehet szimulációt futtatni

6 Tervek - autósok Paraméterezhetőség pszichológiai jellemzőkkel: – Vezetés folyamán változhassanak Szabályok megszeghetősége: – Jelenleg kötelezően betartják a KRESZ szabályait Útkeresés, sebesség meghatározás, sávváltás: – Pszichológiai jellemzők felvétele a döntéshozásba – Cél az emberekre jellemző viselkedések minél pontosabb reprezentációja! – Módszertan ennek implementálására

7 Tervek - optimalizálás Forgalmi lámpák optimalizálása: – Alapvető cél a lámpák olyan beállítása, mely a forgalmi viszonyok mellett a vezetők gyorsabb célbajutását biztosítja Úthálózat struktúrájának átalakítása: – Egyirányúsítás, sebességkorlát, stb. – Célfüggvény a gyorsabb forgalmon túl más is lehet, például bizonyos részek forgalmának csökkentése Ezek implementálásához megfelelő módszertant kell találni!

8 Módszertanok 1 Specializált A*: – A szakdolgozatban megismert algoritmus továbbra is megfelel az elvárásoknak Fuzzy: – Szabályrendszer alapú: könnyen olvasható és karbantartható – Hasonló az emberi gondolkodásmódhoz – Valós értékű paraméterekhez jól kapcsolható – Megfelelő az autósok döntéseinek leírásához

9 Módszertanok 2 Genetikus algoritmusok: – Csekély információt igényel az adott témakörben, csak az egyedeket és a célfüggvényt kell meghatározni – Jól optimalizál, lokális optimumokban nem akad el – Időigény nem annyira fontos a feladatok szempontjából – Gradiens alapú megoldásokkal tovább gyorsítható a konvergencia – Mind a két optimalizálási feladatra megfelelő

10 Térképformátumok támogatása Félév során megoldott feladat Választott formátum:.osm, OpenStreetMap Szabadon elérhető, kiterjedt és pontos térkép adatbázis Nav N Go volt technológiai tanácsadójának ajánlásával Problémák: – Eltérő felépítésű rendszer – Bizonyos információk csak hiányosan vagy implicit módon vannak jelen – Erősen hiányos dokumentáltság

11 Térképformátumok támogatása

12


Letölteni ppt "Közlekedésmodellezés Készítette: Láng Péter Konzulens: Mészáros Tamás."

Hasonló előadás


Google Hirdetések