Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaVilmos Papp Megváltozta több, mint 10 éve
1
Projektmenedzsment főosztály szerepe a Kereskedelmi és Hitelbank működésében
Erdősi József főosztályvezető Pogátsnik Béla konzulens
2
Témakörök Jellemző problémák Célkitűzések
Projekt menedzsment főosztály Támogató eszközök Hatások a szervezetre Tanácsok
3
Jellemző problémák Igények szűkös IT erőforrások
A feladatok priorizálása nem megoldott Az üzleti területek nem tudnak felelősséggel részt venni a feladatok priorizálásában Az üzleti területek sürgős igényeire az IT „tűzoltással” felel The lack of formal IT governance creates confusion about IT roles and responsibilities and the demarcation of authorities. This usually results in a lack of accountability for both the delivery and management of IT services and support, as is traditionally evidenced by: ****** The Business / IT partnership is a complex and multi-faceted issue. It is a people issue, a role issue, a credibility issue, and a capability issue all at the same time. It is an enterprise-wide issue, as well as a project-level issue. It demands that the business shares responsibility and accountability for IT.
4
Jellemző problémák A feladatok kezelése egyedileg történik, a dependenciák nincsenek meghatározva A bejövő igények útvonala, kezelése nem egységes Az IT nem mondhat nemet
5
Célkitűzések Közös felelősség a prioritások és az eredmények terén
Gazdálkodás az IT erőforrásokkal A releváns információk biztosítása a döntéshozók számára Hatékony kommunikáció és koordináció Bizalom az IT teljesítésében Az üzleti területek igényeinek, és az IT – kötöttségek egyidejű szemmel tartása
6
IT Projektmenedzsment főosztály
IT Projektmenedzsment főosztály létrehozása Módszertan bevezetése az anyabank által javasolt módszertan bevezetése nagy hangsúly az IT és az üzleti területek kapcsolatára Támogató eszközök
7
Támogató eszközök Microsoft Project Server
bevezetésre önálló projekt indult cél, hogy minden projektekkel kapcsolatos információ egy helyen megtalálható legyen, így megfelelő információt adjon az érdekelteknek Change Management alkalmazás
8
Bevezetés lépései Igények összehangolása Tervezés, implementáció
Elvárások Lehetőségek Módszertan, vezetői támogatás szükséges Tervezés, implementáció Oktatás! Pilot Véglegesítés
9
Bevezetés eredménye Minden projekt és ún. „kis munka” az MS Project Server-ben A vezetőknek pontos képük van: a projektek, kis fejlesztések státuszáról az erőforrások kihasználtságáról, hatékonyságáról döntések lehetséges következményeiről egyedi elemzésekről
10
Példák a riportokról
15
Hatások a szervezetre Az erőforrás menedzsment terén
centralizált IT erőforrás menedzsment belső erőforrás elszámolás megvalósítása ütemezhetőség, tisztább kép az üzlet részére A Szabályzat, módszertan terén az üzleti igények fogadása és kezelése kizárólag a definiált csatornákon keresztül standard projekt szervezetek korszerű dokumentumtár projekt menedzselés központi adatbázison kétirányú nyomonkövetés
16
A hatások a szervezetre
A projektek terén: egységes projekt szervezetek a projektben dolgozó kollégák feladatainak definiálása a projekt életciklus szabályainak létrehozása több idő a tervezésre!!! a projektekben végzett tevékenységek visszamérése az egyéni értékelésnél
17
Tanácsok A felsővezetői támogatás Munkatársak megnyerése
érdekelt felek együttműködésének közös felelőség elkötelezettség Munkatársak megnyerése együttműködés fontossága közös felelősség kialakítása közös munka egyetértés az új folyamatok és gyakorlatok felvállalásában
18
Köszönjük a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.