Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A FIR-es statisztikára épülő intézményi finanszírozási kimutatási rendszer tervezése Szegedi Tudományegyetem Dr. Varga Zsuzsanna,

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A FIR-es statisztikára épülő intézményi finanszírozási kimutatási rendszer tervezése Szegedi Tudományegyetem Dr. Varga Zsuzsanna,"— Előadás másolata:

1 A FIR-es statisztikára épülő intézményi finanszírozási kimutatási rendszer tervezése Szegedi Tudományegyetem Dr. Varga Zsuzsanna, Varga.Zsuzsa@rekt.u-szeged.hu Racskó Tamás, racsko@cc.u-szeged.hu 2014.05.19

2 Problémafelvetés 1. A felvi.hu-n kialakított központi OSAP statisztika bevezetésével elváltak egymástól a statisztikai és a finanszírozási létszámok. A statisztikában nem jelenik meg adat a „másodlagos” képzésekről Az intézményi szintű összesítések köre nem teljes Az új finanszírozási szabályok sem ismertek 2014.05.19 SZTE @ ETR-WS2

3 Megoldás 1/a. A felvi.hu-ról elérhető „összes hallgatói képzés”, ill. „összes alkalmazotti munkakör” XLS adattáblába töltése, és … 2014.05.19 SZTE @ ETR-WS3

4 Megoldás 1/b. … és kiegészítése a hiányzó adatokkal, mint: Finanszírozási csoport: 2008, 2012 Finanszírozási súly (részidős, ptlan utolsó) Finanszírozási összeg: normatíva és/vagy önköltség Képzési terület (tudományterület, szakcsoport) Kódok – ETR-es szak, behívó kpr. Kódok – FIR-es belépési szakiránynak, tanári szakterületeknek megfelelő képzési elem Hiányzó statisztikai adatok: pl. elővégzettség, térítések, ösztöndíjak 2014.05.19 SZTE @ ETR-WS4

5 Problémafelvetés 2. Mit akar tudni a Gazdasági és Műszaki Főigazgatóság (GMF)? Az Emmi-től érkező finanszírozási adattábla validálása Hallgatói mutatók a külső és belső finanszírozáshoz: adott félévre karonként, ill. SZTE-szinten összegezve minden (FIR-es) szak, képzési szint, képzési hely, képzési nyelv, munkarend és finanszírozási forma adategyüttállásra milyen képzési terület (szakmacsoport, tudományterület) alá sorolódik be milyen finanszírozási csoport alá sorolódik be hány fős az aktív elsődleges, aktív másodlagos, ill. a passzív hallgatói létszám. Oktatói (kutatói) mutatók, pl. minősítettek száma a fenti bontásban 2014.05.19 SZTE @ ETR-WS5

6 Megoldás 2/a. Lehetne: A kibővített felvi.hu-s összes hallgatói és dolgozói táblát Excelbe exportálni, majd az ottani szűrési és aggregációs eszközökkel feldolgozni. ETR-ből elérhető dinamikus listákat készíteni. De ez nem optimális, mert Minden illetékes GMF-es dolgozó külön kénytelen tárolni az adatokat és ismerni azok értelmezését A lekérdezés az ETR-t terheli 2014.05.19 SZTE @ ETR-WS6

7 Megoldás 2/b. Példák az adatértelmezéshez készített dokumentumokra: 2014.05.19 SZTE @ ETR-WS7

8 Megoldás 2/c. Inkább integráljuk adattárház-alapú vezetői információs rendszerbe (VIR): Eleve ilyen jellegű környezetből származik az adat, és klasszikusan ciklikus ETL*-feladatról van szó Integrálható más adatforrásokkal, pl. Gólya- lekérdezés és -import (jelentkezettek vs. felvettek vs. statisztikába kerültek), ETR A VIR-report „értelmezi magát” Nem terheli az ETR-t Külön projektként fejleszthető és tartható karban. * ETL = Extract, Transform, Load = adatok kinyerése a forrásrendszerből, átalakításuk, majd betöltésük az adattárházba 2014.05.19 SZTE @ ETR-WS8

9 Képernyőkép 1 2014.05.19 SZTE @ ETR-WS9

10 Képernyőkép 2. 2014.05.19 SZTE @ ETR-WS10

11 Képernyőkép 3. 2014.05.19 SZTE @ ETR-WS11

12 Képernyő- kép 4. 2014.05.19 SZTE @ ETR-WS12


Letölteni ppt "A FIR-es statisztikára épülő intézményi finanszírozási kimutatási rendszer tervezése Szegedi Tudományegyetem Dr. Varga Zsuzsanna,"

Hasonló előadás


Google Hirdetések