Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaJúlia Szilágyiné Megváltozta több, mint 10 éve
2
Miért felügyeljük az ügyfélkörnyezetet? Tervezési segédlet Ügynök nélküli felügyelet A fontos ügyfelekről Riportok, trendek és amit ezekből tanulhatunk
3
Az ügyfél rendszerek is lehetnek üzleti szempontból kritikusak Így válik értékelhetővé az ügyfélkörnyezet egészségi állapota az IT vezető és a kliensekért felelős rendszergazda számára Felszínre kerülnek a rendszerhibák – egyébként a hibák 90 %-a nem jut el az IT-ig Mérhetővé válik a változtatások és a hibák közötti összefüggés A felhasználói tapasztalatok meghatározzák az IT üzemeltetés megítélését
4
Összesített kép az ügyfélkörnyezet „egészségéről” Alkalmazás és számítógép hibák utólagos követése Összesítő jelentések Eszközök a gyors hibaelhárításhoz Minden diagnosztikai információ egy helyen Integráció a majdani Service Desk termékkel Ügyféldiagnosztika Megelőző célú felügyelet Alkalmazás és számítógép „egészségi állapot” Business Critical Desktop Vállalható ügyfél SLA Alkalmazások felügyelete az ügyfél szemszögéből Teljes körű IT szolgáltatás
5
Erőforrás igények Az átlagos magyar vállalatnak egyetlen SCOM kiszolgáló is elegendő lehet Ha audit információt is gyűjtünk, az legyen külön gépen! Több telephely esetén külön-külön menedzsment kiszolgáló célszerű Használjuk a System Center Capacity Planner-t a méretezéshez!
6
Mielőtt nekifognánk a konfigurálásnak tűzfalakkal, portszűrőkkel védett hálózat esetén készítsünk listát a használni kívánt portokról és nyissuk ki ezeket a portokat tervezzük meg a jogosultsági struktúrát (csoportokra, ne személyekre) az ügyfél gépeket soroljuk szervezeti egységbe aszerint, hogy milyen módon szeretnénk felügyelni őket!
7
Hogyan működik? A Watson és Windows Error Reporting események átirányítása a SCOM-ba XP esetén megosztáson keresztül, Vista esetén HTTP(S) adatfolyam Az összegyűjtött adatok továbbküldhetők a Microsoft-nak (opcionális, de hasznos)
8
\\momserver\errordata AEM – adatgyűjtés Watson.microsoft.com HTTP(S)://momserver/Watson scrim.microsoft.com
9
Beállítása 0. lépés: proxy konfigurálás (ha továbbítani akarjuk az összegyűjtött adatokat) Ügyfél felügyeleti varázsló futtatása Létrehozza a hibajegyeket fogadó megosztást és HTTP listener-t Generálja a csoportházirend sablont Csoportházirend beállítása nem felejtsük el a portokat! Alapértelmezés: 51906, 51907 (TCP)
11
Mit várhatunk tőle? Összesített hibajelentéseket (adott időszakban, típusonként) A leggyakoribb alkalmazás hibák listáját A leggyakoribb rendszerleállások listáját Hibatrendek jelzését Ha továbbítjuk az adatokat, akkor akár javítócsomagokat is!
12
A fontosabb ügyfélgépek felügyeletére A nagyobb erőforrásigény miatt menedzsment kiszolgálónként legyen <100 Az operációs rendszer és az alkalmazások sokkal részletesebb felügyelete – menedzsment csomagokon keresztül Az ügynök telepítés az AD integráción keresztül automatizálható Az alapvető riportokat is a menedzsment csomag hozza magával
13
A beállítás lépései Az Active Directory előkészítése A felügyelendő ügyfelek behatárolása (LDAP lekérdezésekkel) Az ügynökök telepítése (a Discovery wizard- ból, vagy az AD-val) Finomhagolás (pl. heartbeat kikapcsolása)
15
A számítógépek egészsége Új szemléletmódot jelent A különböző megfigyelt komponensek összesített jelzéseiből, hierarchikusan épül fel Könnyen visszakövethető és értelmezhető Az állapotváltozások időben is láthatóak
17
A jelentésekhez az adatokat a SCOM DataWarehouse szolgáltatja Az SQL Reporting Services minden funkciója használható Alapvető jelentéseket a menedzsment csomagokkal is kapunk Nagyobb környezetben figyeljünk a teljesítményre!
20
A System Center Operations Manager weblapja: http://www.microsoft.com/systemcenter/opsmgr/default.mspx A menedzsment csomagok katalógusa: http://technet.microsoft.com/en-us/opsmgr/bb847850.aspx A teljes SCOM dokumentáció: http://technet.microsoft.com/en-us/opsmgr/bb498235.aspx
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.