Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
A LabVIEW használata az oktatásban
Sub-VI és grafikonok Mingesz Róbert, Vadai Gergely 2013. április 18.
2
Tartalom Szorgalmi feladat Bevezető anyag Feladatok megoldása
Jegyzőkönyv
3
Szorgalmi feladat: eseményvezérelt programozás
4
Eseményvezérelt programozás
Egyszerű stratégia: ciklus várakozik az emberi beavatkozásra (fogyasztja a processzort) „Helyes” megoldás: eseményvezérelt programozás Események: Egérműveletek Érték megváltozása Saját események
5
2. Szorgalmi feladat Készítsen programot a következő funkciókkal:
„1 gomb” megnyomásakor: generál egy véletlen adatsort és azt megjeleníti egy grafikonon „2 gomb” megnyomásakor: elmenti az adatsort egy szöveges fájlba „3 gomb” megnyomásakor: egy korábban mentett fájl megnyitása „4 gomb”: kilépés Nem használható: lokális változó
6
3. Szorgalmi feladat Készítsen olyan programot, ahol a „Stop” gomb, elmenekül az egér elől (de látható marad).
7
Szorgalmi feladat: DAQmx műszerek vezérlése
8
NI műszerek
9
DAQmx platform Azonos szerkezetek különböző műszerek vezérlésére
Példák: DAQmx / Voltage – On Demand Output DAQmx / Voltage – SW Timed Input
10
Voltage – On Demand Output
11
Voltage – On Demand Output
12
4. Szorgalmi feladat Készítsen olyan programot, mely a cDAQ rendszer segítségével megméri egy alkatrész (pl. zéner-dióda, LED) áram(feszültség) karakterisztikáját! Mérje meg a kiadott alkatrészek karakterisztikáját!
13
Bevezetés
14
Formula node C jellegű szintaxis
15
Sub-VI Terminál elrendezések
16
Sub-VI Terminálok bekötése (huzal eszköz)
17
Sub-VI Ikon szerkesztése
18
Waveform Chart Új adatok hozzáfűzése a grafikonhoz
19
Waveform Graph Mintavételezett jelek megjelenítése
20
Waveform Graph Mintavételi időköz megadása
21
XY Graph Jelek ábrázolása egymás függvényében
22
XY Graph Express
23
Lineárisan növekvő jel előállítása
24
Szinusz minta előállítása
25
Feladatok megoldása
26
1. feladat - Jelzőlámpa
27
2. feladat Olyan sub-VI elkészítése, mely másodfokú egyenletet old meg, majd ennek egy programba való integrálása Lépések: Megoldóképlet: formula node-ban Mentés Ikon szerkesztése Terminálok bekötése Felhasználás
28
3. feladat Lissajous-görbék rajzolása
A Lissajous-görbék időben változzanak, mint a régi scifik-ben!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.