Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaEmil Tóth Megváltozta több, mint 10 éve
1
Magyar-kínai gazdasági kapcsolatok, Magyar Évad Kínában 2007/2008
2
A kétoldalú gazdasági kapcsolatok alakulása A kétoldalú külkereskedelem 2007. évben a magyar-kínai kétoldalú forgalom 56% feletti emelkedés mellett,262 Mrd USD-n zárt. A magyar export: 1,2 milliárd USD /+72,9%/, az import 5,0 milliárd USD /+52,6%/. Az előzetes adatok alapján megállapítható, hogy a magyar export fő tétele (gépipari berendezések) mellett, továbbra is jelentős az elektronikai és hírközlési berendezések és alkatrészek, illetve a számítástechnikai eszközök volumene. A Kínából származó importban a legnagyobb tétel az ICT iparhoz kapcsolódik.
3
A kétoldalú gazdasági kapcsolatok alakulása A kínai cégek eddig 220 millió USD értékű befektetést hoztak létre Magyarországon. A Kínában létrehozott magyar befektetések esetén a befektetők között nagyon sok a – Magyarországon már működő – kínai vállalat, amelyek viszont befektetéseikkel több előnyhöz, támogatáshoz jutnak a Kínában érvényes szabályozások szerint. Az elmúlt évben 21 millió dollár érkezett Magyarországról Kínába. A növekvő gazdaság egyre bővülő energia igényt jelent. Az energetikai iparágak jelentős felvevőpiacot jelentenek a külföldi termékek, illetve technológiák számára (pl. EGI szállításai). A jelenlegi projekt 50 millió euró értékű.
4
A kétoldalú gazdasági kapcsolatok alakulása A kínai cégek többnyire óvatosan haladnak, így első lépésként az összeszerelés egy részének külföldre helyezésére vállalkoznak. Ezt jól példázzák a Magyarországon már bérgyártási kapcsolatokkal rendelkező kínai vállalatok (Hisense, TCL, Skyworth, Xoceco, Lenovo), illetve potenciális bérgyártók (Huawei, ZTE - telekommunikáció). A fentiekhez hasonló befektetéseket /bázisokat/ szándékoznak létrehozni, többek között a következő kínai vállalatok: –BYD Co. Ltd. Shenzhen /IT, elektronikai és mobil telefon alkatrészek gyártása/; –Livan /biológiailag lebomló csomagolóanyag/; –China State Grid /erőművi beruházás/;
5
Néhány érdekes adat…
6
A magyar-kínai áruforgalom megoszlása áru-főcsoportonként (%)
7
Az árucsere tíz legnagyobb tétele 2006-ban a magyar vámstatisztika alapján
9
Lengyelország tíz legnagyobb export tétele a Kínával folytatott kétoldalú forgalomban 2006-ban a kínai vámstatisztika alapján
10
Csehország tíz legnagyobb export tétele a Kínával folytatott kétoldalú forgalomban 2006-ban a kínai vámstatisztika alapján
11
Szlovákia tíz legnagyobb export tétele a Kínával folytatott kétoldalú forgalomban 2006-ban a kínai vámstatisztika alapján
12
Románia tíz legnagyobb export tétele a Kínával folytatott kétoldalú forgalomban 2006-ban a kínai vámstatisztika alapján
13
Arányok 2007-ben értsd: millió USD
14
A Magyar Évad Kínában 2007/2008
15
A Magyar Évad A rendezvénysorozat elsődleges célja, hogy a magyar gazdaságról új képet alakítson ki Kínában, egy modern, fejlett iparú Magyarország képét. Kiemelt szerepet kap továbbá Magyarország vonzóvá tétele a kínai befektetők számára, hazánk uniós hídfő-szerepének hangsúlyozása, a magyar áruk bemutatása, a tudományos- technológiai együttműködés, illetve a bérgyártás és az egyéb (pl. logisztikai, turisztikai) befektetések lehetőségeinek felvonultatása. Ennek megfelelően az évad fő elemét a gazdasági és üzleti programok képeznék, melyet turisztikai, gasztronómiai és kulturális megjelenés színesítene.
16
A Magyar Évad Korábban soha ilyen méretű külföldi bemutatkozás nem volt 8 város, 8 tartomány 6 minisztérium koordinált munkája (KüM, GKM, OKM, ÖTM, KVVM,FVM+ MEH) Külön pénzügyi forrás nélkül Diplomata kihelyezése 1 évre
17
A Magyar Évad Két síkon: 8 város + egyéb programok
18
I. szakasz - Megnyitó Időpont: 2007. szeptember 1- 6 Helyszín: Peking, Sanghaj rendezvények: –befektetési és üzletfejlesztési konferencia –célzott partnerlátogatások –kétoldalú üzletember-találkozók –árubemutató –kulturális bemutatkozás Plusz: –miniszterelnöki út –a gazdasági iroda megnyitója Shanghajban
19
II. szakasz Időpont: 2008. április 5-11. Helyszín: Csengdu (Szecsuán tartomány), Lanzhou (Gansu tartomány), Qingdao (Shandong tartomány) rendezvények: –befektetési és üzletfejlesztési konferencia –kétoldalú üzletember-találkozók –célzott partnerlátogatások –árubemutató –befektetési és üzletfejlesztési konferencia× kétoldalú üzletember- találkozók –célzott partnerlátogatások (Hisense, Hier stb) –turisztikai bemutatkozás
20
Záró szakasz Időpont: 2008.május 27-június 2 Helyszín: Hongkong, Guangzhou (Kanton), Shenzhen (Guangdong tartomány) rendezvények: –befektetési és üzletfejlesztési konferencia –kétoldalú üzletember-találkozók –célzott partnerlátogatások –kulturális megjelenés –turisztikai bemutatkozás Plusz: Medgyessy Péter, Szili Katalin
21
I szakasz: 105 üzletember II szakasz: 54 üzletember III szakasz: 70-80 üzletember Cégenként 1-6 partnertárgyalás
22
Egyéb programok Testvérvárosi konferencia Kulturális fesztiválok (Hong Kong, Shanghai, stb.) Turisztikai bemutatók (Peking, stb.)
23
China Brand Trade Center Kínai Márkás Árúk Központja
24
CBTC MOFCOM projekt, „Go Global”-elv részeként Európában az egyetlen 170 000 m2 1500-2000 kínai nagyvállalat nyit képviseletet, vagy céget Állandó és időszakos kiállítások stb.
25
CBTC A CBTC egy kereskedelmi platform megteremtése a kínai, saját márkanévvel rendelkező vállalatok számára, amelyen keresztül a termékek megjelennek az európai piacon. A projekt lényege, hogy a kínai márkás termékek gyártói Budapest székhellyel érjék el az Európai Unió piacait ill. az EU- ból az érdeklődő üzletemberek koncentráltan találkozhassanak a kínai vállalatok kínálatával.
26
CBTC 2005. december. 5-én emlékeztető került aláírásra a Genertec (Mofcom vállalata) valamint az Asia Center és China Mart cégek között a projektről 2007. szeptember 4.-n végleges szerződés aláírása a miniszterelnöki látogatás alkalmával 2009 tavaszán ünnepélyes nyitás
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.