Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaMihály Horváth Megváltozta több, mint 10 éve
1
0 Társadalmi Felelősségvállalás Program 2009 / 2010 Provident Pénzügyi Zrt. Kapcsolat: Hajna Csongor CR manager csongor.hajna@provident.hu, +36-20-339-0549
2
1 Az IPF és a Provident Pénzügyi Zrt. IPF – nemzetközi pénzügyi nagyvállalat International Personal Finance a londoni tőzsdén jegyzik Brit gyökerek, 125 éves tapasztalat 2,100,000 ügyfél világszerte (Egyesült Királyság), Csehország, Lengyelország, Magyarország, Mexikó, Románia, Szlovákia Magyar leányvállalat: Provident Pénzügyi Zrt.
3
2 Gyors kölcsön szolgáltatás az ügyfél otthonában történő (választható) kiszolgálással: 48 órán belül pozitív hitelbírálat esetén Alacsony hitelösszegű (30,000 - 220,000 HUF) Rövid futamidejű (30/45/60 hét) Szabad felhasználású Alapesetben átutalással, azonban az ügyfél kérheti az otthoni, készpénzben történő kiszolgálást Kezes és fedezet nélkül A Provident Magyarországon
4
3 92 % elégedett a kiszolgálás gyorsaságával és hatékonyságával 90 % tartja könnyen érthetőnek a kölcsönszerződést 93 % elégedett a képviselők munkájával 90 % elégedett az ügyfél otthonában történő kiszolgálással A fenti indikátorok évről évre javulást mutatnak Tapasztalatunk szerint … A Provident ügyfelek elégedettek, és továbbajánlják a szolgáltatást ismerőseik körében. Ügyfeleink 20%-a ajánlás alapján keres fel bennünket. Ez üzleti sikerünk egyik fontos eleme. Ügyfél elégedettség* * ‘Usage & Attitude Survey‘ 2009, külső marketing célú kutatás
5
4 Banki Magatartási Kódex A Provident önként csatlakozott a Banki Magatartási Kódex aláíróihoz 2009. október 13-án A Kódex célja, hogy megerősítse a lakossági hitelfelvevők és a hitelezők közötti kapcsolatban nélkülözhetetlen bizalmat. „(…) a hitelezők azt vállalják, hogy a lakosság körében átlátható és felelős magatartást tanúsítanak ügyfeleikkel szemben mind a hitelnyújtást megelőző időszakban, mind a felvett hitelek teljes futamideje alatt, továbbá a fizetési nehézségek felmerülése esetén követendő eljárásaikban is.”
6
5 Ügyfeleink Magyarország 2009 Ügyfélszám227.000 Egy ügyfélre eső átlagos kölcsönösszeg107.000 HUF Igényelt / jóváhagyott kölcsönök aránya 38% (!) IPF 2009 Igényelt / jóváhagyott kölcsönök aránya 44% Háttér A magyar Provident 2009-ben szigorú hitelbírálatot vezetett be ez csökkentette a költségeket és kintlévőségeket … … de az ügyfélszám 2008-hoz képest 30%-kal esett A válság elmúltával fokozatosan áll helyre a profitabilitás
7
6 globális pénzügyi válság kilábalás [2010-es adatok még nem állnak rendelkezésre] ? Profit a kamatbevétel arányában Provident Pénzügyi Zrt, a magyar pénzügyi jelentés alapján
8
7 Adózás előtti eredmény, első félév (Provident Pénzügyi Zrt, féléves brit tőzsdei jelentésből, angol fontban) globális pénzügyi válság kilábalás a válságból
9
8 Credit control Önkorlátozás a hitelek kihelyezése terén (a lista nem teljes) heti törlesztő részlet maximuma 9.000 Ft ügyfelenként 180.000 Ft hitelösszeg felett munkáltatói igazolás szükséges egy ügyfélnek legfeljebb 3 Provident hitele lehet párhuzamosan a kihelyezett hitelek összeg nem haladhatja meg az 500.000 Ft-ot
10
9 Treating Customers Fairly (TCF) Komplex fogyasztóvédelmi program Kezdeményezője a Financial Services Authority (Egyesült Királyság) A PSZÁF brit megfelelője Az FSA vállalatokkal együttműködve alakította ki a program kereteit Érintett főbb területek: felelős marketing, operációs „legjobb gyakorlat”, ügyféltájékoztatás, akadálymentes korai törlesztés és szolgáltatóváltás, stb. További információk a TCF-ről > találhatók > Az IPF 2008-ban csatlakozott a TCF-hez mindegyik IPF tagország (így Magyarország is) részt vesz felső szintű vezetői támogatás, magas prioritás
11
10 Treating Customers Fairly (TCF) Az ügyfelek tiszta és megfelelő mélységű információt kapjanak a hiteltermékekről A szolgáltatás központjában az ügyfelek igénye és elégedettsége álljon Az ügyfél megfelelő választékból dönthessen egy számára előnyös termék mellett Az ügyfél és a képviselő legyen tisztában a jogaival és kötelezettségeivel A szolgáltatók működése a dokumentált „legjobb gyakorlatot” kövesse Az ügyfél valamennyi panaszát megfelelően kezeljék A döntések a felelős hitelezésre vonatkozó mérőszámok figyelembevételével szülessenek stb, stb … A TCF a gyakorlatban
12
11 TCF Management Information Mi a célja? MÉRNI a felelős hitelezést 35 (!) különböző faktor, havonta HASZNÁLNI az adatokat döntéshozatalkor VÉDENI az ügyfelek érdekeit Folyamat adatgyűjtés a belső adatgazdáktól az elvárt szinthez mérjük az eredményt finomítjuk a folyamatainkat kezdjük elölről (havonta)
13
12 Felelős marketing A ‘60/30/10’ alapelv 60% termék marketing új, emberközpontú megközelítéssel 30% felvilágosítás 10% imázs építés „Készpénz, azonnal!” „Ha csak egy kicsi hiányzik.” Mi a THM?
