Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaAurél Fazekas Megváltozta több, mint 10 éve
1
Tájékozódást és tájékoztatást segítő webes fejlesztések mobil honlap és katalógus, QR kódok és a készülő elektronikus tájékoztató rendszer Garamvölgyi László Határon túli könyvtárosok szakmai napja október 1.
2
Okostelefonok Magyarországon
A felnőtt lakosság 29 százaléka (kb. 2,5 millió ember) rendelkezik okostelefonnal. Az új telefont vásárlók 2/3-a már okostelefont vásárol. A felhasználók 62%-a ben váltott okostelefonra. 30 év alattiak körében a legmagasabb az okostelefon-használók (mobinauták) száma. Vezető tevékenységek: kapcsolattartás, hírek, zene, böngészés, . 58% rendelkezik mobilinternet előfizetéssel. Forrás: Így okostelefonoz a magyar. In: InfoRádió
3
Tabletek helyzete 2012-ben több mint 200 ezer eladott tablet.
Karácsonyi slágertermék volt, az értékesített tabletek fele október és december között kelt el. Az év második felében megjelentek az olcsó tabletek ( Ft körül). Az átlagár 86 ezer forintról, 50 ezer forintra csökkent. Forrás: Tabletdömping Magyarországon. In: Világgazdaság Online
4
Mobilinternet Magyarországon
2,59 millió GB adatforgalom Forrás: Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság: Mobilinternet-gyorsjelentés január
5
OSZK a mobileszközökön
6
Mobil honlap Hivatalos indulás: 2013. január 7.
Nyilvános tesztelés: november 15-től december 16-ig Jellemzők: jQuery mobile keretrendszer, eszköztípus automatikus érzékelése, különálló honlap, a normál honlaptól eltérő struktúra integrált responsive előnyök.
7
Mobil honlap jQuery Mobile HTML5 alapú keretrendszer a legnépszerűbb mobil platformokra Teljes támogatás Apple iOS 3.2*-6.1, Android , Android 3.2, Android 4.0, Android 4.1, Windows Phone, Blackberry 6-10, Blackberry Playbook, Palm WebOS ( ), Firefox Mobile 18, Chrome for Android 18, Skyfire 4.1, Opera Mobile , Meego 1.2, Tizen (pre-release), Samsung Bada 2.0, UC Browser, Kindle 3, Fire, and Fire HD, Nook Color 1.4.1, Chrome Desktop 16-24, Safari Desktop 5-6, Firefox Desktop 10-18, Internet Explorer 8-10, Opera Desktop 10-12
8
Mobil honlap 2 nézet: tablet, telefon
9
Mobil honlap Gyors információszerzéshez igazított honlap struktúra,
nyitva tartás adatbázis alapján a kezdőoldalon azonnali tájékoztatás a könyvtár adott pillanatra vonatkozó nyitva tartásáról, bő tartalom, szinte a teljes normál honlap tartalma elérhető, az OSZK közösségi oldalainak azonnali elérése, teljes változatra váltás.
11
Korábbi fejlesztések - Áttekintés
Symbian kliens Android kliens iPad kliens Mobil honlap Sunflower Software Management Kft Vitéz Bt TinyAppWorks 2010 2011
12
Windows Phone kliens 2012. április 25.
A Nokia Magyarország támogatásával a Sunflower Kft. készítette el, HTML változatokat jeleníti meg.
13
Épületen belüli QR-kódos tájékoztató rendszer
Helyzetfüggő információk, gyakorlatias megközelítéssel, közeli kiállítások ajánlása, az adott szint teljes feltérképezése. A kapcsolódó tartalom online érhető el, így módosítására bármikor lehetőség van az adott QR-kód lecserélése nélkül.
15
Épületen belüli QR-kódos tájékoztató rendszer
16
Épületen belüli QR-kódos tájékoztató rendszer
17
Épületen belüli QR-kódos tájékoztató rendszer
7. emelet 13 db 6. emelet 6 db 5. emelet 8 db
18
QR-kódok a hírlapolvasóban
Az adott lap EPA-adatbázisban elérhető változatára irányítja az olvasót. Folyamatosan bővül az újonnan felkerült online is elérhető folyóiratok lefedésével.
19
QR-kódok a MEK-ben Könyv szerzője, címe
MEK mobil felületére mutató URL cím
20
Megjelenő QR-kód és annak tartalma
21
Mobil OPAC PHP YAZ, Z39.50 egyszerű és összetett keresés a törzsgyűjteményben MEK kereső űrlap KÉRÉS KÜLDÉSE REKORDOK FOGADÁSA, ÁTALAKÍTÁSA (MARCXML) webszerver KERESÉS, REKORD-LEKÉRÉS Z szerver AMICUS DB Z39.50 találatok megjelenítése
22
Mobil OPAC
23
Mobil OPAC
24
Mobil OPAC Lehetőségek: Elektronikus elérés (MEK, OSzKDK)
Borítókép (NEKTÁR, OSZK) Online előkészítés (ha van forgalmazható példány) Különgyűjteményekre mutató link
25
Mobil OPAC
26
Elektronikus Tájékoztatási Rendszer
A rendszer célja: OSZK különböző kommunikációs felületein beérkező levelezések közös webes felületre irányítása, amely alkalmas közvetlen válaszadásra is, illetve a válasz létrejöttéhez szükséges belső kommunikáció lefolytatására, a válaszadás menedzselésére a levelezések hosszú távú megőrzésének és visszakereshetőségének biztosítása, a papíralapú archiválás kiváltása nyilvános válaszarchívum kialakítása
27
Elektronikus Tájékoztatási Rendszer
Szolgáltatási modell Központi cím Adminisztrációs szint K É R D É S V Á L A S Z Kérdező címe Külső honlap „Kérdezd a könyvtárost” OSZK-ETR Közösségi oldalak Mobil honlap „Üzenetküldés” Hagyományos levél Közösségi oldalak üzenetek és kommentek Hagyományos levél Belső archívum Más szervezeti egységek által továbbított üzenetek Nyilvános válaszarchívum Szolgáltatási szint
28
Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.