Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Magánjavak és közjavak a turizmusban
2
Magánjavak A magánjavakat piacon, pénzért lehet megszerezni.
A kínálatot egyéni termelők biztosítják. Magánjavak esetén a fogyasztó pontosan azonosítható. Magánjavak lényegében a hagyományos piaci áruk. (Pl.: szálloda)
3
Közjavak Azok a jószágok, amelyek fogyasztásából nem zárható ki senki, s amelyek egyének általi fogyasztása nem csökkenti a többiek rendelkezésére álló készletet. A közjavak fogyasztásában a kollektív fogyasztás jellemző, azaz egyidejűleg többen is fogyaszthatják ugyanazon szolgáltatást. A fogyasztásból nincs kizárási lehetőség. (Pl:. honvédelem, rendőrség, közoktatás, infrastruktúra: 6-os út)
4
Közjavak csoportosítása
1. Szabad természeti javak 2. Termelt közjavak 3. Vegyes javak
5
1. Szabad természeti javak
Például: víz, levegő, hegy, erdő amelyek korlátlanul és mindenki számára rendelkezésre állnak. Turizmus: Ezek lehetnek természeti vonzerők / attrakciók.
6
2. Termelt közjavak Például: Tábla, út Termelési folyamat eredményei
Turizmus: Lehet a turizmus feltétele, vonzerő is.
7
3. Vegyes javak Nem sorolhatók sem a közjavakhoz, sem a magánjavakhoz.
Bár az egyéni fogyasztás nem csökkenti a rendelkezésre álló készletet, de bizonyos személyek kizárhatók belőle (pl.: kábeltévé-hálózat, autópálya-hálózat)
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.