Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaMagda Biróné Megváltozta több, mint 10 éve
1
Értékesítéspolitika Tevékenység Szervezet Kereskedelem:
melynek során a termékek eljutnak előállítójuktól a felhasználóhoz Szervezet azok a vállalatok alkotják, amelyek fő tevékenysége az áruforgalom lebonyolítása
2
Kereskedelem 1. Belkereskedelem
Feladata a belföldön megtermelt, illetve külföldről beszerzett áruk eljuttatása fogyasztóhoz. 2. Külkereskedelem Feladata a különböző országok közötti üzletkötések lebonyolítása.
3
Kereskedelem A kereskedelem feladatai:
termelés és fogyasztás eltérő helyének áthidalása termelés és fogyasztás időbeli eltérésének áthidalása eltérő termelői és fogyasztói választék összehangolása javító karbantartó szolgáltatások a forgalmazott áruk minőségének védelme fogyasztó befolyásolása
4
Értékesítési csatorna
Azon döntések összessége, amelyek lehetővé teszik, hogy a termékek a termelőtől a fogyasztóig eljussanak, valamint biztosítják és meghatározzák ennek útjait és módszereit.
5
Az értékesítési csatorna
Szereplői Termelők Viszonteladók Áruközvetítők Végső fogyasztók Reklámügynökségek Bankok és egyéb pénzintézetek
6
Az értékesítési csatorna
Funkciói Logisztikai funkció Termék összeszerelése Csomagolás Raktározás Készletezés Választék kialakítása Szállítás
7
Az értékesítési csatorna
Funkciói 2. Tranzakciós funkció Adásvétel Eladók személyes közreműködése Kockázati tényezők: tulajdonjog átruházása
8
Az értékesítési csatorna
Funkciói 3. Értékesítést elősegítő funkció Pénzügyi folyamatok (fizetési mód, fizetési határidő) Információáramlás Eladás utáni szolgáltatások (javítás , karbantartás)
9
Az értékesítési csatorna
Tervezésének lépései Az értékesítési út hosszának meghatározása. Az értékesítési út szélességének meghatározása. A kereskedők típusának meghatározása. A vállalatok közötti kooperáció mértékének, formájának meghatározása. A marketingstratégia meghatározása.
10
Az értékesítési csatorna
Hosszának meghatározása Értékesítési út hossza Az értékesítés során hány szinten keresztül jut el a termék a termelőtől a fogyasztóig. Az értékesítési út szereplői Termelők Nagykereskedők Kiskereskedők Fogyasztók
11
Értékesítési utak Klasszikus út Termelő Nagykereskedő Kiskereskedő
Termék útja Információ útja Nagykereskedő Kiskereskedő Fogyasztó
12
Értékesítési utak Tranzit út Termelő Nagykereskedő Kiskereskedő
Fogyasztó
13
Értékesítési utak Művi út Termelő Kiskereskedő Fogyasztó
14
Értékesítési utak Demigrosz út Termelő Nagykereskedő Kiskereskedő
Fogyasztó
15
Értékesítési utak Közvetlen út Termelő Fogyasztó
16
Az értékesítési csatorna szélessége
Azt jelenti, hogy egy-egy szinten hány közvetítőt kapcsolnak be az értékesítési folyamatba. Intenzív élelmiszerek Szelektív Tartós fogyasztási cikkek Exkluzív régiség
17
Értékesítési módok A kiválasztás szempontjai Termék jellege
Várható költségek Elérhető vevőkör Szokások, divat Emberi, technikai lehetőségek Forgalmi jellemzők
18
Értékesítési módok Hagyományos értékesítés Előnye Hátránya
A kereskedő a vevő igényeit jól ismeri. Jó értelembe vett befolyásolásra ad lehetőséget. Lehetőség új cikkek ajánlására. Az eladó piackutatást végezhet a bolt számára. Hátránya Lassú Személyes kapcsolatok konfliktusokhoz vezethetnek. A berendezés sok helyet foglal el. A vevő csak az áruk egy részét látja.
19
Értékesítési módok Önkiválasztó értékesítés Előnye
Az eladótér és a vevőtér közös Előnye - A vevő zavartalanul mérlegelhet. Szükség esetén segítséget kaphat. Hátránya A kirakott áru egy része tönkre mehet. Munka- és időigényes a tanácsadást igénylő termékeknél.
