Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaÁrpád Török Megváltozta több, mint 10 éve
2
Önéletrajz készítése
3
Milyen a jó önéletrajz? tömör tárgyilagos
a legfontosabb tényeket tartalmazza az információk logikusan csoportosítva
4
Szokásos tartalmi elemei:
vezeték- és utónév (esetleg leánykori, születéskori név) a születési hely és idő esetleg a szülők neve nemzetiségi és állampolgárság, származás családi állapot, gyerekek száma
5
Szokásos tartalmi elemei:
képzettség (megszerzése, esetleges tudományos fokozat) az eredeti és gyakorolt foglalkozás, szakmai pályafutás kitüntetések (jutalmak) idegen nyelvek ismerete (nyelvtudás foka) katonai szolgálat párt- vagy más szervezeti tagság cím esetleg érdeklődési kör és vagyoni állapot tudományos tevékenység, publikációk
6
Szokásos tartalmi elemei:
elérhetőség lehetőleg mobiltelefonszám és cím a megpályázott álláshoz szükséges ismeretek pl.: számítógép felhasználói készség, jogosítvány fénykép a konzervatív, üzleties, ápolt és intelligens megjelenés kelt kedvező benyomást
7
Motivációs (kísérő) levél:
Az önéletrajzban a múltat és a jelent mutatjuk be. A motivációs levélben a jövőképre helyeződik a hangsúly. Nem érdemes az önéletrajzban írottakat megismételni. A tartalom legyen egyéni, derüljön ki belőle, mi az, amiért érdemes Önt választani és nem mást.
8
Minta a motivációs levélre
Címzett neve Címzett pozíciója Cég neve Cég címe Tárgy: kísérőlevél vagy motivációs levél Tisztelt Hölgyem / Uram! < Az első bekezdésben tüntessük fel pontosan, hogy hol és milyen formában találkoztunk a pályá-zattal, illetve - amennyiben van - mindenképpen jelöljük meg a hivatkozási/referencia számot. > < Ebben a bekezdésben célszerű összefoglalni az egyes munkakörökben szerzett tapasztalatokat. Ez nem azt jelenti, hogy az önéletrajzban már leírt feladatainkat megismételjük, hanem a munkavég-zésünk és szakmai előmenetelünk szempontjából lényeges tulajdonságainkat emeljük ki. Például: az egyes pozícióban betöltött szerepköröket (koordináló, szervező, kivitelező), team munka és egyéni munkavégzés arányát, motivációt, stb. > < Az egyéni képességeinkről szintén célszerű tájékoztatni a pályáztatót, hiszen ezek a mindennapi életünknek szerves részei, tehát a munkahelyünkön is megnyilvánuló tulajdonságok. Pl. munkabírás, gondolkodásmód, egyéni ambíciók, a társadalomtól kapott visszajelzések stb. > < Tájékoztassuk a pályáztatót arról is, hogy miért vagyunk nyitottak új lehetőségre, mi az indíttatása pályázatunknak. Pl.: munkahely megszűnése, szakmai fejlődés korlátozása… stb. > < Pozitív megítélést érhetünk el azzal is, ha egy vagy két olyan személyt megjelölünk (cégnévvel, címmel, telefonszámmal) aki képességeinkről, a munkához való hozzáállásunkról referenciát adhat. Kelt, dátum Tisztelettel: Aláírás Forrás:
9
1. Feladat Írjuk meg az önéletrajzunkat két változatban:
a) egyiket egy sportiskolába, b) másikat egy pizzériába, szünidei munkára való jelentkezés esetén.
10
2. Feladat Engedjük szabadjára a képzeletünket, és ötven évet előreszáguldva az időben írjuk meg akkori önéletrajzunkat.
11
3. Feladat Az következő dián szereplő képességek közül válasszuk ki azokat, amelyek szerintünk segíthetnek érdekes munkához jutni.
12
3. Feladat a számítógép ismerete, pontatlanság,
gyakorlat gyűlések szervezésében, szónoki készségek, veleszületett félénkség, alkotóképesség, gyakori véleményváltoztatás, problémamegoldó készség, saját programok alkotása, kompromisszumkészség hiánya, kapcsolatteremtő képesség, szűk látókörű gondolkodásmód, átfogó gondolkodás, jó munkaszervezés, uralkodni vágyás. Forrás: Michal Kuziak - Slawomir Rzepczynski: Tanuljunk meg írni! A kérvénytől a szakdolgozatig - Magyar Könyvklub, 2004
13
Szerzők, források A prezentációt a Budapesti Corvinus Egyetem Tanárképző Intézetének diákjai bocsátották a Program rendelkezésére Dr. Daruka Magdolna egyetemi docens vezetésével.
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.