Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaMátyás Dudás Megváltozta több, mint 10 éve
1
Nők munkaerőpiaci helyzete a nyilvánosságban
2
2 A kérdéskör kevés médiafigyelmet kap: Elsősorban gazdasági, munkaerő-piaci szakportálokon jelennek meg a cikkek Kevés a nagyközönséghez eljutó érthető, de mégis kutatási eredményeket és statisztikákat feldolgozó anyag Sokszor úgy vetődik fel a kérdés, mint választási lehetőség a nők számára: gyermek vagy karrier
3
3 Nők munkaerőpiaci helyzete a nyilvánosságban Néhány reflektorfényben lévő sztár luxusának tűnik a rugalmas munkavállalás, ám ezek a megjelenések is segítik a szemléletformálást Ugyanakkor negatív, stigmatizáló megjelenések a túl korán visszatérő sztárok esetében (Liptai Klaudia, Erdélyi Mónika) A részmunkaidős foglalkoztatásra megjelenő cikkek döntő többsége úgy tekint, mint lehetőségre a kisgyermekes anyák foglalkoztatásában
4
4 Leggyakrabban felbukkanó témák GYES, GYED időtartama, a juttatás melletti munkavállalás kérdése – inkább politikai, mint szakmai vita Bölcsődei férőhelyek száma – mindenki egyetért, hogy nem kielégítő Hol a nők helye? – ideológiai vita (Boross Péter kijelentései) A nők véleménye is megoszlik a kisgyermek nevelése helyett a karriert választó nőkről – Ki a jó anya? (magazin cikkek)
5
5 Nagy megjelenés számot produkáló időszakok az elmúlt években a részmunkaidős foglalkoztatás témakörében A Munkaerőpiaci Alapból a válságkezelésre elkülönített 10 milliárd forintos keret forrásait részmunkaidős foglalkoztatás támogatására is fel lehessen használni. (2009. március ) A közszférában foglalkoztatottak a gyermekgondozási ellátás igénybevétele után részmunkaidőben visszatérjenek korábbi munkahelyükre a gyermek három éves koráig (2009. október) Megkezdi a kormány a részmunkaidős foglalkoztatás támogatását a nők esetében: ha valaki nyolc óra helyett kétszer négy órában női munkaerőt alkalmaz, 27 helyett 20 százalék tb- járulékot fizet csak (2010. október)
6
6 Nagy megjelenés számot produkáló időszakok az elmúlt években 2010. október 18 utáni vita Wimmer István, a Magyar Gyáriparosok Országos Szövetségének főtitkára ugyanakkor úgy véli, a hétfőn bejelentett járulékkedvezmény nagyságrendileg is jelentős könnyebbséget jelent a munkáltatóknak, így ösztönözheti is őket rugalmas munkaerő- foglalkoztatásra, amelyre nagy szükség lenne.
7
7 Nagy megjelenés számot produkáló időszakok az elmúlt években 2010. október 18 utáni vita Hárs Ágnes (Kopint-Tárki) nem csupán a nők esetében kellene ilyen kedvezményeket adni a munkáltatóknak. Az egykulcsos adórendszer bevezetése a kutatónő szerint egyáltalán nem arra fogja ösztönözni a nőket, hogy vállaljanak részmunkaidős, ebből kifolyólag szerényebb keresetet biztosító munkát.
8
8 Nagy megjelenés számot produkáló időszakok az elmúlt években 2010. október 18 utáni vita Az Elvált Apák Érdekvédelmi Egyesületének elnöke szerint, jó lenne, ha a szülők el tudnák dönteni, hogy a férfi vagy a nő marad-e otthon, mert ma már nagyon gyakori az, hogy ha jobb kereseti lehetőségben vagy kedvezőbb pozícióban van a feleség, és a család számára kedvezőbb az, ha a férfi marad otthon.
9
9 Előremutató kommunikációs irányok A női célközönség által olvasott lapokban, érthető, de a reális lehetőségeket számokkal is alátámasztott tartalmak megjelenése Pozitív példák, jó gyakorlatok bemutatása a nyilvánosságban mind az üzleti, mind az állami szektorból
10
10 Előremutató kommunikációs irányok A kérdés állandó napirenden tartása mind a komoly közéleti elektronikus tartalmakban (pl. Este, InfoRádió), mind a magazinos, bulvár jellegű műsorokban (pl. Mokka, kereskedelmi rádiók) A téma sikeréhez össze kell fognia kutatóknak, civileknek, szakszervezeteknek, a téma iránt elkötelezett vállalatoknak, médiamunkásoknak és lehetőségek szerint egységes, kutatási eredményekkel alátámasztott irányt kell képviselniük
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.