Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaAlíz Tamásné Megváltozta több, mint 10 éve
1
Műhelymunka az EKF Matematikai és Informatikai Intézetében
dr. Kovács Emőd, dr. Kovásznai Gergő, dr. Kusper Gábor,
2
Áttekintés „Az Intézet” Projektlabor Projektmunka Projekt szeminárium
Intézeti szeminárium Összefoglalás
3
Eszterházy Károly Főiskola
4
Matematikai és Informatikai Intézet
6
Matematikai és Informatikai Intézet
Összefogás Kritikus tömeg Hatékony képviselet Pénzügyi bázis (szp,ij,Abacus) Hatékony dologi erőforrás gazdálkodás Kutatómunka összefogásának az esélye Szemináriumok : TDK, Intézeti
7
Matematikai és Informatikai Intézet
Szép környezet Bojár Gábor :”kutatás-fejlesztéssel foglakozó cég esetben a munkakörnyezet minimum egyenrangú motivációs tényező a versenyképes fizetéssel” könyvtár , projekt szobák, csocsó asztal, kávé- és vízautomata, bútorozás saját bevételből Intézményi rendezvények IT cég részlegének a „beköltöztetése” az intézetbe
8
Képzéseink programtervező informatikus BSc matematika BSc
logisztikai műszaki menedzserasszisztens Fsz Web-programozó Fsz MSc Tanári szakok akkreditációja folyamatban van informatika tanár, matematika tanár Cisco hálózati akadémia Microsoft IT Academy 2008-ban 170 fő nappali képzésre felvett hallgató
9
Célok „Mindig előrébb járni a többieknél”, nemzetközi tendenciák!
„Piac szeretete, a felhasználó valódi igényeinek a megfelelése” Kettős elvárás teljesítése Szoftverpark létrehozása ( IFT)
10
Projektlabor
11
Projektlabor óra, Osztrák példa
Fachhochschule Hagenberg Minden informatikai BSc-s hallgatónak kötelező tárgy, 2 féléves, 5-5 kredit 3-4 fős csoportok saját projekt laborral Ipari partnernek fejlesztenek szoftver prototípusokat / megvalósíthatósági tanulmányokat. Jó hírnevük miatt sok ipari megkeresés! Általában kérik, a prototípus tovább- fejlesztését, de ezt már spin-off cégek végzik.
12
Projektlabor óra PTI BSc-ben: Web-Programozó FSZ-ben:
Nem kötelező, lelkes hallgatók előtt nyitott Projektek: TDK-t előkészítő munka Innovációs járulékból innovációs projektek Web-Programozó FSZ-ben: 0 óra, 5 kredit, 3. v. 4. félévben Laborvezető vezeti és értékeli a munkát 4-5. fős csoportok Megvalósíthatósági tanulmányok / Prototípus készítés
13
Projektlaborok Microsoft labor (5 PC, 5 MCP könyv)
Robotika labor (2 PC, 2 Lego robot kit) Tehetséggondozó labor (4 PC) Szoftverteszt labor (1 Szerver, 3 PC) Java labor (8 vékonykliens)
14
Szoftverteszt labor 6*6m-es iroda Hardver: Csapat:
1 tábla, 6 asztal + szék, 1 könyvespolc 1 db. Sun szerver, 3 db. PC Csapat: 6 hallgató + laborvezető
15
Projektmunka A projektmunka célja:
az elméleti ismeretek gyakorlatban történő elmélyítése csapatmunka tapasztalatok szerzése főiskola hírnevének öregbítése
16
Projektmunka Probléma: Lehetséges megoldások:
PTI BSc-ről kikerülő hallgatók zsákjába sok hasznos tudás kerül, de kevés gyakorlati tapasztalat! Lehetséges megoldások: Gyakorlati félév (PTI BSc csak 6 félév ) Kooperatív képzés, gyakornoki program (kevés helyi IT cég ) Projektmunka
17
Szoftverteszt labor Projekt: Sikerek:
.NET köztes kódban holtpont keresés Megbízó: evoSoft Hungary Kft. Forrás: Innovációs járulék Sikerek: 2. hely IBM 48 órás versenyen 1. hely helyi TDK versenyen 1 konferencia előadás (IF 2008) 1 technical report
18
Tapasztalatok Társas készségek fejlődése
Kapcsolattartás megrendelővel Önálló, kritikai gondolkodás fejlődése Megfelelő alternatíva kiválasztása Gyakorlati órákon nehezen gyakorolható, de fontos technológiák mély elsajátítása, pl.: Verzió követés (subversion) Grafikai csomagok (GraphViz, Glee)
19
Projekt szeminárium
20
Projekt szeminárium Probléma: Megoldás: Rossz OTDK eredmények
Összehangolatlan projektek Szétaprózott kutatói munka Megoldás: OTKA / NKTH pályázatok elnyerése Kutatói munka megismertetése Oktatókkal / Hallgatókkal Projekt szeminárium
21
Próbálkozások Intézeti szeminárium TDK kurzus
Itt mutatják be az oktatók a kollégáknak kutatási témájukat. TDK kurzus Oktatók bemutatják hallgatóknak kutatási témájukat, azon belül azt a részt, amiben hallgatók segítségét várják. TDK szintű témák bemutatása, amiben az előadó oktató segíteni tud.
22
TDK kurzus 8 kurzus, kurzusonként 1-2 előadás.
Első kurzuson érdeklődő hallgató. Átlagosan érdeklődő hallgató. A kurzus folyamodványaként 3 Matematika BSc hallgató kezdett kutató munkába. Cél: 2-3 sikeres OTDK dolgozat.
23
Intézeti szeminárium 2 hetente szerda du.
Matematika és informatika témában közös szeminárium Közös ötletek, cikkek kutatások lehetősége Kell-e nekünk kutatócsoport? Beszéljünk problémáinkról, pl. agyelszívás
24
Összefoglalás A hallgatók szívesen vesznek részt projektmunkában.
A legsikeresebb laborok ipari megrendelésre készítettek esettanulmányokat. A hallgatóság nem csak pénzzel vagy kredit ponttal motiválható. Sikeres OTDK szereplés érdekében fokozott kommunikáció szükséges a hallgatóság és az oktatók közt. Céljaink megvalósítása, csapatunk megtartása
25
Kovács Emőd http://aries.ektf.hu/~emod
Köszönöm a figyelmet! Kovács Emőd Matematikai és Informatikai Intézet
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.