Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaBenjámin Fülöp Megváltozta több, mint 10 éve
1
Szücs Erika Kiersten Debreceni Egyetem Kommunikáció- és Médiatudomány MA 2011.
2
Marketing- és reklámkommunikációs perspektíva › Sony brand értéke, › asszociációs bázisa › fogyasztói attitűdök › márkatranszfer A Sony brand értékének megingása › Rootkit – ügy (esettanulmány) Médiaesztétikai és reklámszemiotikai szempontok › színek, formák, terek egymásra hatása – a köztér mint látványosság › Technológiai léptékváltás reprezentálása a spotokban
3
BRAVIA – Best Resolution Audio Visual Integrated Architecture rendkívüli termékelőnyök általi differenciálás rendkívüli termékelőnyök általi differenciálásSONY emocionális kötődés Erős és vonzó megjelenés – szórakoztató elektronika és dizájn Hiteles márkaimázs Másolásvédelmi botrány – szájmarketing
4
Termékígéret digitális kontextusban Minőségi és mennyiségi változás a pixelekből építkező látvány tekintetében Full HD 1920x1080 HD 1280x720
5
FelbontásKéppontszám Képarány és pixel oldalarány Felhasználás 1280×720921,616:9 720p-HDTV szabványos formátum 960×10801,036,800 16:9 (nem négyzet alakú pixelek) 1080p 1440×10801,555,20016:91080i 1280×10801,382,400 1080p 1920×10802,073,60016:9 1080i/p-HDTV szabványos formátum 3840×21608,294,40016:9 2160p 4k Digitális mozifilm formátum (4096×2160) Az emberi szem számára ideális képarány – 16:9
6
Colour like no other Bouncy balls (2005) San Francisco Fallon London Paint (2006) Glasgow– Fallon London Play doh (2007) New York– Fallon London Pyramid (2007) Egyiptom– Y R Domino city (2008) India– Bates141
7
Európa, Ázsia és USA - Reklámkerülés ( régiónk: 60-70%) - Nem hatékonyak push up reklámok Forrás: http://www.panmedia.hu/adavioder.php
8
A reklámszemiózis folyamata › Színek – mint termékígéret – újrakontextualizálása › Nem univerzális jelentéseikkel operál – új jelentéstartalommal ruházza fel őket › Live color creation technológia RGB színek 16 millió színárnyalat
9
Termékígérettechnológiai változás Termékígéret - technológiai változás › Pixelekhez hasonló vagy arra apelláló formák – Pl. Bouncy balls, Domino City, Play Doh
12
Alapszínek keveredéséből a formákon áthaladva jön létre az új képkonstrukció Play Doh – New York (2007)
13
Nyugalmi állapotú totálképből indul Bouncy balls – San Francisco, Paint – Glasgow, Play Doh – New York Pyramid – Egyiptom Domino City – India (Agra) Domino City – India (Agra)
14
A szpotokban: › Vagy beszíneződnek a felületek (Paint)
16
Vagy felismerhető további formákba rendeződnek át (Play Doh) Vagy felismerhető további formákba rendeződnek át (Play Doh)
17
vagy színek és formák véletlenszerű keveredéseihez jutunk (Domino City, Balls)
18
Hangsúlyozódik a technikai megalkotottság Narratíva végpontja – széles vásznú kép Termék megjelenése
19
Sztereotip életterek San Francisco lejtős utcái, New York-i sárga taxi, az egyiptomi spotban a Kheprén piramis, az indiai spotban a Taj Mahal
20
A színekkel behatol az élet színtereibe nagyvárosi lakótelepi keleti élethelyzetek
21
Kiüresített terek – nincs emberi kommunikáció Világvárosok tereinek, köztereinek hipermédiává alakítása Látványosság alkotás
22
San Francisco üres terei – mindennapi élet színhelyei
23
privát (konyha), félprivát (lépcsőház) és publikus (játszótér) terek ötvöződése jellemző
25
Online felületek tematizálása › Prosumer – befogadó= tartalom- előállító › YouTube, FlickR › 3 blogoló részvétele a forgatáson – Cybershot › Referenciacsoportok megszólítása Témához illő, moderált kommunikáció a fórumokon Tonic, Del.iso.us – sajtóközlemények aktivitása › www.bravia-advert.com - 1,6 millió felhasználó www.bravia-advert.com Forrás: www.flickr.com – a kép 2006.július 22-én készült, a Paint kampány televíziós premiere Európában 2006.október 31. www.flickr.com
26
Feltűnően esztétizált, művészi reklámfilmek A potenciális célközönség észlelési folyamatainak átstrukturálása Rendhagyó színszimbolika – termékígéret fogyasztók hagyományos televíziózási és észlelési szokásainak változásai › 3D mozifilmek › HD és Full HD tartalmak Internet TV – Television redefined
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.