Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaAndrea Molnárné Megváltozta több, mint 10 éve
1
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
2
Miért pont mentor I.? Két lábon járó tudásközpont
A tacit tudások kinyerésének legjobb modellje
3
3 példa Iránytű – új belépők programja Tehetségmenedzsment Shop
4
Iránytű Új munkatársak bevezető programja
Vállalattal kapcsolatos legfontosabb ismeretek – küldetés, jövőkép, értékek, stratégia, márka, termékek, stb. Integrációs program – mentor segítségével Nem vezető beosztású! Fókuszban szervezeti integráció támogatása szervezeti működés ismeretének fejlesztése formális / informális információs csatornák megismerése vállalati kultúra- értékekkel történő azonosulás erősítése Eredmény spontaneitás helyett tervezett beilleszkedés „új szem többet lát” tényleges teljesítmény hamarabb tapasztalható
5
Tehetségmenedzsment Vezető beosztású On the job fejlesztés Fókuszban
A Vállalat számára kiemelt értékkel bíró munkatársak Vállalati elvárások alapján + egyéni kompetenciák alapján felépített program Vezető beosztású On the job fejlesztés Fókuszban meghatározott kompetenciák és szakmai feladatok mentén nyújtott támogatás helyzetbehozás kapcsolati tőke kiaknázása Eredmény keresztfunkcionalitás erősödése kiterjedtebb network új ismeretek megszerzése
6
Shop Nem vezető beosztású Fókuszban munkafolyamatok betanulása
Ügyfélkapcsolati képviselők fejlesztése Alapképzés + ismeretbővítő fejlesztések On the job szakasz + mindennapi munkavégzés támogatása Nem vezető beosztású Fókuszban munkafolyamatok betanulása rendszer ismeretek elsajátítása profi ügyfélkezelés készségének fejlesztése Eredmény korai hasznos teljesítmény „belső tréner”-i pozíció állandó mérce a munkatársak számára
7
Miért pont mentor II.? Tudásmenedzsment szempontból HR szempontból
Elismert szaktekintély – munkatárs / vezető Mikro kultúrák keveredése Különböző ismeretek + új tudások + új kontextusok = kreatív értékteremtés Információ áramlás Legjobb gyakorlatok megosztása Fontos tudásközösségek alakulása Üzleti érték - a tudás és tapasztalat Kompetencia fejlesztés Karrierlépcső, önmenedzselési forma Elismert teljesítmény Értékek, elvárt viselkedésminták közvetítése HR szempontból
8
A jövő – mentori rendszer kialakítása
Input: mentori készségek; mentoring technikák; szakmai-személyes célok; vezetői elvárások; szervezeti és szakmai érték-, normarendszer; releváns információk a mentoráltról VEZETŐI CÉL ÉRTÉ-KE-LÉS, VISSZAJELZÉS, HATÁSVIZS-GÁLAT MENTOR KIVÁLASZTÁSA SZERZŐDÉS, CÉLOK KÖZÖS MEGHATÁROZÁSA FOLYAMAT, HELYZETBE-HOZÁS MENTORI TRÉ-NING EGYÉNI PÁLYA ÍV FOLYTATÁS MÁSODLAGOS HATÁSOK: MENTOROK KÖZÖTTI TUDÁSMEGOSZTÁS, INFOÁRAMLÁS MENTORÁLT Output: személyes értékelés a mentorált teljesítményéről, készségeiről, lehetséges karrierlépésről, irányról, alkalmasságról, esetleges további fejlesztési célokról; a mentor tevékenységéről, a tevékenység hatásáról
9
A mentori rendszer bevezetésének indokai, szükségessége
Üzleti hatások MT stratégiai célok (minőség, hatékonyság) megvalósítása vállalati értékek és kultúra megerősítése „Egy vállalat vagyunk” csoport szintű gondolkodás (szakmai tudás átadás, tudás megszerzés, megoldásszállítás képessége ) fejlesztése működő mentori programok számára (ügyfélszolgálat, HR, műszak) elfogadottságot, javuló keretfeltételeket biztosít szakmai tudások hatékonysága személyes tudások hasznosítása kiválasztási, képzési, fejlesztési, megtartási költségek optimalizálása a mentori hálózat felerősíti a tudásmegosztás és az információáramlás hatásait Munkatársi attitűd-hatások belső véleményfelmérések tapasztalata (fejlődés, előrejutás, utánpótlás fejlesztés) „Legjobb munkahely” – motivált, megbecsült munkatársak, vonzó munkahely karrierlépés, munkaerő-piaci értéknövekedés pozitív együttműködési hatások (erősödő munkatársi kapcsolatok, egymás iránti felelősségérzet növekedése)
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.