Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Középpontban a fejlődés
Pongrácz László főosztályvezető Oktatási Hivatal Közoktatás-értékelési Programok Főosztálya
2
Mostantól! A mérési eredmények összevetése Szövegértés 10. évfolyam
2008 A hídfeladatok segítségével! 2009 2010 Mostantól! A CORE mérés segítségével már megvalósult!
3
6. osztályos szövegértés képességeloszlása
Egységes szövegértés (és matematika) skála !!! Gyakoriság A évi mérésben a 6. osztályos szövegértés képességeloszlása 1300 1500 1700 Szövegértés képességpont skála Szórás: 200 pont Átlag: 1500 pont
4
Ez a CORE mérés segítségével eddig is megvalósult!
Változás tanévről tanévre Gyakoriság SZ/2008/6 SZ/2009/6 1300 1500 1700 Szövegértés képességpont skála Ez a CORE mérés segítségével eddig is megvalósult!
5
A hídfeladatok összekapcsolják az egyes évfolyamok mérési eredményeit.
Fejlődés évfolyamról évfolyamra SZ/2008/8 Gyakoriság SZ/2008/6 SZ/2008/10 1300 1500 1700 Szövegértés képességpont skála A hídfeladatok összekapcsolják az egyes évfolyamok mérési eredményeit.
6
Tényleges adatok évről évre
7
Tényleges adatok évfolyamról évfolyamra
8
A tanulók fejlődésének bemutatása (mérési azonosító)
9
abszolút fejlődése 100 pont
Az egyes tanulók „abszolút” fejlődése SZ/2010/8 Gyakoriság SZ/2008/6 SZ/2012/10 1300 1500 1700 Szövegértés képességpont skála 1580 1680 Pistike eredményei Pistike abszolút fejlődése 100 pont
10
A tanuló nyolcadikos eredménye A tanuló hatodikos eredménye
Az egyes tanulók „relatív” fejlődése Fiktív ábra!!! A tanuló fejlődését a hozzá hasonló feltételekkel induló tanulókéhoz méri. Egy pont – egy tanuló A tanuló nyolcadikos eredménye Kifejezi azt a tényt, hogy nem mindegy, hogy az adott képességpontot a tanuló milyen kezdeti értékről kiindulva érte el. A tanuló hatodikos eredménye
11
Hozzáadott pedagógiai érték
Az iskola fejlesztő hatása
12
Az iskola relatív fejlesztő hatása az átlageredmények alapján
Az adott iskola tanulóival nyolcadikra jobb eredményt ér el, mint a hasonló hatodikos eredményű diákokkal más intézmények. Fiktív ábra!!! Egy pont – egy iskola Az iskola nyolcadikos tanulóinak nyolcadikos eredménye Az adott iskola tanulóival nyolcadikra hasonló eredményt ér el, mint a hasonló hatodikos eredményű diákokkal más intézmények. Az iskola nyolcadikos tanulóinak hatodikos eredményéből képzett átlag Az adott iskola tanulóival nyolcadikra gyengébb eredményt ér el, mint a hasonló hatodikos eredményű diákokkal más intézmények. MÉLTÁNYOS az iskolákkal, mert az iskola fejlesztő hatását a HOZZÁ HASONLÓ tanulókkal foglalkozó iskolákéhoz méri.
13
Az iskola differenciált fejlesztő hatása a tanulók egyéni fejlődése alapján
„Valódi” iskola Fiktív iskola Átlagos fejlődésű, fiktív 8. osztály Ebben az „iskolában” minden tanuló az országos átlaggal azonos módon fejlődik! A 8. osztályos eredmények A tanulók nyolcadikos eredménye Ugyanazon diákok 6. osztályos eredményei Ugyanazon diákok 6. osztályos eredményei A tanulók hatodikos eredménye
14
Használjuk egyre jobban a mérési rendszer szolgáltatásait!
Érdemes!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.