Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Készítette: Csató Csilla (DVI3UH)

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Készítette: Csató Csilla (DVI3UH)"— Előadás másolata:

1 Készítette: Csató Csilla (DVI3UH)
KÖNYV BEMUTATÓ ELEMZÉS: R. S. Kaplan, D. P. Norton: A STRATÉGIA- KÖZPONTÚ SZERVEZET Készítette: Csató Csilla (DVI3UH)

2 ? (megoldás keresés) ? KIINDULÁSI PROBLÉMA:
Hogyan lesznek sikeresek a Balanced Scorecard vállalatok az új üzleti környezetben? ? (megoldás keresés) ?

3 Változások: kerettervek Balanced Scorecard Balanced Scorecard
továbbfejlesztése ’70-es évek Centralizált irányítás ’90-es évek 2000-től új vezetési rendszer piaci újrapozicionálás erőteljes pénzügyi megközelítés mérési probléma megoldása teljesítmény célok kialakítása visszacsatolása stratégia megvalósítása, menedzselése tudás alapú stratégia merev szemlélet Stratégia mérése, leírása összpontosítás összehangolás

4 Balanced Scorecard továbbfejlesztése
= Balanced Scorecard, mint egy recept Stratégiaközpontú szervezet kialakítása Stratégiaközpontú szervezet kialakításának 5 alapelve: Stratégiát az operatív működés elvére kell lefordítani Stratégiát a szervezethez kel alakítani Stratégiát tegyük mindennapi feladattá Stratégia alkotás folyamatos tevékenység legyen A változást a felső vezetők kezdeményezzék

5 1. Stratégiát az operatív működés elvére kell lefordítani
Kiindulási pont: A vállalat Balanced Scorecardjának elkészítése (hisz a stratégia nem megvalósítható, ha nem tudjuk leírni, és jellemezni) keret a stratégia leírására, megvalósítására Stratégiai térkép készítése keretbe helyezi a stratégiai mintákat, ok-okozati kapcsolatok megjelölésével valamint leírja az immateriális javak más eszközökkel (vevői értékteremtés, pü-i teljesítmény) való kapcsolatát Példák: Store 24, Brown & Root, National Bank Online, Fannie Mae..stb.

6 2. A stratégiát a szervezethez kell alakítani
Funkcionális egységek: Pénzügyi stratégia Termelési stratégia Kommunikáció Koordináció Kapcsolati rendszer kiépítése stratégiai szinergia + Marketing stratégia = Értékesítési stratégia Műszaki stratégia „az egész több legyen a részek összegénél” Beszerzési stratégia Példák: Campbell, FMC Corporation,NAM&R,KSZE

7 3. A stratégiát tegyük mindennapi feladattá
Stratégia kialakítása …a munkatársak pontosan ismerik azt.” „Stratégiát akkor lehet megvalósítani, ha…. Stratégia kommunikálása, tanítása fentről-lefelé teammunka teammunka Egyéni munka Egyéni munka munka Terjesztés eszközei: Kommunikáció, oktatás: pl: nagygyűlés, hírlevél, programok, stratégiai fák Egyéni és csoportszintű célmeghatározás: egymáshoz igazítása Kompenzációs rendszer: „kiegyensúlyozott fizetés” (pl. CIGNA)

8 4.Folyamatos stratégia alkotás
„A stratégiát nem lehet megvalósítani, ha annak megvitatása nincs napirenden!” Operatív irányítás Stratégiai vezetés ! rövid távú keretterv tervezési, ellenőrzési eszköz rugalmatlan hosszú távú terv tanulási-és kontroll folyamat rugalmas 2 tényező összekapcsolása: „kétkörös folyamat”: - Stratégiai tervezés + kerettervezés összevonása - Stratégia áttekintő vezetői értekezlet bevezetése - Stratégia tanulás ,alkalmazás, tesztelés folyamatának kifejlődése

9 5. A felső vezetők szerepe a változások elindításában
Új stratégia, szemlélet megvalósítása = VÁLTOZTATÁSOK ÁTALAKÍTÁS új vezetési rendszer felső vezetők aktív bevonása Változást előidéző projektfeladatok: - szervezet mozgásba hozása - lendület megteremtése - irányítás folyamatossága - sürgősség érzésének megteremtése - domináns koalíció kialakítása - vízió és a stratégia kialakítása új kulturális értékek megerősödése

10 KIINDULÁSI PROBLÉMA MEGOLDÁSA:
Hogyan lesznek sikeresek a Balanced Scorecard vállalatok az új üzleti környezetben? ! ! Balanced Scorecard segítségével Stratégiaközpontú szervezet kialakításával


Letölteni ppt "Készítette: Csató Csilla (DVI3UH)"

Hasonló előadás


Google Hirdetések