Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A 4D stúdió valós idejű GPU-s implementálása Hapák József ELTE-IK MSC 2012.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A 4D stúdió valós idejű GPU-s implementálása Hapák József ELTE-IK MSC 2012."— Előadás másolata:

1 A 4D stúdió valós idejű GPU-s implementálása Hapák József ELTE-IK MSC 2012

2 Tartalom A stúdió bemutatása A feladat Megoldási lehetőségek Eredmények

3 A stúdió 12 oldalú fémváz 3 méter magas 5 méter átmérőjű 12+1 kamera 7 PC az adatok feldolgozásához

4 Feladat Megvizsgálni lehetséges-e a stúdióban található objektumok valósidejű rekonstrukciója Ha igen, rekonstrukciós szoftverkomponens készítése a meglévő vezérlőprogramhoz Alkalmazási lehetőségek: telekommunikáció, szórakoztatóipar

5 Áttekintés Nagy mennyiségű adat gyors feldolgozása Grafikus processzor alkalmazása Több elemi algoritmus egymás utáni alkalmazása Futószalag architektúra Lehetőleg jól párhuzamosíthatóak

6 Futószalag

7 Szegmentálás Előtér elválasztása a háttértől Háttéralapú szegmentálás

8 Vizuális burok Térfogat modell előállítása A tér faragása „sziluett alapú gúlák” mentén

9 Simítás Vizuális burok algoritmus alkalmazása előtt Mintavételezési problémák redukálása

10 Marching cubes Térfogatmodellből háromszögháló Hatékony megjelenítés

11 Textúrázás A rekonstruált geometria mintával való ellátása Textúra atlasz előállítására nincs lehetőség Közvetlenül a kamera képek alkalmazásáva l Takarások kezelése Árnyéktérképek használata

12 Textúrázás Az adott felületet „legközvetlenebbül” látó kamera Zajos kép az éles kameraváltások miatt

13 Textúrázás Nézőponthoz legközelebb eső kamera alkalmazása

14 Textúrázás Alapesetben a második módszer alkalmazása Ha sikertelen lenne akkor visszaváltunk az első módszerre

15 Eredmények Futószalag kialakítása valósidejű rekonstrukcióra Módszerek kidolgozása a rekonstruált geometria feltextúrázására

16 Eredmények

17

18 Köszönöm a figyelmet! Z. Jankó, D. Chetverikov, J. Hapák "4D Reconstruction Studio: Creating dynamic 3D models of moving actors" Proc. Sixth Hungarian Conference on Computer Graphics and Geometry, Budapest, pp.1-7, 2012. ISBN 978-963-313-048-3. J. Hapák, Z. Jankó, D. Chetverikov, "GPU-Based Real-Time Spatio-Temporal Reconstruction Studio" Proc. 28th Spring Conference on Computer Graphics Smolenice, Slovakia, ACM, May 2-4, 2012. J. Hapák, Z. Jankó, D. Chetverikov, "Real-Time 4D Reconstruction of Human Motion" Proc. 7th international Conference on Articulated Motion and Deformable Objects (AMDO 2012), Mallorca, Spain, July 11-13, to appear in Springer Lecture Notes in Computer Science.


Letölteni ppt "A 4D stúdió valós idejű GPU-s implementálása Hapák József ELTE-IK MSC 2012."

Hasonló előadás


Google Hirdetések