Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Vezetés – Vezetési Stílusok
Készítették: Szekeres Szabolcs Németh Balázs Heil Ádám S’N’H
2
Amiről szó lesz: Általánosságban a leadershipről
Vezetési modellek és elméletek, azok sajátosságai Új irányzatok a leadership fejlődésében, fejlesztésében Érzelmi intelligencia, mint a vezetési módszer S’N’H
3
Mi a „leadership”? S’N’H S'N'H
4
Jövőbelátó vezetők Elsőnek kell lenni Lelkesedés a jövőképért
Segíteni mások erőfeszítéseit Példamutatás Sikerek megünneplése S’N’H
5
Sikeres vezető Lendületesség Vezetés iránti vágy Motiváció
Becsületesség és tisztesség Magabiztosság Intelligencia Tudás Rugalmasság S’N’H
6
Vezetői viselkedés, magatartás
S’N’H
7
Fiedler kontingencia-modellje
Nem egy „legjobb” megoldást keres Különböző helyzetekben, más és más vezetői magatartás Alkalmazkodás a szituációhoz Egyik stílus sem hatékony minden esetben Minden stílus megfelelő lehet egy adott helyzetben S’N’H
8
Kontingencia változók
A vezető-beosztott viszony minősége A feladat strukturáltságának foka A vezető pozícióból fakadó hatalom foka S’N’H
9
Feladat- és kapcsolat-orientált vezetési stílus
S’N’H
10
Hersey és Blanchard szituációs modellje
A sikeres vezetők az alkalmazottak személyiségétől teszik függővé módszereiket Érettség → alkalmazottak mennyire hajlandóak és képesek elvégezni a feladatokat és mennyire megbízhatóak Négy vezetési magatartás alakulhat ki a feladat- és kapcsolat-orientáltság kombinációiból A vezetői stílusnak alkalmazkodnia kell a követők változó szintű érettségéhez Megfelelő vezetői megközelítés esetén az alkalmazottak idővel fejlődnek S’N’H
11
Hersey és Blanchard modellje
S’N’H
12
House „út-cél” elmélete
Utak világossá tétele Segítség az ösvényeken végig menni Akadályok elhárítása Megfelelő jutalmazás Mindig a körülményeknek megfelelő stílus használata Környezet és személyiségjegyek figyelembe vétele Értékkel egészíti ki a gyengeségeket, erősségekkel pótolja a hiányzó elemeket S’N’H
13
House négy ajánlott vezetői stílusa
Útmutató vezetés Támogató vezetés Teljesítmény-orientált vezetés Részvételen alapuló vezetés S’N’H
14
Leadership helyettesítők
Munkahelyi helyzetek és hozzákapcsolódó emberek Csökkentik a vezető részvételének szükségességét Alkalmazottak jellemzői, feladat jellemzői, szervezet jellemzői S’N’H
15
Új irányzatok a leadership fejlődésében
Karizmatikus elmélet Transzformációs – tranzakciós elmélet Kognitív tudományos kutatások S’N’H
16
Karizmatikus leadership
Fázisai: azonosulás beosztottak aktivitásának növelése elköteleződés csalódás elszemélytelenedés elidegenedés S’N’H
17
Tranzakciós vezetés Négy formában jelenik meg:
teljesítmény jutalmazó magatartás kivételes események alapján történő, aktív vezetés kivételes események alapján történő, passzív vezetés laissez-faire leadership S’N’H
18
Nárcisztikus és non-plus ultra vezetők
Tehetséges és aktív stratégák Erős jövőkép Nagy kockázatvállaló készség Magas követelményszint S’N’H
19
Disszonáns és rezonáns vezetés
Érzelmi intelligenciára épül Középpontban a vezető A vezető érzelmei befolyásolják a környezetet S’N’H
20
Érzelmi intelligencia
Saját és mások érzelmeinek megértése Az érzelmek felhasználása a befolyásolásban Az érzelmi intelligencia szintje fejleszthető! S’N’H
21
Az érzelmi intelligencia aspektusai
S’N’H
22
Összegzés Általánosságban a leadershipről
Vezetési modellek és elméletek, azok sajátosságai Új irányzatok a leadership fejlődésében, fejlesztésében Érzelmi intelligencia, mint a vezetési módszer S’N’H
23
Forrás Farkas Ferenc – Hadinger Britta – Szűcs Pál:
A menedzsment alapjai (PTE-KTK, Pécs, 2007) Terry Gillen: A meggyőzés mesterfogásai (Bagolyvár Könyvkiadó, Budapest, 1999) Dobák Miklós: Szervezetalakítás és szervezeti formák (Közgazdasági és Jogi Könyvkiadó, Budapest, 1988) S’N’H
24
Várjuk kérdéseiteket! S’N’H
25
Köszönjük a figyelmet! S’N’H
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.