20
Értékesítési mód Minta utáni értékesítés Előnye
Kis alapterületű boltok. Raktár kevésbé forgalmas. Hátránya Az áru minőségének állandónak kell lennie.
21
Értékesítési mód Önkiszolgáló értékesítés Előnye Hátránya
Megnövekszik a válogatási, választási lehetőség. Csökken a vásárlásra fordított idő. Csökken az eladók leterheltsége. Nő a bolt áteresztő képessége. Hátránya A vevő magára van utalva. Személytelenebb Lopások száma nagyobb.
22
Értékesítési mód Előnye Hátránya Csomagküldő értékesítés
Nincs területi határ Költségtakarékos Kényelmes Hátránya Nem lehet az árakat könnyen megváltoztatni Folyamatos árukészlet kell
23
Értékesítési mód Automata értékesítés Előnye Hátránya
A nap bármely szakában lehet vásárolni. Nem igényel eladószemélyzetet. Gyors, kényelmes vásárlás. Személyesen nem szívesen vásárolt áruk is. Hátránya Meghibásodás Utántöltés Rongálás
24
Értékesítési mód Mozgó árusítási mód Előnye Hátránya Rugalmas
Kényelmes vásárlás Alacsony költség Személyes eladás Hátránya Kiszámíthatatlan Ellenőrizhetetlen áruk is
25
Nagykereskedelem Feladatai Vásárlás és választék alakítása.
Elosztás és reklámozás Termelői választék kiskereskedői választékká alakítása. Raktározás Szállítási határidő betartása. Finanszírozás Kockázatvállalás Piaci információk gyűjtése. Menedzsmentszolgáltatások
26
Nagykereskedelem Típusai Polcfeltöltő rack jobber Fizesd és vidd C+C
Tranzitáló drop shipper Ügynökök Brókerek Bizományos kereskedők Export- és importügynökségek Merchandiser
27
Kiskereskedelem Típusai Kis élelmiszer boltok
Szaküzletek Horgászok boltja Diszkontok Profi Szupermarketek m Tesco Hipermarketek m felett Cora Üzletláncok CBA Áruházak Praktiker Bemutatótermek autószalon Bevásárlóközpontok Duna Pláza Outlet centerek PremierOutlet Center Stripmallok hipermarketek köré
28
Kiskereskedelem Bolt nélküli kiskereskedők Közvetlen értékesítés
MLM Mobil kereskedők Direkt marketing Csomagküldő Elektronikus kereskedelem e-commerce, on-line marketing DM Telemarketing TV shopok Automata értékesítés
29
Vertikális marketingrendszer
Összehangolt marketingtevékenység érvényesülése az értékesítési csatorna teljes hosszában. Korporatív VMR Termelés és értékesítés egy tulajdonos kezében. Szerződéses VMR Termelő és kereskedő önálló – szerződés- franchise Irányított VMR Együttműködés a piaci pozíció alapján.
30
Marketingstratégiák Pull húzó Push toló Gravity
31
Franchise A rendszergazda franchise-díj ellenében a piacon már bevezetett komplex rendszerét márkanévhasználattal meghatározott időre átadja.
32
Franchise szolgáltatások és kötelezettségek
Átadó Termék, cég, márkajel átadása Rendszerismeret átadása Rendszerimage használati jogának átadása Segítség az üzlet kialakításában Hírdetés, akciók, választék Folyamatos tanácsadás Átvevő folyamatos képzése Tapasztalatátadás Áruk szállítása A rendszer versenyképességének folyamatos fenntartása Területi védettség biztosítása
33
Franchise szolgáltatások és kötelezettségek
Átvevő A vállalkozás előirt szempontok szerinti vezetése Az átadó márkáinak és jeleinek alkalmazása A rendszer alkalmazása Az üzleti titok megőrzése Rendszeres adat- és eredményközlés Kizárólagos beszerzés az átadótól Átadó utasítási jogának elismerése Rendszerszabvány betartása Átadó szolgáltatásainak igénybevétele Franchise-díjak fizetése
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.