Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Vállalati kultúraváltás-Coach szemléletű vezetés
Hogyan érhetjük el, hogy a munkatársaink szeressenek dolgozni? Skonda Mária gazdasági szakértő&executive coach
2
Személyes credo Több, mint 20 év felsővezetői tapasztalat
multinacionális pénzintézeteknél felsővezetői coach Kritikus siker faktor: teamek motiválása- a vállalati tudásmanagement „ A coach szemléletű vezetési módszer olyan eszköztár, mely által a csúcsteljesítmények teljesítésekor a vezetők saját munkájuk során is eszközt kapnak beosztottaik motiváláshoz és a vállalati kultúra színvonalának emeléséhez”
3
Tanulságok-”Lessons learned”
A hagyományos vezetői-team fejlesztői módszerek, mint Oktatások, trainingek, Team fejlesztő gyakorlatok Prezentációk, stb… közlés,közlés,közlés….de az üzenet gyakran nem megy át! Hogyan tudom átvinni az üzenetet, hogyan tudom segíteni a munkatársakat annak megértésében: merre tart a vállalat közösen megtalálni a legjobb megoldásokat, legjobb tudásunk szerint hogyan tudom lelkesíteni őket, hogy kreativitást, kezdeményezést és szenvedélyt vigyenek munkájukba?
4
Vezetői attitüd váltás fontossága
A munkatársak értékeinek, céljainak megértése Ezek összehangolása a szervezeti célokkal „Figyelmes hallgatás” Konstrutív visszajelző beszélgetések Bizalmi alapok megteremtése Egy lehetséges út: Coaching tipusu vezetési módszerek
5
Szakemberből vezető? Mélyvíz effektus
Kevés idő és támogatás a fiatal szakemberből vezetővé váláshoz Kiesett egy olyan korosztály, amelyiknek kellő tapasztalata volt ahhoz, hogy a fiatalabb szakemberekből vezetőket neveljen. Kapacitás hiány! Mentori program szükségessége. A mentor, mint tapasztalati szűrő, egy fajta minőség-biztosítás, biztosítókötél a döntéshozóknak minden ágazatban. Coach-Mentor-szemléletű vezetésnek kellene érvényesülnie minden szinten a magán- és a közszférában egyaránt, hiszen így rögtön van visszacsatolás és érvényesülhet egyfajta „minőségbiztosítás is”.
6
A „tartalékok” – mobilizálni, ami a felszín alatt van
A szunnyadó, hozott tudás, értékek feltárása, Az érzelmi kötődés megteremtése, A racionális és érzelmi azonosulás összekapcsolása A coach-vezető és munkatárs közötti bizalmi kapcsolat, A folyamat kialakítása, Racionális és érzelmi ráhatás, Mobilizálás
7
Milyen eszközeink vannak?
A munkatársak értékei, céljai Pénz ? - a szervezeti célok, értékek Összhang megteremtése Figyelmen alapuló meghallgatás - konstruktív visszajelző beszélgetések
8
A „Coach-szemléletű vezető”
A nemzetközi felmérések szerint az utóbbi évek legsikeresebb vezetői a napi gyakorlatban alkalmazzák a Coaching módszertan eszköztárát: Segítség a célok megértésében Segítség legjobb megoldások megtalálásához Minőség-biztosítás, biztosítókötél a döntéshozóknak Tudásmanagement Kezdetben többlet teher-de megtérül!-
9
A vezető 5 viselkedési szabálya
Mond el az „igazat” nem mindenki „sztár”! válaszd ki a „vezető” egyéniségeket és a tehetségeket és fejleszd őket! Világosan kommunikáld a szerepeket és a felelősségeket Add meg a „siker” lehetőségét, ne csak a kiválasztottaknak! A nehéz változásoknál „ne lepd meg” a munkatársakat a „rossz hírrel”! Mindenki számára legyen „fejlesztési terv” és a gyengébb teljesítményüeknek „felzárkóztatási terv”
10
A vezető 5 viselkedési szabálya
