Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaEmma Tóthné Megváltozta több, mint 10 éve
1
Reál diplomával a munkaerőpiacon Diplomás kutatás 2010
2
Diskurzusok és tények Reál képzés „problémái” – hazai és nemzetközi érdeklődés Lassan 40 éves diskurzus „Alacsony képzési volumen”, „nem megfelelő (elő)képzettség”, „alacsony érdeklődés” „Diplomáshiány” vs. elhelyezkedési problémák
3
Diskurzusok és tények Jelentkezési adatok: informatika – mérnök informatikus (top10), programtervező informatikus (top20) Jelentkezési adatok: műszaki – gépészmérnök (top10), villamosmérnök, műszaki menedzser (top20) Jelentkezési adatok: TTK – biológia (top30) Felvettek: nagy különbségek intézménytípus és régió szerint
4
Diplomás pályakövetési adatok
5
Havi nettó jövedelmek képzési területenként
6
Havi nettó jövedelmek eltérése a teljes diplomás csoport átlagától
7
Jövedelmek területenként és foglalkozási főcsoportokként FEOR 1, 2FEOR 3 és egyéb
8
Természettudomány - jövedelmek
9
Szakterületi elhelyezkedés és „pályaelhagyás”
10
Szakterület és foglalkozási főcsoport Természettudományi, műszaki képzések: viszonylag jól konvertálható diploma Informatika: a „pályaelhagyás” legtöbb esetben a diplomás pozíciókból való kilépést jelenti Műszaki és informatikai képzések: a „pályán maradók” lényegesen jobb jövedelmi helyzetben vannak, mint a „pályaelhagyók”
11
Régió és intézménytípus hatása a jövedelemre Egyetem/főiskola, főváros/vidék? Informatika: főváros – vidék Műszaki: fővárosi egyetem – egyéb intézmény TTK: nincs szignifikáns különbség Régió: Közép-Magyarország bérelőnye kimagasló
12
Köszönöm a figyelmet! Kiss László kiss.laszlo2@educatio.hu
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.