Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaZoltán Borbély Megváltozta több, mint 10 éve
1
Dr. Várhegyi Éva „A pénzügyi kultúra fejlesztése terén legaktívabb bank” cím odaítélésének szempontrendszere
2
Mintacím szerkesztése A díj háttere – Pénziránytű Alapítvány Miért jó a bankoknak, ha részt vesznek a versengésben? A díj részletei o A zsűri összetétele o Odaítélésének menete o A szempontrendszer o Egyéb kiegészítések Kérdések, válaszok Miről lesz szó?
3
Mintacím szerkesztése A Magyar Nemzeti Bank kezdeményezésére, más állami hatóságokkal, civil szervezetekkel és piaci szereplőkkel együttműködve jött létre a Pénziránytű Alapítvány Fő célja: a lakosság pénzügyi tudatosságának és jártasságának fejlesztése Ennek érdekében saját programokat is kidolgoz, és platformot is kíván teremteni az érintetteknek közös gondolkodásra, párbeszédre Az új díj elnevezése: „A pénzügyi kultúra fejlesztése terén legaktívabb bank” A díj létrehozásával a Pénziránytű Alapítvány és a MasterCard közösen hívja fel a piaci szereplők figyelmét a téma fontosságára Remélhető, hogy a díj kapcsán beinduló kezdeményezéseken keresztül nő a lakosság pénzügyi tudatossága A díj háttere – Pénziránytű Alapítvány
4
Mintacím szerkesztése A már létező – hazai és külföldi – kezdeményezések jó például szolgálhatnak új programok beindításához A díj komoly reputációs hozadékkal bírhat az azt elnyerő banknak, ezt felhasználhatja lakossági kommunikációjában, így közvetlenül a lakosság szemében alakíthat ki pozitív képet magáról Az érintettekkel való közvetlenebb párbeszéd segít a piaci igények jobb felmérésében, a fogyasztók gondolkodásának megismerésében A díj ráirányíthatja az ügyfelek figyelmét a pénzügyi tájékoztatás/ tájékozódás fontosságára, így hosszabb távon hozzájárulhat a pénzügyi tudatosság növekedéséhez Miért jó a bankoknak, ha részt vesznek a versengésben?
5
Mintacím szerkesztése A díj odaítéléséről független, szakmai zsűri dönt A zsűritagok felkérésénél a fő szempont az volt, hogy személyükben hitelesek legyenek, és különböző szemszögekből ítéljék meg a pályázók alkalmasságát A zsűri tagjai: o dr. Várhegyi Éva, a Pénziránytű Alapítvány kuratóriumának elnöke, a Pénzügykutató Zrt. tudományos tanácsadója o dr. Dietz Gusztávné, az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület elnöke o Papp Emília, a HVG újságírója o Szép Péter, a Scale Consulting alapító partnere o Muraközy Balázs, az MTA Közgazdaságtudományi Intézet tudományos munkatársa A zsűri összetétele
6
Mintacím szerkesztése A bankoknak pályázatot kell készíteniük A pályázatot on-line kérdőív formájában kell benyújtani, kötött formában A pályázatokat a zsűri értékeli az előre meghatározott szempontrendszer alapján A leadás határideje a többi kategória leadásával együtt lesz, 2010. őszén Egyetlen díj kerül kiosztásra, nincsenek helyezések A díj szakmai elismerést jelent, pénzügyi juttatással nem jár A díj átadására a „MasterCard – Év bankja” rendezvényen kerül sor A cím „vándordíj” jellegű, egy évre szól, a következő évben újra pályázható A díj odaítélésének menete
7
Mintacím szerkesztése 1. Stratégiai szempontok Van-e a banknak stratégiai terve a pénzügyi tudatosság fejlesztésére? A bankcsoport támogatja-e az ilyen jellegű kezdeményezéseket, vannak-e iránymutatások, amelyeket be kell tartani? Van-e olyan program, amelyet külföldi jó gyakorlatból vett át? Elkülönítettek-e a célra külön összeget? A lakossági kommunikációjában tesz-e valamit (önként) a pénzügyi tudatosság fejlesztéséért? Kezdeményezett-e erre irányuló programot más szolgáltatókkal közösen? Szempontrendszer 1/5.
8
Mintacím szerkesztése 2. Széles lakossági rétegeket célzó kezdeményezések A banknál létező konkrét kezdeményezések, példák: Banki tájékoztató kiadványok (összeállítása, terjesztése, feldolgozott témák) Banktól független kiadványok, anyagok készítése Oktatási célú internetes felület Banki alkalmazottak képzése az ügyfelek tájékoztatásáról Banki alkalmazottak által, házon kívül tartott ismeretterjesztés Olyan kezdeményezések, amelyek különböző korosztályoknak, vagy társadalmi rétegeknek szólnak Szempontrendszer 2/5.
9
Mintacím szerkesztése 3. Pénzügyi oktatás támogatása Pénzügyi ismeretek terjesztésének oktatási rendszeren belüli segítése, például: oktatási programok finanszírozása tanártovábbképzés, tananyagfejlesztés támogatása tanulmányi verseny meghirdetése iskolai csoportok fogadása bankfiókokban Szempontrendszer 3/5.
10
Mintacím szerkesztése 4. A bank internetes honlapja mennyire járul hozzá a pénzügyi műveltség növeléséhez? A terméktájékoztatás mennyire közérthető, mennyire objektív, „reklámmentes”? Vannak-e a választást segítő kalkulátorok? Mennyire interaktív a honlap? Például van-e családi költségvetés készítését segítő program? Megtalálható-e a honlapon az objektív tájékozódást segítő egyéb oldalak ajánlása, vagy összehasonlító programokra való hivatkozás? Szempontrendszer 4/5.
11
Mintacím szerkesztése 5. Kutatás Végzett-e (végeztetett-e) a bank kutatást a lakosság pénzügyi jártasságáról? Készült-e vizsgálat a fejlesztési lehetőségekről? Publikálta-e az eredményeket? 6. Kooperáció Csatlakozott-e a bank mások által indított kezdeményezésekhez? Együttműködik-e helyi szervezetekkel: önkormányzatokkal, civil szervezetekkel, vállalkozókkal valamilyen módon a pénzügyi tudatosság, jártasság terjesztésében? Szempontrendszer 5/5.
12
Mintacím szerkesztése Egyéb benyújtható kiegészítések, mellékletek A témában elkészült kiadványok Kutatási anyagok, elégedettségi felmérések összefoglalói A pénzügyi kultúra terjesztésének céljából készítette kreatív anyagok (bank specifikus, banktól független egyaránt) Kizáró ok Amennyiben a pályázó a szempontrendszerben említett bármelyik tevékenységet hatósági (pl. GVH) rendelkezés, vagy egyéb külső kötelezettség miatt végzi, az a pályázatban nem vehető figyelembe. A pályázathoz csatolható egyéb kiegészítések, kizáró ok
13
Mintacím szerkesztése Köszönöm a figyelmet! Kérdések, válaszok
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.