3. Hozz létre vállalati kultúrát Igazi értékek képviselete a munkatársi kapcsolatokban Nagyobb hatás, mint a „logos” triko v. a pénteki sörözés, stb. Légy fair és nyitott Transzparens folyamatok a vezetésben Munkatársak nagyobb nyitottsága a „változásokra”, ha a folyamat átlátható és következetes Alkosd meg a saját viselkedési modelledet Felelős és elkötelezett magatartás A lojalitás alapja: kölcsönösség és bizalom Az elkötelezettség alapja: lojalitás, közös célok és támogatás Igazi értékeken alapuló cégkultúra megteremtése
11
A vezető 5 viselkedési szabálya
„Emberek” vagyunk mindenek felett! Mindannyian Minden vezető Minden munkatárs Minden szervezet Minden személy
12
A vezetői coaching készségek fejlesztése
A Coach – szemléletű vezetés készség szintű elsajátítása egy folyamat, mely az alábbi szakaszokból állhat: Definíciós szakasz – vezetői fejlesztő coaching Első lépésként a vezető ismerje meg a vezetői stílusáról környezetében kialakult képet és hasonlítsa össze a saját képével és elvárásaival. Ehhez nyújthat segítséget a definíciós szakaszban a coach szemléletű vezetésben tapasztalatokkal bíró coach, aki segítséget nyújt: a vezetői stílus elemzéséhez a vezető egyéniségéhez és a vállalati környezethez illeszkedő vezetési stílus fő fókuszainak meghatározásához a vezető egyénre szabott fejlesztési tervének kimunkálásához
13
A vezetői coaching készségek fejlesztése
Coach-szemléletű vezetői képzés A képzés programjának összeállítása az 1. fázisban meghatározott fejlesztési terv(ek) súlypontjait célszerű figyelembe venni Az ajánlott fő témák: A coach szemléletű vezetés szempontjából fontos fejlesztési területek (csoportos + és/ vagy egyéni konzultációk, feldolgozás) A coach-szemléletű vezetés módszertani alapjai és eszköztára , pszichológiai alapjai A módszertani alapok használata a vezetői gyakorlatban Értő figyelem, kérdezéstechnika – „nyitott ajtók” Célmeghatározó és visszajelző beszélgetések Delegálás /döntés/ felelősség Kreativitás és problémamegoldás fejlesztése Coach szemlélet a vállalati kultúra alakításban, tudásközpontú szervezetben Mentoring és/vagy coaching a vezetői gyakorlatban Emocionális helyzetek és kötődések kezelése
14
A vezetői coaching készségek fejlesztése
Az vezetői gyakorlatban való alkalmazás kisérése A képzést követően a coach kiséri passzív megfigyelőként a vezetőt figyeli az elsajátított módszerek gyakorlati alkalmazásban a napi munka során (tárgyalások, vezető-munkatársak csoportos és vezető-munkatárs négyszemközti megbeszélések, prezentációk). A kiséréseket követően a coach visszajelzést ad a vezetőnek és támogatja a fejlesztendő területek és a további lépések meghatározásában
15
A vezetői coaching készségek fejlesztése
Szupervizió – konzultációs lehetőség A coach szemléletű vezetés gyakorlati alkalmazásnak folyamatának támogatása konzultációval (szupervizió) Lehetőség az alkalmazás során jelentkező problémák megbeszélésére, a módszerek adott vezetői környezet sajátságaihoz való adaptálására, esetlegesen felmerülő magas prioritású helyzet kezelésének megtárgyalására
16
Az eredmények A munkatársi gárda
Változó, kiszámíthatatlan üzleti helyzetekben – azonnali, gyors reagálóképessége Önálló ítélőképességének fejlődése Javuló felkészültség és motiváltság Erős kötődése és lojalitás a munkatárs-vezető-csapat között Erős elköteleződése, „szívvel-lélekkel” effektus „flow élmény” a munkában
17
Köszönöm a figyelmet! test.businesscoach.hu
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.