Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Sponsorare necesse est

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Sponsorare necesse est"— Előadás másolata:

1 Sponsorare necesse est
Sponsorare necesse est Dr. Bíró Péter

2 Sponsorare necesse est
Tartalom Vállalkozások célrendszere A kommunikáció struktúrája A szponzorálásról A szponzorálás gyakorlatáról

3 Sponsorare necesse est
Vállalkozások „cél -stratégia -taktika” rendszere Cél: profitmaximalizálás Stratégia: árbevétel növelés költségcsökkentés Taktikák: ár új termék beszerzés létszám új piac term. racionalizálás Kommunikáció: csak a fenti döntések után!!!

4 Sponsorare necesse est
A kommunikáció rendszere Kommunikáció Reklám - PR - SP - PS Sajtó - Szponzorálás - Rendezvény - Kríziskommunikáció (Corporate Identity, Image, Brand, Eladás ösztönzés,)

5 Sponsorare necesse est
A szponzorálás kettős jellege: Társadalmi (közösségi) funkció Üzleti (individuális) funkció

6 Sponsorare necesse est
Szükséges - kötelező? Miért? piacgazdaság logikája az individuális és a közösségi társadalom logikája a racionális és a non-racionális szféra a humánum logikája Kiknek? aki sikeres aki ismeri a magasabb értékeket

7 Sponsorare necesse est
A sikeres szponzorálás három feltétele Elkötelezettség társadalmi problémák megoldása iránt = kultúra kérdése Pénzügyi lehetőség = gazdasági kérdés Tudatos stratégia kialakítása = szakmai kérdés

8 Sponsorare necesse est
A szponzorálás háromszöge Szponzorált Vállalat Célcsoport támogatás bizalom jó hírnév termék pénz

9 Sponsorare necesse est
Életgörbe B N T / É H Márka - építés IMAGE - alakítás Sales Promotion

10

11

12

13 Sponsorare necesse est A gyakorlatról - stratégiai megközelítés
Általánosítható tényezők A szponzor először önmagát határozza meg Üzleti célok, üzleti stratégia (marketing mix) Kommunikációs célok, célcsoportok, üzenetek A szponzorálás céljai, várható eredményei Megkeresni a potenciális szponzorálandó partnert Pozícionálás (versenyelőny) Szegmentálás (tulajdonságok, célcsoport)

14 Sponsorare necesse est
Két „titok”: 1. A sikeres marketingmunkáról: tudd, hogy kinek, mit, miért akarsz eladni! E nélkül a vevőt nem tudod meggyőzni! 2. A sikeres szponzorkeresésről: tudd, hogy E nélkül a szponzort nem tudod meggyőzni! Csak óvatosan: ezek „szükséges, de nem elégséges feltételek”!

15 Sponsorare necesse est
Mit is csinál a szponzor?   „Megkeresi a potenciális szponzorálandó partnert Pozicionálás (versenyelőny) Szegmentálás: (tulajdonságok célcsoport)”

16 Sponsorare necesse est
Nézzük most meg a folyamatot visszafelé! Elkerülhetetlen kérdések: Tudja Ön, hogy az Ön rendezvényének mi a versenyelőnye? Tudja Ön, hogy az Ön rendezvényének kik a látogatói? Tudja Ön, hogy az Ön rendezvényének látogatói miért jönnek? Tudja Ön, hogy az Ön rendezvénye mit tud kínálni (brand, image, értékesítés ösztönzés)?

17 Sponsorare necesse est
Gyakorlati teendőkről 1. Egy rendezvény pozícionálása (versenyelőnyök) legnagyobb (látogató, események száma - méret) legrégibb (kor) legnemzetközibb (vonzáskörzet) legmagyarabb (jelleg) legfiatalosabb (jelleg) legcsaládibb (jelleg) legsajátságosabb (tulajdonság) legszerencsésebb időpont (tulajdonság), stb.

18 Sponsorare necesse est
Gyakorlati teendőkről (folytatás) 2. Szegmentáljuk a látogatóinkat (a célcsoportot)! Számuk Nemi összetétel szerint Kor szerint Végzettség szerint Állandó lakhely szerint (honnan érkeznek) Hazai – külföldi látogatók aránya szerint, stb.

19 Sponsorare necesse est
Gyakorlati teendőkről (folytatás) 3. Információgyűjtés: kinek kínáljuk fel a lehetőséget? Honnan? (sajtó, Internet, gazdasági kiadványok) Milyen információkat? (üzleti célok, törekvések, tevékenységek, termékek, szolgáltatások, versenytársak, gazdasági teljesítmény / profit, stb.)

20 Sponsorare necesse est
Gyakorlati teendőkről (folytatás) 4. Döntési helyzet Csak azonos célcsoportok esetén (látogatók = vevők) Nem Kor Végzettség Állandó lakhely (honnan érkeznek) Hazai – külföldi látogatók

21 Sponsorare necesse est
Gyakorlati teendőkről (folytatás) 5. A potenciális támogató megkeresése (= eladás) Több lépésben! Érdeklődés telefonon : adategyeztetés érdekében Levélírás Címzés! A fesztivál rövid bemutatása a fenti fontos adatok alapján „Jelzés”: miért lenne hasznos, előnyös a szponzor számára, ha e fesztivál mellé állna A telefonos jelentkezés előzetes jelzése

22 Sponsorare necesse est
Gyakorlati teendőkről (folytatás) 6. Megkeresés – több lépésben Időpontkérés, majd személyes találkozás Felkészülni: mit is akarunk mondani, érvekkel (versenyelőnyök, sorrend) A támogatás neki is fontos, egyenrangú felek találkozása! A partner: nem biztos, hogy ő dönt… A partner: nem biztos, hogy egyedül dönt… A partner: mi a fontos a döntéshozó(k) számára?

23 Sponsorare necesse est
Az emberiség büszke, hogy kiket szponzorált: Liszt Leonardo Michelangelo Rubens és röstelli, hogy kiket nem: Van Gogh Rembrandt Csontváry

24 Sponsorare necesse est
Sponsorare necesse est A sikeres szponzorálás feltétele: megérteni, hogy a támogató és a támogatott közös érdekeik alapján szövetségesek!


Letölteni ppt "Sponsorare necesse est"

Hasonló előadás


Google Hirdetések