Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Műszaki Tanárképző Tanszék
Széchenyi István Egyetem Műszaki Tanárképző Tanszék Tanszékvezető DR. LÉTRAY ZOLTÁN ♦ Szakvezető DR. VÁSÁRHELYI ZSUZSANNA
2
Munkaköri besorolás Létszám: 10 fő
Egyetemi tanár: Dr. habil. Szekeres Tamás PhD Egyetemi docens: Dr. Létray Zoltán PhD Dr. Nyéki Lajos PhD Dr. Mészáros Attila PhD Főiskolai docens: Dr. Földes Zoltán Dr. Nagy Tamás Dr. Vásárhelyi Zsuzsanna Egyetemi adjunktus: Puskás László Tanszéki mérnök: Kovács Miklós Ügyintéző: Somogyvári Zsuzsanna
3
Diplomák száma
4
Életkori megoszlás
5
Nyelvismeret
6
A Tanszék által oktatott szakok
Mérnöktanár szak főiskolai Tanár-mérnöktanár szak - MA Műszaki szakoktató szak - BSc Szakirányok: gépész közlekedési informatikai Zenetanár szak - BSc
7
Képzési célkitűzés Egyetemünkön, illetve jogelődjén 1970/71. tanévtől folyik műszaki pedagógusképzés szeptemberétől indult meg a mérnöktanár MA képzés. A BSc képzés során mind az iskolarendszerű, mind az iskolarendszeren kívüli szakképzés elméleti és gyakorlati feladataira történik a felkészítés. Az MA mérnöktanár szakos képzés a szaktanári feladatokra való felkészítés mellett a tudományos minősítés megszerzését is megalapozza.
8
Oktatott tantárgyak 62 kredit 12 kredit
A mérnöktanár és a műszaki szakoktató szakon a tanárképzési és pedagógiai modul valamennyi tantárgyának [30] oktatása. 62 kredit A zenetanár szakon 5 tantárgy oktatása: Pszichológia és személyiségfejlesztés 1.-2. Pedagógia (Neveléstörténet és neveléstan) 12 kredit
9
Oktatott hallgatók száma
Mérnöktanár szak - főiskolai : 65 fő Mérnöktanár szak - MA: 37 fő BSc mérnök szak - MA előkészítő: 36 fő Műszaki szakoktató szak - BSc: 46 fő Zenetanár szak - BSc: 63 fő ÖSSZESEN: 247 fő
10
A hallgatók TDK tevékenysége
1979 óta helyezést elért dolgozatok száma: 54 I. díj: II. díj: III. díj: Különdíj: 12
11
Szakmai-tudományos tevékenység főbb témái
Korszerű felnőttképzési módszerek kidolgozása és alkalmazása E-learning alapú felsőoktatás minőségbiztosításának pedagógiai kérdései (COEDU alkalmazása, adatbányászati technikák, stb.) Szakképzés és gazdaság kölcsönhatása Kompetencia alapú műszaki pedagógusképzés tartalmi és módszertani korszerűsítése A középfokú szakmai képzés pedagógiai és metodikai sajátosságai Publikációk száma: 347 Oktatók által írt jegyzetek száma: 21
12
Főbb kutatási munkák, pályázatok
Megbízó Kutatási téma Év MÜM Világbanki p. Emberi erőforrások fejlesztése-„Szakmai Tanárképzés” Phare pályázat Az oktatói kar fejlesztése a műszaki tanárképzésben 1995 Tempus Magdeburg-Győr Kooperatív módszerek a szakoktatásban 1997 KHVM Iskolai közlekedésre nevelés tantervének felülvizsgálata és átdolgozása OM Felsőoktatási PFP A mérnöktanár szak tartalmi fejlesztése, a pedagógiai gyakorlatok aktuális problémái OM Közoktatási pályázat A társadalmi-gazdasági igények és az oktatás összhangját elősegítő pályaorientációs módszertan megalapozása 1998 Képesség és személyiségfejlesztés a mérnöktanár szakon Nemzetközi összehasonlító vizsg. Pályakezdő szakmunkások beilleszkedése (Finnország, Németország, Szlovákia, Magyarország) OKM, HEFOP A felsőoktatás szerkezeti és tartalmi fejlesztése Leonardo da Vinci p. Virtuális elektronikus tanulás a szaktanár alapképzésben NSZFI, HEFOP Korszerű felnőttképzési módszerek kidolgozása és alkalmazása
13
Nemzetközi és hazai kapcsolatok
Magdeburg, Otto von Guericke Universität, Institut für Berufs- und Betriebspädagogik Hazai műszaki pedagógusképzéssel foglalkozó egyetemek és főiskolák tanárképző intézetei, pedagógiai tanszékei Szakközépiskolák
14
A Tanszék infrastruktúrája
2 szaktanterem oktatástechnológiai (IKT) - módszertani kabinet pszichológiai szaktanterem 1000 kötetes pszichológiai-pedagógiai szakkönyvtár 2 győri gyakorlóiskola Jedlik Á. Gépipari és Informatikai Középiskola Lukács S. Mechatronikai és Gépészeti Szakképző Isk.
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.