Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

 Alakuló ülés időpontja: 2011. február 16.  Dokumentumok benyújtása: 2011. március 03.  Bejegyzés: 2011. április 28.  Nyilvántartási szám: TT 700.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: " Alakuló ülés időpontja: 2011. február 16.  Dokumentumok benyújtása: 2011. március 03.  Bejegyzés: 2011. április 28.  Nyilvántartási szám: TT 700."— Előadás másolata:

1

2  Alakuló ülés időpontja: 2011. február 16.  Dokumentumok benyújtása: 2011. március 03.  Bejegyzés: 2011. április 28.  Nyilvántartási szám: TT 700 002 340

3  A Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Tehetségsegítő Tanács feladatainak hatékonyabb ellátása érdekében munkacsoportokat hoz létre.  A munkacsoportok munkájukat felkérés alapján, segítő, támogató szándékkal és attitűddel végzik.  A munkacsoportok elsősorban tematikus elv alapján szerveződnek, elsődlegesen megyei hatáskörrel, az alábbiak szerint:

4 feladatai1:  Meglévő adatbázisok alapján, a tehetséggondozás megyei helyzetének elemzése  javaslattétel fejlesztési irányokra, konkrét fejlesztésekre  közreműködés a fejlesztés tartalmak kidolgozásában feladatai2:  Módszerek hatásosságának értékelése  tagjai: igény szerint.

5 feladatai:  módszerleírások készítése  módszerleírások fejlesztése  Interperszonális  Intraperszonális  logikai-matematikai  Nyelvészeti  Természeti  testi-kinesztetikus  térbeli-vizuális  zenei területeken  tagjai: igény szerint, de minimum 8 csoport (tehetségterületenként 1-1 csoport)

6 logikai-matematikai (pl. matematikai szakkör, IQ-klub, sakk és más logikai tevékenységek, tanulási stratégiák fejlesztése, illetve a máshova nem sorolható közismereti tantárgyakhoz kötődő gazdagító programok); logikai-matematikai (pl. matematikai szakkör, IQ-klub, sakk és más logikai tevékenységek, tanulási stratégiák fejlesztése, illetve a máshova nem sorolható közismereti tantárgyakhoz kötődő gazdagító programok); természeti (pl. mindenféle természettudományos témakörű foglalkozás, természetjárás); természeti (pl. mindenféle természettudományos témakörű foglalkozás, természetjárás); nyelvészeti (pl. anyanyelvi és idegen nyelvi programok); nyelvészeti (pl. anyanyelvi és idegen nyelvi programok); testi-kinesztetikus (pl. sportprogramok, tánc-, mozgáskultúra); testi-kinesztetikus (pl. sportprogramok, tánc-, mozgáskultúra); térbeli-vizuális (pl. képzőművészeti, filmművészeti foglalkozások, kézügyességet igénylő szakmai tevékenységek, népi mesterségek); térbeli-vizuális (pl. képzőművészeti, filmművészeti foglalkozások, kézügyességet igénylő szakmai tevékenységek, népi mesterségek); zenei (pl. mindenféle ének-zenei program); zenei (pl. mindenféle ének-zenei program); interperszonális (pl. drámafoglalkozások, színjátszás, kommunikációs foglalkozások, vezetői kompetenciák fejlesztése); interperszonális (pl. drámafoglalkozások, színjátszás, kommunikációs foglalkozások, vezetői kompetenciák fejlesztése); intraperszonális (pl. önismereti foglalkozások). intraperszonális (pl. önismereti foglalkozások).

7 Feladatai:  módszerek, „jó gyakorlatok” összegyűjtése  módszerek átadása MTST részére  (Kiadvány készítése)  tagjai: igény szerint.

