Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Értékesítéspolitika Tevékenység Szervezet Kereskedelem:

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Értékesítéspolitika Tevékenység Szervezet Kereskedelem:"— Előadás másolata:

1 Értékesítéspolitika Tevékenység Szervezet Kereskedelem:
melynek során a termékek eljutnak előállítójuktól a felhasználóhoz Szervezet azok a vállalatok alkotják, amelyek fő tevékenysége az áruforgalom lebonyolítása

2 Kereskedelem 1. Belkereskedelem
Feladata a belföldön megtermelt, illetve külföldről beszerzett áruk eljuttatása fogyasztóhoz. 2. Külkereskedelem Feladata a különböző országok közötti üzletkötések lebonyolítása.

3 Kereskedelem A kereskedelem feladatai:
termelés és fogyasztás eltérő helyének áthidalása termelés és fogyasztás időbeli eltérésének áthidalása eltérő termelői és fogyasztói választék összehangolása javító karbantartó szolgáltatások a forgalmazott áruk minőségének védelme fogyasztó befolyásolása

4 Értékesítési csatorna
Azon döntések összessége, amelyek lehetővé teszik, hogy a termékek a termelőtől a fogyasztóig eljussanak, valamint biztosítják és meghatározzák ennek útjait és módszereit.

5 Az értékesítési csatorna
Szereplői Termelők Viszonteladók Áruközvetítők Végső fogyasztók Reklámügynökségek Bankok és egyéb pénzintézetek

6 Az értékesítési csatorna
Funkciói Logisztikai funkció Termék összeszerelése Csomagolás Raktározás Készletezés Választék kialakítása Szállítás

7 Az értékesítési csatorna
Funkciói 2. Tranzakciós funkció Adásvétel Eladók személyes közreműködése Kockázati tényezők: tulajdonjog átruházása

8 Az értékesítési csatorna
Funkciói 3. Értékesítést elősegítő funkció Pénzügyi folyamatok (fizetési mód, fizetési határidő) Információáramlás Eladás utáni szolgáltatások (javítás , karbantartás)

9 Az értékesítési csatorna
Tervezésének lépései Az értékesítési út hosszának meghatározása. Az értékesítési út szélességének meghatározása. A kereskedők típusának meghatározása. A vállalatok közötti kooperáció mértékének, formájának meghatározása. A marketingstratégia meghatározása.

10 Az értékesítési csatorna
Hosszának meghatározása Értékesítési út hossza Az értékesítés során hány szinten keresztül jut el a termék a termelőtől a fogyasztóig. Az értékesítési út szereplői Termelők Nagykereskedők Kiskereskedők Fogyasztók

11 Értékesítési utak Klasszikus út Termelő Nagykereskedő Kiskereskedő
Termék útja Információ útja Nagykereskedő Kiskereskedő Fogyasztó

12 Értékesítési utak Tranzit út Termelő Nagykereskedő Kiskereskedő
Fogyasztó

13 Értékesítési utak Művi út Termelő Kiskereskedő Fogyasztó

14 Értékesítési utak Demigrosz út Termelő Nagykereskedő Kiskereskedő
Fogyasztó

15 Értékesítési utak Közvetlen út Termelő Fogyasztó

16 Az értékesítési csatorna szélessége
Azt jelenti, hogy egy-egy szinten hány közvetítőt kapcsolnak be az értékesítési folyamatba. Intenzív élelmiszerek Szelektív Tartós fogyasztási cikkek Exkluzív régiség

17 Értékesítési módok A kiválasztás szempontjai Termék jellege
Várható költségek Elérhető vevőkör Szokások, divat Emberi, technikai lehetőségek Forgalmi jellemzők

18 Értékesítési módok Hagyományos értékesítés Előnye Hátránya
A kereskedő a vevő igényeit jól ismeri. Jó értelembe vett befolyásolásra ad lehetőséget. Lehetőség új cikkek ajánlására. Az eladó piackutatást végezhet a bolt számára. Hátránya Lassú Személyes kapcsolatok konfliktusokhoz vezethetnek. A berendezés sok helyet foglal el. A vevő csak az áruk egy részét látja.

19 Értékesítési módok Önkiválasztó értékesítés Előnye
Az eladótér és a vevőtér közös Előnye - A vevő zavartalanul mérlegelhet. Szükség esetén segítséget kaphat. Hátránya A kirakott áru egy része tönkre mehet. Munka- és időigényes a tanácsadást igénylő termékeknél.