14
13 Családi Kasszasikerek Program Családok gazdálkodási ismereteit bővíti pénzügyi öngondoskodás Partnerszervezetek együttműködésében képzés + szemléletformálás Provident: kezdeményező és fő támogató 2008-ban indult nincs kitűzött végdátum www.csaladikassza.hu Pénzügyi ismeretek
15
14 Támogatott képzési projektek 5 helyi pilot 2008-ban Budapest XIII and VIII, Kaposvár, Hernádvécse, Tápiószecső 8 helyi pilot 2009-ben Kistarcsa, Veresegyház, Hatvan, Békéscsaba, Kiskunfélegyháza, Szombathely, Budapest III, Siklós 5 helyi projekt 2010-ben Körmend, Keszthely, Zalaszentgrót, Komárom, Kisvárda 2 regionális tréningnap szociális szakembereknek Szolnok, Balatonalmádi Partnerségek 3 x ELTE Bibó Kollégium, 9 x Máltai Szeretetszolgálat, 3 x EcoSim Diák Menedzsment Bajnokság, 2 x SOS Gyermekfalu 3 x TÁMOP partnerségek: Banki Hitel Károsultjainak Egyesülete, Sellye, Bonnya 40+ „Családi Kasszasikerek” Program Számokban
16
15 Balatonalmádi Tréningnap (2010. június 9.) Pénzügyi öngondoskodás ismeretek szociális szakembereknek 20+ települést érint (regionális), a szakemberek az ismeretanyagot az ügyfélkörükben felhasználják (családgondozás, pedagógia, …) Mindegyik önkormányzati szakmai szervezet delegált résztvevőt Az eseményt a szociális bizottság elnöke nyitotta meg „Családi Kasszasikerek” Program Szakmai műhely példa
17
16 Közösségi projektek (LBG alapján) 2009 15,35M Ft támogatás helyi közösségeknek menedzsment költségeken kívül 55 helyi közösségi projekt pénzügyi oktatás, környezetvédelem, … 2.169 önkéntes munkaidőben és szabadidőben 1,4M Ft tárgyi adomány használt, de jó állapotú számítógépek 45,23M indirekt támogatást generáltunk szakképzési támogatás, partnerségek, dolgozói adományok A Magyar Adományozói Fórum 2009-es „Legnagyobb Vállalati Adományozók” TOP20-as listáján a 17. helyet foglalja el a Provident Pénzügyi Zrt.
18
17 Árvíz 2010 8M Ft támogatás árvízkárt szenvedett településeknek az Ökumenikus Segélyszervezeten keresztül a támogatási összeghez 40 dolgozónk járult hozzá saját adománnyal Edelény – pénzügyi válságkezelés képzés helyi szociális szakembereknek a helyi közösség felkérésére, szociálpszichológus bevonásával
19
18 Környezetvédelmi eredményeink 2009 11% -kal kevesebb gépjármű CO 2 kibocsátás 63% -kal kevesebb légi közlekedési CO 2 kibocsátás 75% -kal (!) csökkent az informatikai szerverek áramfogyasztása 24 ( = összes) fiókirodában szelektív elem- és tonergyűjtés 4 fiókirodában műanyag palack zsugorító (pilot) 26% -kal több papír került újrahasznosításra 8 helyi környezetvédelmi önkéntes projekt 60% -kal kevesebb (!) marketing célú papírfelhasználás 57% -kal kevesebb (!) fax- és nyomtatási célú papírfelhasználás 23 használt számítógépet ajándékoztunk civil szervezeteknek
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.