Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

a MÁV-TRAKCIÓ Vasúti Vontatási Zrt.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "a MÁV-TRAKCIÓ Vasúti Vontatási Zrt."— Előadás másolata:

1 a MÁV-TRAKCIÓ Vasúti Vontatási Zrt.
Köszönti Önöket a MÁV-TRAKCIÓ Vasúti Vontatási Zrt.

2 MÁV-TRAKCIÓ Zrt. – korszerű, zárt rendszerű üzemanyagtöltés
Sajtótájékoztató MÁV-TRAKCIÓ Zrt. – korszerű, zárt rendszerű üzemanyagtöltés Dr. Márkus Imre – vezérigazgató Márton Ferenc – vezérigazgató-helyettes Budapest, július 3., péntek

3 Az új rendszerek alkalmazásával:
A MÁV-TRAKCIÓ Vasúti Vontatási Zrt. által bemutatott fejlesztési beruházások: korszerű, zárt rendszerű gázolajtöltés, a MÁV-TRAKCIÓ Zrt. mozdonyfedélzeti berendezésének üzemanyagtöltést vezérlő funkciója. A beruházás elemei: mozdonyfedélzeti berendezés (MFB), TODO üzemanyagtöltő fej, AVR rendszer. Az új rendszerek alkalmazásával: környezetbarát üzemanyagtöltés, hatékony energia-felhasználás, korszerű elszámolási rendszer, hatékony ellenőrző funkciók.

4 A mozdonyfedélzeti berendezés (MFB):
Összesen mintegy vontatójárművet érintő beruházás: a MÁV-TRAKCIÓ Zrt. mozdonyok, a MÁV-START Zrt. motorkocsik, a MÁV-START Zrt. vezérlőkocsik és a MÁV Zrt. járművek vezetőállására felszerelt korszerű fedélzeti berendezések. Több más műszaki és vasútüzemi előnye mellett: folyamatos és pontos adatokat szolgáltat a gázolajfogyásról, lehetőséget teremt az energia-felhasználás hatékonyságának növelésére, lehetővé teszi a jármű tartályába tankolni kívánt üzemanyag mennyiségének meghatározását, az adatok elemzése révén módot ad az indokolatlan üzemanyag-felhasználások feltárására.

5 A TODO üzemanyagtöltő fej:
cseppmentes csatlakozást biztosít a mozdony üzemanyagtartálya és az üzemanyagtöltő berendezés között, mechanikus szelepet tartalmaz (amely csak akkor nyit, ha a tömlő a jármű tartályának speciálisan kialakított betöltő nyílására megfelelően csatlakozik), az üzemanyagot közvetlenül a mozdony tankjába juttatja, a gázolaj nem jut a környezetbe, nincs elcsepegés.

6 TODO fej az üzemanyagtartály betöltőnyílásán:

7 A vontatójárművekre szerelt AVR rendszer:
tankolásról elektronikus információkat szolgáltat, üzemanyag-vételezés digitális azonosítási rendszer alapján, vételezés adatainak nyomon követése, dokumentálása, megszakítja a vételezést, ha a tömlő nem csatlakozik megfelelően, megakadályozza a jármű üzemanyagtartályának túltöltését.

8 AVR berendezés a mozdony vezetőállásán:

9 A korszerű üzemanyag tankolás folyamata:
a tankolandó jármű az üzemanyagtöltő kút mellé áll, a mozdonyvezető az AVR berendezés érzékelőjéhez érinti mágneskártyáját, az AVR azonosítja a járművet és a mozdonyvezetőt, a kútkezelő csatlakoztatja a TODO fejjel ellátott tömlőt a mozdony tankjának TODO fejes töltőnyílására, a kútkezelő azonosítja magát mágneskártyájával a tankoló automatán, a töltőállomásba épített számítógép azonosítja a kutat és a kútkezelőt, a kútkezelő beviszi a kút számítógépébe a tankolni kívánt üzemanyag mennyiségét, majd megindítja az automatikus tankolást, a tankolás folyamán a digitális adatokat egy informatikai hálózat folyamatosan követi, illetve dokumentálja, a kívánt mennyiség után leáll az üzemanyagtöltés, befejeződik a tankolás, a feltankolt jármű elhagyhatja az üzemanyagtöltő telepet.

10 A rendszer célja, előnyei
Környezetvédelem: nincs üzemanyag szivárgás, nincs környezeti károkozás. Korszerű elszámolás: korábban: KUTINFÓ és GIR rendszer összekapcsolása → az üzemanyag megfelelő kezelését és nyilvántartását biztosító informatikai rendszer, most: mozdonyfedélzeti berendezés üzemanyagtöltést vezérlő funkciója → az üzemanyag-felhasználás korábbinál is precízebb nyomon követése. Indokolatlan gázolajfogyás elektronikus észlelése: pl. álló motor mellett fogy a gázolaj a tankból (mozdonyfedélzeti berendezés: riasztás), pl. eltérés a kút által kiadott és a mozdonyfedélzeti berendezés által mért üzemanyag mennyiség között (TODO-AVR adatok).

11 A mozdonyfedélzeti beruházás ráfordítása, finanszírozása:
beruházás ráfordítása: mintegy 2,6 milliárd Ft, finanszírozás forrása: a MÁV-TRAKCIÓ Zrt. saját forrása: 300 millió Ft, kedvező kamatozású vállalkozói kölcsön: 2,3 milliárd Ft. A TODO-AVR beruházás ráfordítása, finanszírozása: beruházás ráfordítása: mintegy 1 milliárd Ft (a MÁV-TRAKCIÓ eszközeire: 500 millió Ft), finanszírozás forrása: a MÁV-TRAKCIÓ Zrt. saját forrása: 500 millió Ft. A beruházások megvalósításától mintegy 5 százalékos vontatási üzemanyag-költség csökkenést vár a MÁV-TRAKCIÓ Zrt től.

12 Az új rendszer üzembe helyezése utáni első eredmények
Az eredmények mérésének módszere: a dízel járművek esetében első öt hónapjában vizsgáltuk a járművek fajlagos fogyasztását, a mért értékeket összehasonlítottuk a első öt hónapjában regisztrált fogyasztási adatokkal. A mérések megállapításai: a dízelmozdonyok nagy részét kitevő tolató mozdonyoknál: 12 százalékos, tehervonati dízelmozdonyoknál: 2 százalékos fajlagos fogyasztáscsökkenés.

13 Köszönöm megtisztelő figyelmüket!


Letölteni ppt "a MÁV-TRAKCIÓ Vasúti Vontatási Zrt."

Hasonló előadás


Google Hirdetések