Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaErzsébet Tóthné Megváltozta több, mint 10 éve
1
Taletovics Márk Microsoft Magyarország
2
Mi van a csomagban?
3
Egy érdekes tendencia * * * A vállalatok IT költségei az USA-ban ETR konferencia
4
A vállalati IT kihívásai Növekedés Ügyfél támogatás Megfelelés a szabványoknak Eszköz menedzsment Széleskörű szakértelem Mobilitás PC üzemeltetés Szerver burjánzás Forrás rendszerek Telepítés és üzemeltetés Felhasználók kezelése Szoftverfrissítések Mentések Rosszindulatú támadások, vírusok, spam, stb. Egyre veszélyesebb fenyegetések Patch management, VPN, stb. Biztonságos hozzáférés (alkalmazottak, partnerek és ügyfelek) Egyszerűbb infrastruktúra és annak menedzsmentje Komplexitás és költségek csökkentése Biztonság növelése
5
IT stratégia módszertan Technológia-független A felsőoktatás szereplői számára szabadon felhasználható Helyzetfelmérés és értékelés Teljes IT-t lefedi – semmi nem marad ki Releváns összehasonlítási lehetőség Rövid- (1 év) és középtávú (3 év) célkitűtés A modell csak támpont, a szervezeti célok határozzák meg a prioritásokat Akcióterv Konkrét projekt lépések (MS technológiákkal) Üzleti és IT előnyök, költségbecslések, megtérülés számítások
6
Mi az az infratruktúra optimalizálás? Az IT képességek, érettség 4 szintű modellje A módszertan kialakításában közreműködtek MIT Center for Information Systems Research (CISR) Gartner infrastructure maturity model Rendkívüli siker a világ több részén A modell Leírja a szükséges IT képességeket Jól megfogható szintek, kérdőív a kiindulási szint meghatározásához Költség – haszon elemzés a lépésekhez A modell előnyei 70/30 probléma kezelése Profi módszertan, részletes útmutató (külső tanácsadó nélkül is használható) Kitekintési, összehasonlítási lehetőség Költséghatékony IT kialakítása Nagyobb biztonság, kisebb kockázat
7
Infrastruktúra fejlettségi szintek Költséghely Koordinálatlan, manuális infrastruktúra Hatékonyabb költséghely Menedzselt IT infrastruktúra Kevésautomatizmussal Menedzselt és konszolidált IT infrastruktúra nagyfokúautomatizmussal Teljesen automatizált menedzsment, dinamikus erőforrás használat, üzleti SLA-k Működés támogató Stratégiai eszköz
8
Alapinfrastruktúra optimalizáció Biztonságos, menedzselhető üzenet-kezelés Adatvédelmi, helyreállítási rend Biztonság és hálózatfelügyelet Rendszerfelügyelet Azonosság, jogosultságkezelés
9
Alkalmazás platform optimalizáció
10
Egységes kommunikáció & Együttműködés Basic: Email, telefon, eseti együttműködése Dynamic: Biztonságos, egységes üzleti kommunikáció és együttműködés – tűzfalakon keresztül is. Vállalati tartalmak menedzsmentje Basic: Tartalmak a lokális gépeken, megosztásokon - nehézkes keresés Dynamic: Egységesített dokumentum és adatkezelés integrált keresési megoldással Business Intelligence Basic: Adatsilók, kézi elemzések Dynamic: Valós idejű, zárt, visszacsatolható elemzések Irodai környezet optimalizáció
11
Várható eredmények Hardware / Software Összes közvetlen költség Felhasználó termelékenység és rendelkezésre állás közvetett költségei Teljes TCO Adminisztráció Üzemeltetés 30% 52% 17% 31% 10% 16% * * Forrás: IDC által készített 2005-ös felmérés, Gartner Desktop modell és DECM eszköz 24% 47% 2%2% 6%6% ???
12
IT-szabályzat az ELTE-n Ritter Dávid igazgató ELTE Információtechnológiai Központ
13
A körülmények Az egyetemek speciális környezetet jelentenek Informatikai nagyfogyasztók Az alkalmazott megoldások az intézmény életének valamennyi szegmensét meghatározzák Az oktatói-kutatói szabadság és elvárások rendkívül heterogén környezetet teremtenek
14
A problémák Evolúciósan fejlődő IT megoldások Koordinálatlan fejlesztések Alacsony szintű szabályozás Hiányzó IT kultúra
15
Megoldási lehetőségek A szabályozási környezet kialakítása Az egyetemek speciális igényeire illeszkedő módon Feltételrendszert, módszertant kialakítva A kategorikus tiltások helyett orientálva A kooperatív működést ösztönözve Az egyes részterületek összhangját megteremtve
16
Módszertanok ITIL Egyetemi és intézményi specialitásokra alapozva Szigorúan követve a szabványos szerkezetet Kiegészítő szabályozások – Informatikai Biztonsági szabályzat SLA alapú szolgáltatásmenedzsment
17
Eredmények A stratégiai elképzelésekhez történő egyszerű illeszthetőség A szigetszerű szolgáltatások „felszívódása” A felhasználók számára átlátható szolgáltatások és minőségi paraméterek Felhasználói és vezetői elégedettség
18
© 2006 Microsoft Corporation. All rights reserved. Microsoft, Windows, Windows Vista and other product names are or may be registered trademarks and/or trademarks in the U.S. and/or other countries. The information herein is for informational purposes only and represents the current view of Microsoft Corporation as of the date of this presentation. Because Microsoft must respond to changing market conditions, it should not be interpreted to be a commitment on the part of Microsoft, and Microsoft cannot guarantee the accuracy of any information provided after the date of this presentation. MICROSOFT MAKES NO WARRANTIES, EXPRESS, IMPLIED OR STATUTORY, AS TO THE INFORMATION IN THIS PRESENTATION.
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.