Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaAlfréd Orsós Megváltozta több, mint 10 éve
1
„Játszani is engedd!” Tehetséggondozás és kompetenciafejlesztés az általános iskolában
Miskolc-Diósgyőri Református Általános Iskola és Óvoda Nagy Attila igazgató
2
434 általános iskolás tanuló
150 óvodás gyermek 434 általános iskolás tanuló 11 óvodapedagógus 36 tanító, tanár 35 munkatárs
3
Óvodáinkba és általános iskolánkba lépő gyermekek életkori sajátosságai – a játék fontossága
Iskolánk feladatai, tevékenységrendszere a tehetségígéretes gyermekek felismerésében Helyi gyakorlatunk, kiemelve a magyar ill. szövegértés kulcskompetencia fejlesztésében végzett tevékenységünket
4
A család Feladatok: a tehetség felismerése a tehetség kibontakoztatása
a fegyelemmel és társas érintkezéssel kapcsolatos problémák megoldása
5
TÁNC ANGOL INFORMA-TIKA ZENE ??? FOCI MŰVÉSZET ÚSZÁS NÉMET
6
„Én boldog pillanataimban gyermeknek érzem magamat, és akkor derűs a szívem, ha munkámban játékot fedezek föl. Félek a játszani nem tudó emberektől és mindig azon leszek, hogy az emberek játékos kedve el ne lankadjon, hogy azok a szűkös életfeltételek, melyek a játék kedvét és lehetőségét nem segítik, megszűnjenek.” József Attila
7
Feladataink Fogalmak tisztázása
pedagógus továbbképzés szakmai nap nyomtatott kiadványok A tehetséges gyermek tulajdonságainak megismerése az ismeretszerzés jellemzői motiváció kreativitás társas kapcsolatok, viselkedés
8
RENZULLI-HARTMAN skála
9
Potenciálisan tehetséges gyermekek megtalálása – „leg”-ek megnevezése
10
Pedagógusaink módszertani kultúrájának megújítása
Feltáró tevékenység, mely alapján kialakítjuk tehetséggondozó foglalkozásaink rendszerét egyénre szabott fejlesztési terv készül pályaorientációs tevékenységünket végezzük „Ideális” pedagógus megtalálása a tehetséges gyermekekhez – fontos tanári tulajdonságok
11
Tehetséggondozó tevékenység elismerése
Optimális tanulási környezet megteremtése Szülők bevonása az iskolai tehetségfejlesztő tevékenységbe előadás a szülőknek eredmények megismertetése (mérések eredményei, versenyeredmények, produktumok) szülők meghívása az iskola által szervezett versenyekre
12
A tehetséggondozás intézményi keretei
Tanórán Tanórán kívül
13
281 tanulónk (65 %) / 10 tevékenységcsoport / 466 tevékenység
14
245 tanulónk (56 %) / 11 tevékenységcsoport / 443 tevékenység
15
Anyanyelvi kompetencia fejlesztése
Intézményi óraháló Kincskereső szakkör Dráma csoport Differenciált képességfejlesztés a felső tagozatban Tanulmányi versenyek Pályázatok Mérési eredmények
17
„Azért vagyok pedagógus, hogy a természetnek nyers gyémántját szép vigyázattal csiszoljam kristályba.” (Németh László)
18
Köszönöm megtisztelő figyelmüket!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.