Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

tevékenység a könyvtárban

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "tevékenység a könyvtárban"— Előadás másolata:

1 tevékenység a könyvtárban
Public relations tevékenység a könyvtárban Pr a könyvtárban BLK

2 A pr „szomszédai” Pr a könyvtárban BLK

3 Fogalmak, meghatározások
Public relations = közönség kapcsolatok, propaganda, kapcsolatszervezés, reklám ? Kulcsfogalmai: hírnév, megértés, bizalom, megkülönböztetés, befolyásolás, együttműködési készség Meghatározása:menedzseri funkció, célja az egyének, szervezetek és környezetük közötti - kölcsönös előnyökön alapuló – kommunikációs kapcsolatok kialakítsa. Pr a könyvtárban BLK

4 A pr feladata A szervezet és a környezete közötti kommunikációs kapcsolatok tervezése, létrehozása, kivitelezése, értékelése és folyamatos karbantartása. Pr a könyvtárban BLK

5 Imázs (ki)alakítása Valóság Önimázs Arculat (Arculati kézikönyv)
(Corporate Identity CI – pecsétnyomó) Imázs (képmás – lenyomat) Arculat = Kép x (Komm Tettek Fizikai megj) x (Struktúra + Kultúra) Pr a könyvtárban BLK

6 ☺ A public relations tevékenység lényege a
a pozitív imázs kialakítása. Pr a könyvtárban BLK

7 Pr szakterületei (Szeles Péter nyomán)
Pr a könyvtárban BLK

8 Nonprofit public relations
Hasznosság, a nélkülözhetetlenség benyomásának keltése Fontos kapcsolat a fenntartóval – néha túlzó ?! Pr és a reklám keveredik Pr a könyvtárban BLK

9 Reklám Public relations Tevékenysége piacot épít
társadalmi környezetet épít és tart meg Célja gazdasági érdekből fogyasztói igényeket elégít ki ismertség, bizalom és együttműködés megteremtése Célcsoport fogyasztó a szervezet minden célcsoportja Hatás piacorientálttá tesz közvélemény -orientálttá tesz Iránya egyoldadú fontos a visszacsatolás Pr a könyvtárban BLK

10 Public relations funkciói
Információs funkció – információk a megértő magatartás elérésére Image-alakító funkció – egy kép felépítése, megváltoztatása Vezetési funkció – közvélemény befolyásolása Kommunikációs funkció – kapcsolatok létrehozása Egzisztencia-megtartási funkció – a ráutaltság bemutatása Pr a könyvtárban BLK

11 Belső public relations (Internal)
A szervezet és az alkalmazottak közötti kölcsönös előnyökön nyugvó kommunikációs kapcsolat, melyen keresztül az alkalmazottak összehangoltan cselekedve azonosulnak a szervezet céljaival. A munkatársakat szegmensekre osztják (régi-új; magasan – alacsonyan képzett, fizikai-szellemi stb) Pr a könyvtárban BLK

12 Belső pr célja A munkavállalók informálása Motiválás
Elkötelezettség fokozása Fluktuáció csökkentése Szervezeti hatékonyság növelése Vezetési feladatok, a döntések támogatottságának növelése Együttműködés segítése A belső és a külső pr összehangolása Pr a könyvtárban BLK

13 Belső pr eszközei Kommunikációs csatornák létrehozása: intranet, , hírlevél, faliújság,VIR Vezetői tájékoztatók Munka megbeszélések Belső továbbképzések, előadás Belső nyílt nap Bemutató újonnan érkezőknek, kézikönyv Szervezeti szabadidős tevékenységek Évfordulók, névnapok ünneplése Kitüntetések, anyagi és erkölcsi juttatások Pr a könyvtárban BLK

14 Külső public relations (external)
Kapcsolat a környezettel Célcsoportok: Felhasználók – szegmensekre osztva Fenntartó Társintézmények: Könyvtárak, művelődési központok, múzeum Oktatási intézmények Szakmai szervezetek Helyi vállalatok, gyárak Tömegtájékoztatás, média Pr a könyvtárban BLK

15 Pr tevékenység eszközei 1.
Korszerű informatikai eszközök (internet, intranet, ,honlap,cd-rom, stb) Pr filmek (belső, oktató, image-filmek) News release (sajtó közlemény) Rendezvények, programok – „Összefogás a könyvtárakért”, megbocsátás hete, könyv vagy polc örökbefogadás, Szakmai konferenciák Nyomtatványok Pr a könyvtárban BLK

16 Pr tevékenység eszközei 2.
Sajtótalálkozók, sajtótájékoztató Sajtómonitoring/figyelés Road-show Prezentáció Televízios és rádiós produkció Szponzorálás Mecenatúra Pr a könyvtárban BLK

17 Szponzorálás Szponzorálás: pénz vagy más formájú befektetés, melynek célja az üzletileg kihasználható potenciál. Kétoldalú üzleti kapcsolat előnyökkel és elvárásokkal. Más kommunikációs csatornák. A könyvtár általában, mint alany Pr a könyvtárban BLK

18 Mecenatúra A szervezet a támogatott fél számára átadott forrásokért nem kap/kér ellentételezést. Nincsenek milliók, de van: helyiségek, munkatársak ideje, berendezések. Pr a könyvtárban BLK

19 Szponzorálás és mecenatúra célja és eszközei
Szolgáltatás és termékimázs építése Forgalom növelése Referencia lehetőség Média megjelenés Sajtófigyelés a helyi önkormányzatnak, szemét ill. parlagfű szedés, internet használat iskolai vetélkedő győztesének, terem ill. infrastruktúra a helyi egyesületek programjaihoz, számítógép tanfolyamokhoz Gyerekek szponzorálása ill. mecénási feladatok Pr a könyvtárban BLK

20 Ajánlott irodalom Szeles Péter:Public relations tevékenység a gyakorlatban. Bp.:Geomédia Szakkönyvek, 1999. Pelejtei Tibor: Public relations 2.kiad, Bp.:Informatikai és Könyvtári Szövetség, 1998. Mikulás Gábor: Az információs és könyvtári szolgáltatás pr-je.In: Könyvtárosok kézikönyve 4.Bp.:Osiris, fejezet p Mónus Ágnes:Public realtions:A bizalomépítés művészete. Bp.:Edge 2000.Kft, 2003. Al és Laura Ries: A pr tündöklése , a reklám bukása. Bp.:Geomédia, 2005. Pr a könyvtárban BLK


Letölteni ppt "tevékenység a könyvtárban"

Hasonló előadás


Google Hirdetések