Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaRóbert Balog Megváltozta több, mint 10 éve
1
Innovatív elképzelések Győr közösségi közlekedésének fejlesztésére
Winkler Ágoston Széchenyi István Egyetem Közlekedési Tanszék
2
Bevezetés Egyéni közlekedés térnyerése
Közforgalmú közlekedés szerepe csökken Finanszírozási problémák Torlódások, környezetszennyezés Kitörési lehetőség: közforgalmú közlekedés előnyben részesítése Visszatartó intézkedések Húzó intézkedések INNOVATÍV FEJLESZTÉSEK
3
Előadás felépítése Győr közösségi közlekedésének jelenlegi helyzete, az ide vezető út Autóbusz-közlekedési koncepció Innovatív kísérletek Belvárosi autóbusz-körjárat (citybusz) Éjszakai közlekedés Hosszabb távú megoldások Kötöttpályás közlekedés Vízi közlekedés Komplex koncepció
4
Győr közösségi közlekedése
130 ezer lakos 115 autóbusz 5,5 millió hasznos kilométer / év Modal split: 35% körül Előnyben részesítés teljes hiánya Vonalhálózat, forgalomirányítás, utastájékoztatás, díjszabási rendszer napjainkra elavult
5
Utasszám csökkenése
6
Díjmentesen utazók > 25% !
7
Autóbusz-közlekedési koncepció
Kisalföld Volán Zrt. által 2007-ben kidolgozott koncepció Központi forgalomirányítás Dinamikus utastájékoztatás Jegykiadási és díjszabási rendszer korszerűsítése Előnyben részesítés: „zöld út”-kérés Vonalhálózat átfogó átalakítása Megvalósítás: Nyugat-Dunántúli Operatív Program segítségével
8
Innovatív kísérletek Európai Mobilitási Hét keretén belül
2007: belvárosi körjárat (citybusz) 2008: éjszakai autóbusz
9
Belvárosi körjárat (citybusz)
10
Éjszakai autóbuszjárat
11
Kötöttpályás közlekedés tervei
(Elő)városi vasút Tarifaközösség Új megállóhelyek (Újváros, Ipari Park, Adyváros, Marcalváros,TESCO, Ménfőcsanak-lakópark) Nagyobb járatsűrűség (Győr állomás a szűk keresztmetszet!) Közúti villamosvasút Lakótelepek (Adyváros, Marcalváros, leendő Városrét), egyetem és a városközpont között
12
Vízi közlekedés Napjainkban: alacsony vízszint, jelentős ingadozás hajózhatóság esetleges 3-5 év múlva torkolati műtárgy épül a Győr-Gönyű kikötő projekt részeként városi vízszintek (Mosoni-Duna, Rába, Iparcsatorna) emelhetők Menetrendszerinti városi hajózás, „vízibuszok” bekapcsolhatók a hálózatba (hivatásforgalmi és turisztikai céllal is!)
13
Vízibusz-vonal
14
Vízibusz-látványterv: Radó sziget
15
Vízibusz-látványterv: Mosoni-Duna
16
Vízibusz-látványterv: Egyetem
17
Komplex koncepció A város hosszú távú közösségi közlekedési koncepciója előkészítés alatt áll Cél: legalább a város központi részén a közösségi közlekedés vonzóbbá tétele, az egyéni forgalom mérséklése Eszközök: P+R parkolók Közforgalmú közlekedési ágazatok tevékenységének összehangolása Előrelátó, komplex tervezés nagyon fontos!
18
Lehetséges koncepció
19
Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.