Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaEszter Kisné Megváltozta több, mint 10 éve
1
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
2
Információmenedzsment 90. lecke
3
INFORMÁCIÓ MENEDZSMENT AZ INFORMÁCIÓ FOGALMA Bizonytalanságot oszlat el Továbbítható jel: ABX2/c 12 „eleven” a fogadó (vevő) a meghatározó A kommunikáció szerepe hatékonyság - egységes jelrendszer és azonos értelmezés, - vállalati kultúra része, kommunikációs sémák
4
INFORMÁCIÓ MENEDZSMENT AZ INFORMÁCIÓ JELENTŐSÉGE Alvin Toffler: hatalomváltás, földkorszak föld = hatalom füstkorszak gyár = hatalom infókorszak információ = hatalom infobirtokosok
5
AZ INFROMÁCIÓ ÉRTÉKE az információ mennyisége, - túlinformáltság, - alulinformáltság, minősége: - összegezettség, - feldolgozottság, fontosság, időszerűség – aktualitás,
6
SZERVEZETEN BELÜLI INFORMÁCIÓS RENDSZEREK
7
Végrehajtói információs rendszerek – EIS (Executiv Information Systems) –közvetlen kapcsolat –személyi számítógép Végrehajtás támogatás – ESS (Executív Support Systems) –prognosztizálás és analízis MIS-VEZETŐI INFORMÁCIÓS RENDSZEREK Menedzsment támogatás belső információk külső információk önálló szervezet!? Döntéstámogató rendszerek - DSS – adatok, elemzések (Decision Support, Systems) „nagy” számítógép szervezet! intuíció és szubjektivitás?
8
E-kereskedelem, e-commerceE-kereskedelem, e-commerce –Áruk, szolgáltatások; számítógépes hálózattal –Értékesítés bizonyos mértékű automatizáltsággal –Teljes (termék + szállítás) vagy részleges E-businessE-business –E-kereskedelem + a teljes értéklánc adatkezelése –Beszerzés, marketing, CRM, stb. MegjelenéseMegjelenése –Házibank –E-árverés –Álláskeresés –Részvényvásárlás, stb.
9
Az internet szerepe Szervezeti struktúra –Kommunikáció és információáramlás Adatbányászat Elektronikus adatcsere (EDI, Electronic Data Interchange) Távmunka Távoktatás Elektronikus tendereztetés Közigazgatási rendszerek kiszolgálása A női munkavállalók
10
ElőnyökElőnyök –Átláthatóbb költségek –Gyorsabb egymásra találás –Erősebb önszabályozás –Egyszerűbb adatgyűjtés a vásárlóról –Részletesebb és olcsóbb tájékoztatás –Kényelmes vásárlás, alacsonyabb árak –Esetleg szórakoztatás HátrányokHátrányok –Kiépítésének problémái –Lassú szállítás –Hibás áruk –Személyes kontaktus hiánya –Több visszaélés E-kereskedelem: előnyök és hátrányok
11
E-kereskedelem Magyarországon
13
E-kereskedelem modelljei
14
A2A, A2B, B2A A2A (Administration to Administration)A2A (Administration to Administration) –Kormányzati és közigazgatási szervek –Strukturált adatok a közszféra felé A2B (Administration to Business)A2B (Administration to Business) –Elektronikus közbeszerzés –Bankok B2A (Business to Administration)B2A (Business to Administration) –Vállalat és közigazgatás közti adatcsere –Kereskedelmi kapcsolat –A kormányzat „web business-e” lassan fejlődik
15
B2B, B2C B2B (Business to Business)B2B (Business to Business) –Vállalatközi elektronikus üzletvitel –EDI, e-mail, web –A legnagyobb forgalmat generálja –Előnyei: Kevesebb papírmunka Gyorsabb tranzakciók, kevesebb hiba Kisebb raktározási költségek B2C (Business to Consumer)B2C (Business to Consumer) –Legelterjedtebb –Vevői fókusz: hol helyett mit –Áruk és szolgáltatások összemosódhatnak –Sokkal több az információ –Az ügyfél is részt vesz a gyártásban
16
C2A, C2C, P2P C2A: Consumer to AdministrationC2A: Consumer to Administration –Hivatalos ügyek elektronikus intézése –Szintjei: Információ a szolgáltatásról Egyirányú interaktivitás Kétirányú interaktivitás Teljes körű elektronikus ügyintézés C2C: Consumer to ConsumerC2C: Consumer to Consumer –Magánszemélyek elektronikus kereskedelme –B2B: tranzakciós díj, C2C: ingyenes P2P: Peer to PeerP2P: Peer to Peer –A legmodernebb e-kereskedelem –Minden tranzakció ingyenes –Fájlcserélés, kapacitásmegosztás
17
Elektronikus piacterek Sok eladó és sok vevő van jelen Nyílt piactér –Pl. B2C, szabadon elérhető, ismeretlen partnerek, alacsony fokú együttműködés Zárt piactér –Pl. B2B, iparág specifikus, résztvevők száma korlátozott, védett rendszer, magasfokú együttműködés Vertikális piactér –Ügyletek az ellátási lánc szerint, iparág specifikus Horizontális piactér –Bármely termék adásvétele, mindentől független Elkötelezett piactér –Valamelyik felet előnyben részesíti Semleges piactér Katt és kő modell a jelenben is!Katt és kő modell a jelenben is!
18
Piacterek hátrányai Az eladókAz eladók –A termelők egymás alá licitálása –Több vásárló, de kisebb haszon –A piacterek félkészek (megkülönböztetés hiánya) A vásárlókA vásárlók –67 % nem ismétli meg –48 % azért megy el, mert lassúnak tekinti –20 % segítséget igényel Létezik az interneten kívüli digitalizált kereskedés isLétezik az interneten kívüli digitalizált kereskedés is –Autópálya –Parkolás –Mobil kereskedés, m-marketing
19
A website követelményei Tartsd a site-ot frissen. Legyen professzionális kinézetű. Legyen a site egyszerű. Tartsd navigálhatónak. Használj sablonokat. Korlátozd a grafikus tartalmat. Vigyázz a böngészőkkel. Tedd a vásárlóidat elkötelezetté. Nyiss kommunikációs vonalat.
20
Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.