Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaNándor Bognár Megváltozta több, mint 10 éve
1
A közúti fuvarozás helyzete Napi Gazdaság Konferencia 2010.04.27. Karmos Gábor - főtitkár
2
A közúti közlekedési szolgáltatási szektor (ma) Az összes mo-i alkalmazott 3,5%-a Éves adófizetés: kb. 500 Mrd Ft, az államháztartás bevételének 6%-a Hozzájárulás a GDP-hez: kb.1600 Mrd Ft, a teljes magyar GDP 6%-a járművek száma 68.638kb. 100.000 fő 14.543kb. 30.000 fő Összesen83.181kb. 130.000 fő foglalkoztatottak száma
3
Enyhe koncentrációs folyamat tapasztalható (valószínűleg a jelenlegi helyzet ezt felgyorsítja), de még mindig a fuvarozók döntő hányada mikro- és kisvállalkozás Az árufuvarozó vállalkozások száma 2009.XII.31-én 19.154 (évről-évre ugyan kis mértékben, de tartósan csökken) Az árufuvarozó járművek/járműszerelvények száma 68.638 (a csatlakozás óta relevánsan nem változott) EU csatlakozás
8
Magyarország nemzetközi teljesítménye 2001-2007 2004-es piaci részesedés: 8.210 1,86% 441.791 2007-es piaci részesedés: 15.897 3,10% 512.555
9
A kontingensrendszer miatt alacsony bázisról indultunk a makromutatók jó eredményeket tükröznek DE!
10
Nemzetközi árufuvarozás Vállalkozások Járművek 2004.V.1. 2004.XII.31. 2006.XII.31. 2009.XII.31. 2004.V.1. 2004.XII.31. 2006.XII.31. 2009.XII.31.
11
azaz mikroszinten már a válság előtt megjelentek a problémák! /- a költségek növekedése mellett is egyre nyomottabb fuvardíjak - fizetési határidők kitolódása, kintlévőségek növekedése, fokozatos finanszírozási kényszer - szigorodó szabályozás, fokozódó ellenőrzések és bírságok, korlátozások, tiltások/
12
Ezek elsősorban mikroszinten jelentkező problémákat generálnak! A válság kezdete óta: EU: a belföldi fuvarozási teljesítmény 16%-kal, a nemzetközi fuvarozási teljesítmény 20%-kal esett vissza! HU:7,3%, illetve 6,2% a visszaesés árbevétel csökkenés fuvardíj csökkenés foglalkoztatottság csökkenés hitelhez jutás nehéz járműcsere leállt költségremanencia fizetésképtelenség sajnos ebben a szektorban is megjelent /- s a 2004-2008 közti fejlődés várhatóan soha nem „tér vissza”/
13
Az elmúlt években elértünk jelentős szakmai eredményeket is, de számunkra is a legfontosabb a GAZDASÁGI NÖVEKEDÉS és a VERSENYKÉPESSÉG JAVÍTÁSA lenne!
14
A gázolaj ára a környező EU-tagállamokban EUR/1000 liter
15
Napidíj összege Az adómentesen adható átlagos napidíj mértéke néhány országban (euróban)
16
A következő kormányzati ciklus legfontosabb feladatai az MKFE megítélése szerint az adminisztratív terhek enyhítése (pl. jármű forgalomba helyezésének egyszerűsítése, elektronikus ügyintézés fejlesztése, hatósági ellenőrzések összevonása) kereskedelmi gázolajár bevezetése (jövedéki adó visszaigénylés) „napidíj” emelése (legalább a környező országok mértékére) használatarányos útdíj bevezetése (50-60 Mrd forint többletbevétel, mely a magyarországi székhelyű vállalkozások egyéb adóterhei csökkentésének forrása lehet) közösségi közlekedés „reformja” (a magántőke bevonásával, valamint a vasút és az autóbusz szerepének egyértelmű meghatározásával; megj.: a buszok átlagéletkora 20 év alatt 5,3 évvel nőtt) a „kíséretlen” kombinált fuvarozás ösztönzése a hivatásos gépkocsivezető képzés további fejlesztése
17
Köszönöm megtisztelő figyelmüket! MKFE – a szolgáltató érdekvédelem
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.