Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaJázmin Szőkené Megváltozta több, mint 10 éve
1
Az ÚMVP kommunikációja Budapest, 2008. december 10.
2
Célok Előzmények Érintettek Eszközök Eredmények Elvárások Előretekintés Tartalom
3
Üzenetek eljuttatása a célcsoport(ok)hoz „Tégy jót és beszélj róla!” Elvek Szakmaiság, hitelesség, kompetencia Nyitottság, átláthatóság, proaktivitás Kihívások Célok vs. Eszközrendszer / Információs rés Célok vs. Szervezeti tagoltság / sok szereplő Célok vs. Ingerküszöb (média / befogadók) Célok
4
2007. május 16-18.: HVI képzés 2007. augusztus: HVI megnyitók 2007. szeptember-október: HK regisztráció 2007. november: „Falu hete” 2007. december: HVI-HK tervezési képzés 2008. január: „Tervek a jövőre” 2008. május: „Új élet vidéken” 2008. augusztus-október: ÚMVP falunapok 2008. szeptember: Magyar Vidék Napja Előzmények: esemény
5
2007. nyár: HVI Előzmények: HVI arculat
6
2007. nyár: ÚMVP 1.0 Előzmények: ÚMVP arculat
7
2007. nyár: www.hvi.huwww.hvi.hu Előzmények: web 2008 nyarán házon belüli vetélytárs, majd örökös
8
= A kommunikáció helye a szervezeten belül 2007. tavasz: FVM VKSZI Hálózati Igazgatóság 2008. tavasz: FVM VKSZI Társadalmi Kapcsolatok Igazgatóság 2008. ősz: FVM VKSZI TKI az ÚMVP Irányító Hatóság közvetlen irányítása alatt = A kommunikáció feladatai a szervezetben 2007. tavasz: Helyi Vidékfejlesztési Irodák támogatása 2007. ősz: FVM VKSZI intézményi kommunikáció / ÚMVP 2008. tavasz: HVI-k -> FVM VKSZI Vidékfejlesztési Igazgatóság 2008. nyár: ÚMVP kommunikációs folyamatok koordinációja 2008. ősz: LEADER Helyi Akciócsoportok támogatása Előzmények: szervezet
9
2008. nyár: Közbeszerzési keretmegállapodások hirdetésszervezési és egyéb kapcsolódó feladatok (1) médiatervezés és médiavásárlás (2) film, tv és rádiószpotok gyártása (3) kreatív tervezési feladatok (4) szervezési és koordinációs feladatok (5) PR feladatok rendezvényszervezési és egyéb kapcsolódó feladatok (1) kis- és nagyrendezvények szervezése, lebonyolítása (2) arculati eszközök gyártása egységes PR-koncepció alapján kül- és beltéri hirdetésszervezési feladatok (1) médiatervezés és -vásárlás (2) gyártásközvélemény-kutatások közvélemény-kutatások (1) kvalitatív (interjú, fókuszcsoport, in-hall) (2) kvantitatív (telefonos, kérdőíves, laptopos) ÚMVP Technikai Segítségnyújtás terhére Előzmények: ÚMVP kommunikáció
10
ÚMVP Irányító Hatóság FVM VKSZI –Társadalmi Kapcsolatok Igazgatóság (↑ ÚMVP IH ) –MNVH Állandó Titkárság (↑ ÚMVP IH ) –Vidékfejlesztési Igazgatóság (↑ FVM VKSZI Főig.) Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Hivatal HVI-hálózat LEADER Helyi Akciócsoportok Magyar Nemzeti Vidéki Hálózat Érintettek: belső
11
ex: Relatív Reklámügynökség Kft. Közbeszerzési eljárások nyertesei: –Insomnia Reklámügynökség Kft. –Merlin Communications Magyarország Kft. –USP Média Kft. –Szonda Ipsos Média-, Vélemény- és Piackutató Intézet Társtárcák, társhálózatok Szakmai, érdekképviseleti (…) szervezetek Érintettek: partner
12
ÚMVP kedvezményezettek SAPARD/AVOP/NVT kedvezményezettek Potenciális ÚMVP kedvezményezettek –Gazdálkodók, termelők –Önkormányzatok, civil- és társadalmi szervezetek –Induló vagy működő vállalkozások –Fejlesztési ötlettel rendelkezők Vidéki lakosság Országos, térségi és helyi média Érintettek: célcsoport
13
