Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaMárta Farkasné Megváltozta több, mint 10 éve
2
Alakuló ülés időpontja: 2011. február 16. Dokumentumok benyújtása: 2011. március 03. Bejegyzés: 2011. április 28. Nyilvántartási szám: TT 700 002 340
3
A Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Tehetségsegítő Tanács feladatainak hatékonyabb ellátása érdekében munkacsoportokat hoz létre. A munkacsoportok munkájukat felkérés alapján, segítő, támogató szándékkal és attitűddel végzik. A munkacsoportok elsősorban tematikus elv alapján szerveződnek, elsődlegesen megyei hatáskörrel, az alábbiak szerint:
4
feladatai1: Meglévő adatbázisok alapján, a tehetséggondozás megyei helyzetének elemzése javaslattétel fejlesztési irányokra, konkrét fejlesztésekre közreműködés a fejlesztés tartalmak kidolgozásában feladatai2: Módszerek hatásosságának értékelése tagjai: igény szerint.
5
feladatai: módszerleírások készítése módszerleírások fejlesztése Interperszonális Intraperszonális logikai-matematikai Nyelvészeti Természeti testi-kinesztetikus térbeli-vizuális zenei területeken tagjai: igény szerint, de minimum 8 csoport (tehetségterületenként 1-1 csoport)
6
logikai-matematikai (pl. matematikai szakkör, IQ-klub, sakk és más logikai tevékenységek, tanulási stratégiák fejlesztése, illetve a máshova nem sorolható közismereti tantárgyakhoz kötődő gazdagító programok); logikai-matematikai (pl. matematikai szakkör, IQ-klub, sakk és más logikai tevékenységek, tanulási stratégiák fejlesztése, illetve a máshova nem sorolható közismereti tantárgyakhoz kötődő gazdagító programok); természeti (pl. mindenféle természettudományos témakörű foglalkozás, természetjárás); természeti (pl. mindenféle természettudományos témakörű foglalkozás, természetjárás); nyelvészeti (pl. anyanyelvi és idegen nyelvi programok); nyelvészeti (pl. anyanyelvi és idegen nyelvi programok); testi-kinesztetikus (pl. sportprogramok, tánc-, mozgáskultúra); testi-kinesztetikus (pl. sportprogramok, tánc-, mozgáskultúra); térbeli-vizuális (pl. képzőművészeti, filmművészeti foglalkozások, kézügyességet igénylő szakmai tevékenységek, népi mesterségek); térbeli-vizuális (pl. képzőművészeti, filmművészeti foglalkozások, kézügyességet igénylő szakmai tevékenységek, népi mesterségek); zenei (pl. mindenféle ének-zenei program); zenei (pl. mindenféle ének-zenei program); interperszonális (pl. drámafoglalkozások, színjátszás, kommunikációs foglalkozások, vezetői kompetenciák fejlesztése); interperszonális (pl. drámafoglalkozások, színjátszás, kommunikációs foglalkozások, vezetői kompetenciák fejlesztése); intraperszonális (pl. önismereti foglalkozások). intraperszonális (pl. önismereti foglalkozások).
7
Feladatai: módszerek, „jó gyakorlatok” összegyűjtése módszerek átadása MTST részére (Kiadvány készítése) tagjai: igény szerint.
8
Feladatai: tehetségpontok létrehozásának ösztönzése tehetségpontok létrehozásának szakmai segítése javaslatok kidolgozása hálózaton belüli erőforrás koordinációra Tehetségsegítő tanácsok létrehozásának segítése Kapcsolódás a NTT munkájához tagjai: MTST-be delegált kistérségi képviselők
9
Feladatai: lehetőségek feltárása forrásszerzés tagjai: MTST elnöksége és delegált társadalmi- gazdasági tanácstagok. (önkéntes alapon)
10
OKTATÁSÉRT közalapítvány Wekerle Támogatáskezelő ESZA TÁMOP 3.4.3 3.4.4 3.1.7 – társadalmi vita lezajlott.
11
A Nemzeti Tehetségsegítő Tanács célja megkívánja, hogy a tehetségsegítés legfontosabb kérdéseiben a Tanács igen széles körben megfogalmazott véleményeket tükrözhessen. A Nemzeti Tehetségsegítő Tanács (NTT) célrendszere, Szervezeti és Működési Szabályzata, különösen annak alábbi 3 pontja megkívánja azt, hogy a tehetségsegítés legfontosabb kérdéseiben NTT igen széles körben egyeztetetten megfogalmazott véleményt tükrözhesse a Tanács állandó lehetőséget ad arra, hogy a Szervezetek egyeztessék álláspontjukat, hazai és külföldi példák tanulmányozásával, szakmai fórumok megszervezésével, támogatási lehetőségek megszerzésével, új támogatási formák átgondolásával, valamint pályázatok kiírásával segítsék és alakítsák a magyar tehetséggondozás rendszerének további fejlődését; a Tanács a kormány 1043/2006.(IV.19.) Korm. sz. határozata alapján állandó és szervezett formát kínál a fenti Szervezetek és a kormányzat párbeszédére, a Szervezetek igényeinek megfogalmazására, a kormányzat tehetségsegítéssel kapcsolatos terveinek véleményezésére, és ilyen irányú munkájának társadalmi ellenőrzésére; a Tanács állást foglal, és véleményt nyilvánít a tehetségek segítésével kapcsolatos kérdésekben, e véleményét a médiában megjeleníti.
12
A Nemzeti Tehetségsegítő Tanács tagjai lehetnek: Azon regionális Tehetségsegítő Tanácsok képviselői, amelyek teljesítik az alábbi feltételeket: képviselik az adott legalább megyei szintű régió egészének tehetségsegítő munkáját; legalább 10 résztvevő szerveződéssel bírnak, és tagjaik között a régió tehetségbarát társadalmának építésében érintett más szerveződések képviselői is megtalálhatóak.
13
Tehetség Műhely Iskola Fenntartók részére Kifejezetten fenntartók (polgármesterek, önkormányzati vezetők, azok helyettesei, oktatási felelősök) számára FAT által nyilvántartásba vett 10 órás képzés. Térítésmentes Tehetségpontként nyilvántartott oktatási intézmények, civil szervezetek és más jogi személyiséggel rendelkező szervezetek munkatársai, tagjai, akik a Tehetségsegítő Tanács létrehozásával kapcsolatos tevékenységek elvégzésére vállalkoznak. június 21, Budapest: Tehetségsegítő tanácsok megalakítása Tehetségsegítő tanácsok megalakításaTehetségsegítő tanácsok megalakítása A Tehetségsegítő Tanács létrehozásával kapcsolatos feltételek ismerete. Tehetségsegítő Tanács létrehozásának folyamatának ismerete, e folyamat menedzselése. Tehetségsegítő Tanács létrehozásával kapcsolatos tanácsadói tevékenységek. Tehetségsegítő Tanács létre Tehetségsegítő Tanács létre hozásához kapcsolódó dokumentáció kezelése. www.geniuszportal.hu/géniusz képzések (online jelentkezés) www.geniuszportal.hu/géniusz képzések (online jelentkezés) www.geniuszportal.hu/géniusz képzések (online jelentkezés)
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.