8 Feladatai:  tehetségpontok létrehozásának ösztönzése  tehetségpontok létrehozásának szakmai segítése  javaslatok kidolgozása hálózaton belüli erőforrás koordinációra  Tehetségsegítő tanácsok létrehozásának segítése  Kapcsolódás a NTT munkájához  tagjai: MTST-be delegált kistérségi képviselők

9 Feladatai:  lehetőségek feltárása  forrásszerzés  tagjai: MTST elnöksége és delegált társadalmi- gazdasági tanácstagok. (önkéntes alapon)

10  OKTATÁSÉRT közalapítvány  Wekerle Támogatáskezelő  ESZA  TÁMOP  3.4.3  3.4.4  3.1.7 – társadalmi vita lezajlott.

11  A Nemzeti Tehetségsegítő Tanács célja megkívánja, hogy a tehetségsegítés legfontosabb kérdéseiben a Tanács igen széles körben megfogalmazott véleményeket tükrözhessen.  A Nemzeti Tehetségsegítő Tanács (NTT) célrendszere, Szervezeti és Működési Szabályzata, különösen annak alábbi 3 pontja megkívánja azt, hogy a tehetségsegítés legfontosabb kérdéseiben NTT igen széles körben egyeztetetten megfogalmazott véleményt tükrözhesse  a Tanács állandó lehetőséget ad arra, hogy a Szervezetek egyeztessék álláspontjukat, hazai és külföldi példák tanulmányozásával, szakmai fórumok megszervezésével, támogatási lehetőségek megszerzésével, új támogatási formák átgondolásával, valamint pályázatok kiírásával segítsék és alakítsák a magyar tehetséggondozás rendszerének további fejlődését;  a Tanács a kormány 1043/2006.(IV.19.) Korm. sz. határozata alapján állandó és szervezett formát kínál a fenti Szervezetek és a kormányzat párbeszédére, a Szervezetek igényeinek megfogalmazására, a kormányzat tehetségsegítéssel kapcsolatos terveinek véleményezésére, és ilyen irányú munkájának társadalmi ellenőrzésére;  a Tanács állást foglal, és véleményt nyilvánít a tehetségek segítésével kapcsolatos kérdésekben, e véleményét a médiában megjeleníti.

12  A Nemzeti Tehetségsegítő Tanács tagjai lehetnek: Azon regionális Tehetségsegítő Tanácsok képviselői, amelyek teljesítik az alábbi feltételeket:  képviselik az adott legalább megyei szintű régió egészének tehetségsegítő munkáját;  legalább 10 résztvevő szerveződéssel bírnak, és  tagjaik között a régió tehetségbarát társadalmának építésében érintett más szerveződések képviselői is megtalálhatóak.

13  Tehetség Műhely Iskola Fenntartók részére  Kifejezetten fenntartók (polgármesterek, önkormányzati vezetők, azok helyettesei, oktatási felelősök) számára FAT által nyilvántartásba vett 10 órás képzés.  Térítésmentes  Tehetségpontként nyilvántartott oktatási intézmények, civil szervezetek és más jogi személyiséggel rendelkező szervezetek munkatársai, tagjai, akik a Tehetségsegítő Tanács létrehozásával kapcsolatos tevékenységek elvégzésére vállalkoznak.  június 21, Budapest: Tehetségsegítő tanácsok megalakítása Tehetségsegítő tanácsok megalakításaTehetségsegítő tanácsok megalakítása  A Tehetségsegítő Tanács létrehozásával kapcsolatos feltételek ismerete.  Tehetségsegítő Tanács létrehozásának folyamatának ismerete, e folyamat menedzselése.  Tehetségsegítő Tanács létrehozásával kapcsolatos tanácsadói tevékenységek.  Tehetségsegítő Tanács létre  Tehetségsegítő Tanács létre hozásához kapcsolódó dokumentáció kezelése.  www.geniuszportal.hu/géniusz képzések (online jelentkezés) www.geniuszportal.hu/géniusz képzések (online jelentkezés) www.geniuszportal.hu/géniusz képzések (online jelentkezés)


Letölteni ppt " Alakuló ülés időpontja: 2011. február 16.  Dokumentumok benyújtása: 2011. március 03.  Bejegyzés: 2011. április 28.  Nyilvántartási szám: TT 700."

Hasonló előadás


Google Hirdetések