Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A kiskereskedelmi árusítás légköre Birtalan Ágota SPMKM.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A kiskereskedelmi árusítás légköre Birtalan Ágota SPMKM."— Előadás másolata:

1 A kiskereskedelmi árusítás légköre Birtalan Ágota SPMKM

2 Godiva Chocolatier

3 Nike Town

4 Esztétika a kiskereskedelemben– kiskereskedelem régen és ma Hagyományos módon a kiskereskedelem csak a hasznosságra és a célszerűségre törekedett. A ’80-as évek végére viszont egyre több kiskereskedő számára lett világos, hogy egy bolt arculatát igazán az esztétika határozza meg. Landor Associates: „a kiskereskedelemi árusítás légköre az a fizikai környezet, ahol a cég termékei, eladás céljából, ki vannak rakva és be vannak mutatva a vevőknek.”

5 A modern kiskereskedők azonossága 1. Univerzális (egyetemes) üzletek Multiszenzoriális környezet Laza elegancia Az árak hozzáférhetőséget sugallnak Rengeteg áru van a polcokon A középosztálynak szól Például: Bloomingdale’s, New Yorker

6 2. Regionális kereskedelmi központok és a megamall-ok A szociológusok szerint a mall hasonlatos az európai városok templomjai körül található üzlet-artériákhoz, csak fedett formában. Funkciója a kereskedelem mellett: társadalmi interakció, szórakozás, pihenés, játszás. Például: Mall of America, Iulius Mall

7 3. A városnegyedi kereskedelmi központok Esztétikai szempontból a legvisszamaradottabbnak számított kereskedelmi egységek. Olcsóságot, sokszor piszkosságot és gondatlanságot sugallnak. Például: a kolozsvári Mărăşt-i piac

8 4. Szupermarketek és mega- szupermarketek Általában elmondható, hogy széles sávok hálózzák be az egész üzletet, melyek a kerekes kosaraknak szolgálnak. Jól kivilágított az egész helység, finom design, termékkategóriákra való felosztása az áruknak a polcokon. Például: Cora, Carrefour.

9 5. Luxus üzletek (boutique) A boutique-ok az esztétika segítségével exkluszivitást, elitizmust és minőséget teremtenek meg. Itt az esztétika stratégia megegyezik a marketing stratégiával, mivel maguk a termékek mélyen esztétikusak: ékszerek, parfümök, kristályok, stb. Például: Christian Dior, Gucci, Ann Taylor, Bulgari.

10 6. Gyártói üzletek A kinézetük gyakran falusi üzlettérre emlékeztet: általában szabad ég alatt találhatóak, fa-panel, fa- lócák, étel-boltok mind alkotórészei. Ezek az üzletek egyszerű életmódot sugallnak, annak ellenére, hogy elit termékeket árulnak. Például: Barney’s New York, Loft (Ann Taylor cégé).

11 7. Tematikus üzletek A tematikus üzletek esztétikája első sorban egy mese (story, történet) megalkotására és fenntartására vagy egy tematikai motívumra alapszanak. Például: Disney, Coca- Cola, Harley Davidson Café.

12 8. Éttermek Az éttermek design-ja rengeteg identitás elemet foglal magába: a falak, a padló, az asztalterítők, a szalvéták, a tányérok, az evőeszközök, az uniformisok, stb. Tematikus kávézók: Planet Hollywood, Hard Rock Café.

13 Vásárlási ösztönzési szintek Az ösztönzés hiánya: -Fásultságot, -Ingerlékenységet okoz -Interakcióra vágyás -Ösztönzés keresése -Kevés esély a vásárlásra Túlzott öszöntzés: - Nagyobb tér igénye, túlzsúfoltság -Pihenésre, relaxálásra való vágyakozás -Kevés esély a vásárlásra


Letölteni ppt "A kiskereskedelmi árusítás légköre Birtalan Ágota SPMKM."

Hasonló előadás


Google Hirdetések