20 Értékesítési mód Minta utáni értékesítés Előnye
Kis alapterületű boltok. Raktár kevésbé forgalmas. Hátránya Az áru minőségének állandónak kell lennie.

21 Értékesítési mód Önkiszolgáló értékesítés Előnye Hátránya
Megnövekszik a válogatási, választási lehetőség. Csökken a vásárlásra fordított idő. Csökken az eladók leterheltsége. Nő a bolt áteresztő képessége. Hátránya A vevő magára van utalva. Személytelenebb Lopások száma nagyobb.

22 Értékesítési mód Előnye Hátránya Csomagküldő értékesítés
Nincs területi határ Költségtakarékos Kényelmes Hátránya Nem lehet az árakat könnyen megváltoztatni Folyamatos árukészlet kell

23 Értékesítési mód Automata értékesítés Előnye Hátránya
A nap bármely szakában lehet vásárolni. Nem igényel eladószemélyzetet. Gyors, kényelmes vásárlás. Személyesen nem szívesen vásárolt áruk is. Hátránya Meghibásodás Utántöltés Rongálás

24 Értékesítési mód Mozgó árusítási mód Előnye Hátránya Rugalmas
Kényelmes vásárlás Alacsony költség Személyes eladás Hátránya Kiszámíthatatlan Ellenőrizhetetlen áruk is

25 Nagykereskedelem Feladatai Vásárlás és választék alakítása.
Elosztás és reklámozás Termelői választék kiskereskedői választékká alakítása. Raktározás Szállítási határidő betartása. Finanszírozás Kockázatvállalás Piaci információk gyűjtése. Menedzsmentszolgáltatások

26 Nagykereskedelem Típusai Polcfeltöltő rack jobber Fizesd és vidd C+C
Tranzitáló drop shipper Ügynökök Brókerek Bizományos kereskedők Export- és importügynökségek Merchandiser

27 Kiskereskedelem Típusai Kis élelmiszer boltok
Szaküzletek Horgászok boltja Diszkontok Profi Szupermarketek m Tesco Hipermarketek m felett Cora Üzletláncok CBA Áruházak Praktiker Bemutatótermek autószalon Bevásárlóközpontok Duna Pláza Outlet centerek PremierOutlet Center Stripmallok hipermarketek köré

28 Kiskereskedelem Bolt nélküli kiskereskedők Közvetlen értékesítés
MLM Mobil kereskedők Direkt marketing Csomagküldő Elektronikus kereskedelem e-commerce, on-line marketing DM Telemarketing TV shopok Automata értékesítés

29 Vertikális marketingrendszer
Összehangolt marketingtevékenység érvényesülése az értékesítési csatorna teljes hosszában. Korporatív VMR Termelés és értékesítés egy tulajdonos kezében. Szerződéses VMR Termelő és kereskedő önálló – szerződés- franchise Irányított VMR Együttműködés a piaci pozíció alapján.

30 Marketingstratégiák Pull húzó Push toló Gravity

31 Franchise A rendszergazda franchise-díj ellenében a piacon már bevezetett komplex rendszerét márkanévhasználattal meghatározott időre átadja.

32 Franchise szolgáltatások és kötelezettségek
Átadó Termék, cég, márkajel átadása Rendszerismeret átadása Rendszerimage használati jogának átadása Segítség az üzlet kialakításában Hírdetés, akciók, választék Folyamatos tanácsadás Átvevő folyamatos képzése Tapasztalatátadás Áruk szállítása A rendszer versenyképességének folyamatos fenntartása Területi védettség biztosítása

33 Franchise szolgáltatások és kötelezettségek
Átvevő A vállalkozás előirt szempontok szerinti vezetése Az átadó márkáinak és jeleinek alkalmazása A rendszer alkalmazása Az üzleti titok megőrzése Rendszeres adat- és eredményközlés Kizárólagos beszerzés az átadótól Átadó utasítási jogának elismerése Rendszerszabvány betartása Átadó szolgáltatásainak igénybevétele Franchise-díjak fizetése


Letölteni ppt "Értékesítéspolitika Tevékenység Szervezet Kereskedelem:"

Hasonló előadás


Google Hirdetések