Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Mi jellemző a hazai autóiparra és a beszállítók helyzetére napjainkban? MKT. 2011. szeptember 30. Pécs.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Mi jellemző a hazai autóiparra és a beszállítók helyzetére napjainkban? MKT. 2011. szeptember 30. Pécs."— Előadás másolata:

1 Mi jellemző a hazai autóiparra és a beszállítók helyzetére napjainkban? MKT. 2011. szeptember 30. Pécs

2 A magyar közúti járműipar főbb adatai: Cégek száma: ~ 360-380 Foglalkoztatottak száma: ~ 100.000 fő Árbevétel:  2900 milliárd Ft. Export hányad: ~ 92% Minőségbiztosítási rendszerrel rendelkezik:  300 cég Fő piac az EU

3 MKT. 2011. szeptember 30. Pécs Beruházása folyamatban AUDI Motor Hungária Kft. Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. General Motors Powertrain- Magyarország Kft. Közelmúltban kiépült jelenleg kihasználatlan beruházás Magyar SUZUKI ZRt. General Motors Powertrain- Magyarország Kft. Magyarországi személyautógyárak

4 MKT. 2011. szeptember 30. Pécs A járműalkatrész-gyártó cégek Magyarországon Külföldi tőke részesedése: 75% (KSH) Belföldi/külföldi/vegyes tulajdon (cégszámra vetítve ) 54 / 25 / 21 % Mikró vállalkozások aránya: 50%-ról 51,4 %-ra nőtt (árbevétel: max. 540 MFt) Kis vállalkozás: 29,5 %-maradt (árbevétel: max. 2.700 MFt ) Közepes nagyságú cégek 12,7 %-ról 11,4%-ra csökkentek (max. 13.500 MFt Nagyvállalatok 7,8 %-ról 7,7 %-ra csökkentek, (itt az árbevétel 13.500 MFt felett van)

5 MKT. 2011. szeptember 30. Pécs Néhány mutató A gyártás alakulása A beszállítók megoszlása A termelékenység alakulása A produktív és improduktív létszám alakulása Technológiai megoszlás

6 MKT. 2011. szeptember 30. Pécs Agyártás növekedése az 1999-es évet bázisul véve

7 MKT. 2011. szeptember 30. Pécs A beszállítók aránya

8 MKT. 2011. szeptember 30. Pécs Termelékenység alakulása 1999-es évet bázisnak tekintve

9 MKT. 2011. szeptember 30. Pécs Az improduktív dolgozók arányának alakulása a 1999-es évet véve bázisul

10 MKT. 2011. szeptember 30. Pécs Technológiai megoszlás

11 MKT. 2011. szeptember 30. Pécs Milyen követelményeknek kell megfelelni a hosszútávú érvényesülés érdekében? I/III  A vevői elvárásoknak megfelelni (auditok)  Az elvárt minőség garantálása  Versenyképes árak és azok folyamatos csökkentése  A jól megválasztott és folyamatosan fejlesztett technológia  Logisztika elvárások  Kommunikációs elvárások  A szükséges de elégséges létszám foglalkoztatása

12 MKT. 2011. szeptember 30. Pécs Milyen követelményeknek kell megfelelni a hosszútávú érvényesülés érdekében? II/III  Korszerű folyamatosan fejlesztett vállalatirányítási rendszerek alkalmazása  Specialitások  A kívánt szintű és gyakoriságú fejlesztési együttműködés  Hosszútávú megbízhatóság  Jól kialakított termék struktúra  Kellő tőkeerő  Fejlesztési lehetőség és készség

13 MKT. 2011. szeptember 30. Pécs Milyen követelményeknek kell megfelelni a hosszútávú érvényesülés érdekében? III/III  A munkaerő képzése, minősége, költsége  100-150 Km-es vonzáskörzet  A piaci igényekhez igazított gyártói együttműködés

14 MKT. 2011. szeptember 30. Pécs A rendszerbeszállítók szerepének alakulása világviszonylatban Bővül a szerepkörük Nő a dominanciájuk A beszállítói kör egyre inkább hozzájuk kötődik A válság hatására: – Racionalizálás – Karcsúsodás

15 MKT. 2011. szeptember 30. Pécs A rendszerbeszállítók szerepének alakulása Magyarországon  Autógyárak, és autógyár beruházások a vonzáskörzetben  csökkentett munkarend lassan megszűnik, létszámbővülés  Idetelepülő gyártások  Magyarország mint gyártóközpont  Beruházások  Folyamatos technológiai fejlesztések  Bővülő gyártó képesség  A gyártott termékek az egyszerűbbtől a bonyolultabb felé haladnak  Tipusbővülés  Termékkör bővülés

16 MKT. 2011. szeptember 30. Pécs Milyen aktuális trendek figyelhetők meg a beszállítói piac területén a nemzetközi és világpiaci trendekkel összevetve I/II Nemzetközi Túl a válságon. Az iparág minden szempontból nőtt A járműipar visszaszerezte pozícióit A rendelésállomány folyamatosan bővül. Távol-Kelet erősödése Kína, India – japán fokozatosan számolja fel a károkat, melyek e természeti csapás következtében keletkeztek. Utóhatásai egyre ritkábban egyre rövidebb ideig tartanak. Tőkekoncentráció Hazai A válság jelei lassan a múltba tűnnek. Jellemzően iparágunk minden szempontból nőtt Megerősödött a járműipar A rendelésállomány folyamatosan bővül. Hazánkban sosem látott mértékben folynak beruházások iparágunkban A japán természeti csapás hatásai változók A tőkekoncentráció még nem jellemző

17 MKT. 2011. szeptember 30. Pécs Részletezve az aktuális trendek Magyarországon A választások után is, a kormányzati szervezetek megítélése szerint, iparágunk továbbra is húzó ágazatnak minősül. A betanított munka részaránya csökken A magyar cégek bekapcsolódnak a fejlesztésekbe A termelékenység nő, átlagosan elérte a 29 millió /Ft /fő–t. Az export 87% volt, ez 2,1% -os növekedést jelentett az elmúlt évhez képest. (2009/2010) A járműipari termelés 80%-a – jellemzően közvetett, esetenként közvetlen módon- első beépítésre került, részaránya tovább nő, pótalkatrész csökken. A járműipari termelés aránya nőtt a cégek termékstruktúrájában A statisztikai átlaglétszám kismértékű, 3,5 %-os növekedést mutatott Nagyon bízunk abban, hogy kormányunk olyan gazdaságpolitikát fog a jövőben folytatni, mely az iparágnak kiszámítható, fenntartható fejlődést tud biztosítani.

18 MKT. 2011. szeptember 30. Pécs Köszönöm megtisztelő figyelmüket Bogdanovits László Ügyvezető főtitkár Magyar Járműalkatrészgyártók Országos Szövetsége www.majosz.hu


Letölteni ppt "Mi jellemző a hazai autóiparra és a beszállítók helyzetére napjainkban? MKT. 2011. szeptember 30. Pécs."

Hasonló előadás


Google Hirdetések