Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Mit tesz az MNB a hazai lakosság pénzügyi kultúrájának fejlesztéséért? Dr. Simon András, kommunikációs igazgató 2011. Április 7.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Mit tesz az MNB a hazai lakosság pénzügyi kultúrájának fejlesztéséért? Dr. Simon András, kommunikációs igazgató 2011. Április 7."— Előadás másolata:

1 Mit tesz az MNB a hazai lakosság pénzügyi kultúrájának fejlesztéséért? Dr. Simon András, kommunikációs igazgató 2011. Április 7.

2 A jegybank elsődleges célja az árstabilitás elérése és fenntartása. Középiskolai tájékoztató kiadvány 2007 óta valamennyi középiskolába eljut a 11- es diákok számára Közérthető tájékoztatás azokról a pénzügyi termékekről, amelyekkel a 18 éves korosztály kapcsolatba kerül Cél a pénzügyi szemléletformálás 2

3 A jegybank elsődleges célja az árstabilitás elérése és fenntartása. Pénziránytű mini site Közérthető nyelvezetben megismertetni a jegybank tevékenységét, és ezek hatását a napi életünkre (infláció, készpénz- kímélő fizetési módok, bankjegykibocsátás stb.) Legfontosabb háztartási pénzügyi döntések szempontjai és háttere www.penziranytu.mnb.hu 3

4 A jegybank elsődleges célja az árstabilitás elérése és fenntartása. MNB Látogatóközpont 2004 óta évi 40-45 ezer látogató Elsődleges célcsoport: 12- 20 éves diákok és tanáraik Ismeretterjesztés a jegybanki tevékenységhez kötődő témakörökben Élményszerzés, érzelmi kötődés kialakítása és ápolása Jegybank ismertségének növelése 4

5 A jegybank elsődleges célja az árstabilitás elérése és fenntartása. Monetary – közgazdálkodj okosan Ismeretterjesztő-oktató célú középiskolai vetélkedő Országosan kb. 400 csapat részvételével A felkészülés kapcsán ismeretszerzés pénzügyi, gazdasági témákban, a jegybanki tevékenységre fókuszálva Több fordulós verseny komoly nyereményekkel 5

6 A jegybank elsődleges célja az árstabilitás elérése és fenntartása. Ismeretterjesztő kiadványok, média megjelenések Országos terjesztésű tematikus ismeretterjesztő kiadványok Elsősorban fiatal korosztályok részére Segítségnyújtás tényszerű információkkal a pénzügyi szolgáltatásokkal kapcsolatos eligazodásban MNB-GVH-PSZÁF együttműködés keretében 6

7 A jegybank elsődleges célja az árstabilitás elérése és fenntartása. Rendezvények MNB-open door (Nyílt hétvége évente kétszer - épületvezetés, szakmai előadások közérthetően) A Múzeumok éjszakája rendezvénysorozathoz kapcsolódóan Részvétel külső rendezvényeken, fesztiválokon (Gyermeknap, Szigetfesztivál) 7

8 A jegybank elsődleges célja az árstabilitás elérése és fenntartása. Pénziránytű Alapítvány A Magyar Nemzeti Bank kezdeményezésére, más állami hatóságokkal, civil szervezetekkel és piaci szereplőkkel együttműködve jött létre 2008-ban Fő célja: a lakosság pénzügyi tudatosságának és jártasságának fejlesztése Ennek érdekében saját programokat is kidolgoz, és platformot is kíván teremteni az érintetteknek közös gondolkodásra, párbeszédre 8

9 A jegybank elsődleges célja az árstabilitás elérése és fenntartása. Pénziránytű iskolahálózat 2009-ben az oktatási tárcával együttműködve került létrehozásra Jelenleg középiskolák részére, cím elnyerése pályázat útján Azon iskolák elismerésére, melyek intézményesítetten és rendszerszerűen törekszenek a gazdasági és pénzügyi kultúra elterjesztésére Csatlakozás 3 éves időtartamra, elvárás kritériumrendszeren alapuló stratégiai terv teljesítése Jelenleg 77 oktatási intézmény a tagja 9

10 A jegybank elsődleges célja az árstabilitás elérése és fenntartása. Pénzügyi Oktatási Program Az MNB és a BÉT támogatásával került kifejlesztésre 2008-ban Internet alapú komplex oktatási programcsomag Jelenleg az iskolahálózati tagintézmények közül 60 iskolában (130 tanár, kb. 2000 diák bevonásával) A programhoz akkreditált tanártovábbképzési program is kapcsolódik Az alapítvány szakmai és anyagi támogatásával valósul meg 10

11 A jegybank elsődleges célja az árstabilitás elérése és fenntartása. Indulás előtt: Pénzügyi Navigátor Program 15 hónapos, pénzügyi kultúra fókuszú tájékoztató kampány az ország egyik meghatározó médiavállalatával együttműködve Célcsoport: széles lakossági rétegek, de fókuszáltan Indulás: 2011. május A program finanszírozási bázisát az MNB hozzájárulása mellett a hazai pénzügyi szolgáltató szektor széles körű összefogása teremtette meg Az alapítvány elsődleges feladata a hiteles, minőségbiztosított szakmai háttéranyagok összeállítása 11

12 12 Köszönöm a figyelmet! Kapcsolat: penzugyikultura@mnb.hupenzugyikultura@mnb.hu


Letölteni ppt "Mit tesz az MNB a hazai lakosság pénzügyi kultúrájának fejlesztéséért? Dr. Simon András, kommunikációs igazgató 2011. Április 7."

Hasonló előadás


Google Hirdetések