Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A Viski Zöld Falusi Turizmus Szövetség jelene és jövője

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A Viski Zöld Falusi Turizmus Szövetség jelene és jövője"— Előadás másolata:

1 A Viski Zöld Falusi Turizmus Szövetség jelene és jövője
„Vidéki örökségeink a Kárpát-medencében” Budapest, március Készítette:Ötvös Ida Viski Zöld Falusi Turizmus Szövetség elnöke

2 Visk földrajzi helyzete
Felső-Tiszavidéken Máramarosi medencében Az ukrán-román határ mentén Az Avas és a Kőhát előterében

3 Magyarország részeként
A történelem tükrében Magyarország részeként Hatalmak jöttek-mentek 1270 első írásos említés 1329 koronaváros (kiváltságos jogok) 1524 a reformáció térhódítása 1657 II. Rákóczi György lengyelországi hadjárata 1717 tatárdúlás, fosztogatás szabadságharc Iskolarendszer fejlődése, polgáriasodás A két világháború között 1919 május november 2 Csehszlovákia része ként 1938 november 2 – 1939 március 15 Podkarpatszka Rusz 1939 március – 1944 október (Magyarország) Világháború után 1944 októberétől Szovjet hadsereg megszállása alatt (Málenykij robot) 1945 június 29-én a Szovjetunióhoz csatolják 1991-től Ukrajna része

4 Visk és a környék adottságai
Természeti attrakciók Kulturális örökség Ásványvíz Avas hegység Tisza Erődtemplom Viski tájház Környék fatemplomai Hagyományok Nemzeti sokszínűség Fürdő múlt A viski várhegyi fürdő

5 Falusi turizmus Visken
szervezetlen keretek között kezdődik a vendégfogadás Zöld Falusi Turizmus szövetség néven bejegyzik megindul a Viski Tájház felújítása 2004 – 2005 Falusi Turizmus vendéglátó képzés megszervezése

6 Falusi turizmus Visken
2009 Koronavárosok Találkozója (Visken) 2010 – I. Viski Népzenei és Néptánc Tábor megszervezése 2012 – II. Felső-Tiszavidéki Magyarok Találkozója (Visken) 2014 – Népzenei és Néptánc Tábor, valamint Koronavárosok Találkozója

7 Szállás, vendéglátás 18 minősített vendégház Programok szervezése
90 férőhely Programok szervezése Idegenvezetés Közösség építő programok (Táborok)

8 A viski falusi vendégfogadóknál eltöltött vendégéjszakák számának alakulása
Forrás: a viski falusi turizmus szövetség adattárából

9 Vendégkör meghatározása
Forrás:saját szerkesztés

10 Vendégkör kategóriák Forrás: saját felmérés

11 SWOT analízis Erősségek: Gyengeségek:
Kedvező természetföldrajzi helyzet Sajátos kultúra Nyitott település Nemzetiségi sokszínűség Kézműves hagyományok Vendégszeretet Gyógy turizmus lehetőségei Gazdag néprajzi, történelmi hagyományok Gyengeségek: A közúti elérhetőségek fejletlensége A modern infrastruktúra hiánya Az idegen nyelvek ismeretének alacsony szintje Közösségi programok hiánya Helyi társadalom együttműködésének hiánya Schengeni határok nehéz átjárhatósága

12 Forrás: saját értékelés alapján
SWOT analízis II. Lehetőségek: A Tisza nemzetközi vízi úttá nyilvánítása (vízi turizmus, sporthorgászat, természet és környezetvédelem fejlesztése) Ökoturizmus fejlesztésének lehetősége Gyógy turizmus fejlesztése Hagyományőrzés nagyobb kihasználása Túra útvonalak kijelölése Komplex túra utak kidolgozása Koronavárosok együttműködése Desztinációvá fejlesztés Veszélyek: Az infrastruktúra fejlődésével megnövekedő zavaró turista forgalom Ez által megnövekedne a bevándorlók száma a településen Etnikai feszültség növekedése Lehetséges árvízveszély A fakitermelés káros hatása a turizmusra Az oktatási színvonal csökkenése Periférikus helyzet fokozódása Forrás: saját értékelés alapján

13 A falusi turizmus hatása a termékfejlesztésben
Viski somlekvár Viski szőlőlekvár Kukoricából készült termékek Gyógynövénytermékek Pálinka Iparművészeti termékek Hagyományos népi hímzések

14 Kitörési pontok a turizmusfejlesztés által
Attrakció fejlesztés: Lenfeldolgozási hagyományokat bemutató kézműves műhely létrehozása Termék és szolgáltatás fejlesztés: Egységes turisztikai csomagok kifejlesztése az önkormányzatokkal együtt (pl: Viski adventi hetek) Önálló termékek megjelenése Szolgáltatást nyújtó vállalkozások támogatása LEADER típusú szervezetek létrehozása A turizmus szervezési és marketing hátterének kialakítása: TDM szervezet kialakítása Marketing terv elkészítése A turizmust támogató helyi háttér megteremtése: A helyi társadalom hatékonyabb bevonása az idegenforgalomba A turizmus megjelenítése a helyi oktatásban Továbbképzés Örökség őrző helyi civil szervezetek, közösség létrejöttének támogatása

15 Köszönöm a figyelmet


Letölteni ppt "A Viski Zöld Falusi Turizmus Szövetség jelene és jövője"

Hasonló előadás


Google Hirdetések