Kommunikációs stratégia! (központi/helyi) Szervezett kommunikáció –Tartalomfejlesztés: készítés, gyűjtés, szolgáltatás –Kommunikációs csatornák ápolása (k/b, PR) –Multiplikátorokon keresztüli kommunikáció HVI,média,civil szervezetek,szakmai szövetségek,stb. Fizetett kommunikáció –Kampányok (marketingkomm., reklám, PR) –Rendezvények (szakmai, szórakoztató, alakító) Eszközök
14
„A szervezeten belüli olyan stratégiai irányítást és ennek megfelelő cselekvési tervet, olyan intézkedések összességét jelenti, amely összehangolva a szervezet osztályainak, részlegeinek és csoportjainak tevékenységét, a szervezet belső és külső minősítésének, értékelésének, megítélésének és hírnevének sikeres és meghatározott tartalmú, tervszerű alakítását, építését célozza meg.” Egységes, azonosítható és megkülönböztető vizuális megjelenés alkalmazása Eredmények: arculat
16
Eredmények: imázskampány 2008. október 1-15. 400 óriásplakát, 200 citylight
17
Eredmények: imázskampány Print - 18 megyei napilap - Országos napilapok - Szabad Föld, Nők Lapja, RTV - Est lapcsalád TV- és rádiószpotok - MTV, Duna, RTL, TV2, ATV - Sláger, Danubius, regionális r. Internet bannerek - origo, index, AS Network
18
Eredmények: ÚMVP/III kampány 2008. október 16. – november 15/30. + kiadvány 300.000 pld.
19
Eredmények: www.umvp.eu 2008. október 1. óta „éles” 550.000 olvasás Cél: „Minden, ami ÚMVP” ~ „Minden, ami vidék”
20
Nagyrendezvények –Bábolnai Gazdanapok –Magyar Vidék Napja –MNVH megnyitó tanácsülés Eredmények: rendezvény
21
Kisrendezvények: 150 falunap 7 régióban Eredmények: rendezvény + Képzések, tréningek (pl. Roma Akadémia)
22
Az ÚMVP „termékeinek” és „szolgáltatásainak” megismertetése és „eladása” a célközönségnek Összehangolt központi és helyi kommunikáció Előrelátó tervezés, hatékony végrehajtás –V.ö. Holland kormányzati kampánytervezési modell Szervezeti felelősségek és kompetenciák tisztázása, tisztán látása és betartása ÚMVP-arculat fegyelmezett és …………. alkalmazása „A szervezet hírneve is alapvetően a dolgozók (tagok) munkájától, annak minőségétől, a szervezetükhöz fűződő viszonyuktól, valamint a szervezet kommunikációjának minőségétől függ elsődlegesen.” (Dr. Szeles Péter) Elvárások: elvek
23
„Ha valami szép, jobban elhisszük róla, hogy jó is.” Szolgai illeszkedés helyett kiegészítés, harmonizálás Kialakított web-arculati (és tartalmi) iránymutatás -> egyéb arculati elemek esetén is irányadó (lehet) az ÚMVP arculati kézikönyve H/V együttműködés -> kölcsönös tanulás Kreatív, de érthető megoldások alkalmazása Látszani kell, hogy észrevegyenek, és ez nem kizárólag pénz kérdése A célközönség érezze, hogy hozzá, neki szól az üzenet Elvárások: helyi megjelenés
24
Kommunikációs stratégia 2009 Kampányok –MNVH (ide értve: www.mnvh.eu indítása)www.mnvh.eu –LEADER 1+96 –I-II. tengely intézkedései –III. tengely „emlékeztető” Rendezvények –I. Európai LEADER Expo (2009.02.26.-03.01.) –Falunapok – új pályázati kiírás (idei tanulságok leszűrése) –Nagyrendezvények (MVN, Európai LEADER szeminárium) Tudatos országos és térségi sajtókommunikáció Hálózat(ok)ban rejlő előnyök kiaknázása (PR, hírlevél) Előretekintés
25
Nézzétek www.umvp.eu Írjatok kozepnyugat@umvp.eu del@umvp.eu eszak@umvp.eu kerenyigy@vkszi.hu Kerényi Gyula
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.