Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Infokommunikáció (ICT) - Hatékonyság - Reform Kerekes József (MSc, MBA)

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Infokommunikáció (ICT) - Hatékonyság - Reform Kerekes József (MSc, MBA)"— Előadás másolata:

1 Infokommunikáció (ICT) - Hatékonyság - Reform Kerekes József (MSc, MBA)

2 Tartalom  Milyen változások várhatók az egyes egészségügyi szereplők infokommunikációs gyakorlatában?  Milyen folyamatok fogják vezérelni ezeket a változások?  Hogyan tudnak felkészülni a szereplők ezekre a változásokra?  Mi az infokommunikáció szektor szerepe a változások sikeres végrehajtásában?

3 Az egészségügyi terület szereplői

4 Egymásra épülő rendszerek  Rendszerek élettartalma  Interakció a rendszerek között  Összefüggések vizsgálata  Gyenge láncszem  Az output összetettsége  Beruházás-üzemeltetés

5 Kötelező egészségpénztárak feladatai Ellátásszervezés és egyéni számlavezetés  Alapkezelővel (szolgáltatókkal) való havi elszámolások rendezése  Fejkvóták pénzforgalmi kezelése (fejkvótákkal való gazdálkodás havi eredménye)  Szolgáltatói szerződések kezelése, ellátói tevékenység finanszírozása  Struktúra átalakítás kezdeményezése  Biztosítási protokollok ellenőrzése (párhuzamos ellátások kiszűrése, betegutak követése)  Marketing feladatok ellátása, Kiegészítő biztosítási jutalékok kezelése (promóciós felületek biztosítása)  Díjtétel és fejkvóta döntésekhez információ szolgáltatása  Szállítási, logisztikai feladatok megszervezése finanszírozása

6 Változtatási irány Egyéni számlavezetés vs. Ellátásszervezés (eredményes gazdálkodás)  Rugalmas és biztonságos infrastruktúra kialakítása (szenzitív adatok kezelése)  Ügyfélnyilvántartó rendszerek (egyéni számlavezetés, biztosítási kártya)  Üzemgazdasági szemléletű gazdálkodási és kontrolling rendszer (működési költségek követése)  Adattárházak, elemzői rendszerek az egyéni fedezetszámítások, statisztikák, what if? forgatókönyvek kezelésére  Szakértői rendszer a biztosítói protokollok nyilvántartására  Szakértői rendszere a betegutak követésére, ellenőrzésére

7 Szolgáltatók (ellátók) gazdálkodása Beruházás és működés finanszírozása  Szolgáltatás portfolió átrendeződése (prevenció, JB)  Jogosultságok ellenőrzése (előzetes autorizáció)  Teljesítményfinanszírozás gazdálkodási tevékenység rögzítése  Eszközpótlások tervezése, áttekinthető kezelése  Fejlesztési hatások követése  Kulcsmutatók követése (minőségi és gazdálkodási)  Kapacitás menedzsment (várólisták csökkentése)  Előjegyzési rendszerek finomítása (kapcsolatkezelés)  Komfort biztosítása a páciensek és a dolgozók felé

8 Változási irányok 1. Rugalmas infrastruktúrára való áttérés  Integrált hálózati infrastruktúrák: adat+hang+kép=Internet- telefon (helyiség-gazdálkodás, költségmegtakarítás)  Központilag menedzselt-, megfelelő jogosultság-hozzáférési rendszerek (átláthatóság)  Csoportmunka-, levelezési rendszerek, Internet (hatékonyság)  Redundanciák, mentési rendszerek alkalmazása (biztonság)  Szabályozott és dokumentált beszerzési-, és üzemeltetési tevékenység (következetesség)  Mobilitás a fekvő intézményen belül (hatékonyság)  Kártya elfogadó, olvasó rendszerek

9 Változási irányok 2. Összehangolt, egymásra épülő alkalmazások felépítése  Új egészségbiztosítói modell kiszolgálása a HIS-ben (jogosultság, finanszírozás)  Üzemgazdasági szemléletű gazdálkodási és kontrolling rendszerek (értékcsökkenés)  VIR rendszerek (gazdálkodási és minőségi mutatók követésére)  Interaktív portál rendszerek (előjegyzési naptárak, várólisták, dokumentumok, eljárási rendek publikálása, igényfelmérések végzése)

10 Változási irányok 3. Komfortot növelő szolgáltatások  Nővérhívó-, betegfelügyeleti rendszerek  Integrált páciens terminálok  Beteghívó rendszerek  Multimédiás rendszerek kialakítása a várótermekben (TV, kioszk)  Hotel szolgáltatásokat támogató rendszerek alkalmazása (szobafoglalás, fogyasztások számlázása)  Kapcsolatkezelő rendszerek (SMS üzenetek időpontokról, esedékes szűrővizsgálatokról)

11 Területi szolgáltatók és az ellátórendszer kapcsolata Versengés vs. Együttműködés  Kapacitások kihasználása  Preferált finanszírozási kondíciók megszerzése  Költségek csökkentése  Kiszolgáltatottság csökkentése a finanszírozók irányába

12 Együttműködési irányok

13 Változások iránya  Egységes, integrált, Internet alapú infokommunikációs infrastruktúra kialakítása  Beutalási rendek, előjegyzések elektronikus úton való továbbítása  Elektronikus kórtörténetek megosztása  Közös rendszerek kialakítása, fenntartása (PACS- teleradiológia, Otthoni ápolás, Portál)  Egységes kommunikációs központok létrehozása (telefon, adat, videokapcsolat)

14 Összefoglaló  A minőségi átalakulás egyik alapvető eleme az infokommunikációs rendszerek fejlesztése  A fejlesztés előfeltétele a kialakult folyamat (együttműködés), még akkor is ha az átvizsgálásra, módosítás kerül  Az integrált hálózati és szerver oldali infrastruktúrák biztosítják a rendszerek rugalmasságát és biztonságát  A jó gazdálkodás nélkülözhetetlen feltétele az üzemgazdálkodási szemléletben kialakított kontrolling és VIR rendszer  Az együttműködés feltétele az Internet alapú biztonságos hálózatok kialakítása, valamint egyes rendszerek megosztott működtetése (PACS, Otthoni ápolás, IP Telefonközpont, Portál)


Letölteni ppt "Infokommunikáció (ICT) - Hatékonyság - Reform Kerekes József (MSc, MBA)"

Hasonló előadás


Google Hirdetések